Volvo devine electric și vegan
Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Volvo Cars va construi a treia fabrică în Europa
Volvo Cars va construi a treia fabrică în Europa
Case de modă precum Stella McCartney și Victoria Beckham evită de mult timp orice de origine animală în produsele lor, în timp ce producătorii de automobile, inclusiv Audi, BMW, Land Rover și Tesla, oferă ca opțiuni pentru mașinile lor interioare fără piele și durabile.

Până în prezent, Volvo se numără printre puținele mărci care au declarat că nu va oferi piele, nici măcar ca opțiune, în niciunul dintre vehiculele sale. Constructorul de camioane electrice Rivian oferă în prezent doar scaune din "piele" vegană în pick-up-ul său R1T, fără nicio opțiune pentru scaune sau ornamente din piele, scrie Bloomberg.

Schimbarea la Volvo va începe anul viitor cu C40 Recharge, un SUV electric plug-in cu o autonomie de peste 320 de kilometri. Ea va continua până în 2030, când, până atunci, gama complet electrică a Volvo va renunța complet la produsele din piele. Aceasta este o decizie determinată atât de citirea și prezicerea tendințelor pieței, cât și de preocuparea pentru tratamentul etic al animalelor, au declarat directorii Volvo pentru Bloomberg Pursuits în timpul unui interviu video privat în care au anunțat aceste schimbări. 

"Vedem că așteptările clienților noștri se schimbă", spune Robin Page, șeful departamentului de design al Volvo Cars. "Aceștia își schimbă obiceiurile în ceea ce privește moda și produsele pe care le cumpără. Vor să știe mai multe despre materiale și despre proveniența lor și de unde provin, iar oamenii sunt mult mai conștienți de schimbările climatice și de efectele asupra planetei."

Potrivit unui raport al Infinium Global Research, citat de Stuart Templar, directorul de sustenabilitate globală al Volvo, se așteaptă ca piața de piele vegană să ajungă la o valoare de 73 de miliarde de euro (85 de miliarde de dolari) până în 2025. Până atunci, un sfert din materialele din noile mașini Volvo vor fi compuse din conținut reciclat și bio, spune Page, iar toți furnizorii săi imediați, inclusiv furnizorii de materiale, vor folosi 100% energie regenerabilă.

"Consumatorii se concentrează din ce în ce mai mult nu doar pe produsul final, ci și pe modul în care este produs", adaugă Templar, "iar acest lucru include aprovizionarea responsabilă".

Volvo va introduce o nouă opțiune de amestec de lână, realizată de la furnizori certificați, în timp ce compania încearcă să asigure trasabilitatea completă și bunăstarea animalelor în lanțul de aprovizionare cu materiale. De asemenea, va oferi Microtech, un material textil asemănător cu pielea de căprioară, fabricat din poliester reciclat, precum și componente fabricate din in și in provenit din surse durabile.

"Există alternative premium la piele", spune Page. Anterior, consumatorii vedeau ca fiind inferior tot ceea ce nu este piele; acum că înțeleg mai multe despre schimbările climatice, își schimbă părerea. Potrivit lui, se estimează că animalele sunt responsabile pentru aproximativ 14% din emisiile globale de gaze cu efect de seră generate de activitatea umană, majoritatea provenind din creșterea vitelor. "Scopul nostru final este să obținem materiale naturale reciclate, pentru că aceasta este partea de sustenabilitate deplină."

Nordico, un alt material nou, care nu este din piele, pe care Volvo îl va folosi, constă în textile fabricate din materiale reciclate, cum ar fi sticle de plastic (PET), resturi de lemn din păduri durabile din Suedia și Finlanda și dopuri de plută reciclate din industria vinului.
Anunțul vine pe fondul a ceea ce Volvo a numit provocări "cu adevărat enervante" în ceea ce privește obținerea de cipuri de calculator. În iulie, Volvo a acceptat să preia controlul asupra întreprinderilor sale din China de la compania mamă Geely Automobile Holdings Ltd., ceea ce ar putea crește evaluarea sa înainte de o vânzare planificată de acțiuni.  

Volvo ar putea obține o evaluare de aproximativ 20 de miliarde de dolari, cu o listare așteptată până la sfârșitul lunii septembrie. Chiar dacă ar fi eclipsată de oferta publică inițială estimată la 80 de miliarde de dolari așteptată pentru Rivian, startup-ul de camionete electrice Rivian, oferta publică inițială a Volvo ar fi printre cele mai mari oferte publice inițiale din Europa în 2021.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cât cheltuie românii pentru masa de Paşte (Studiu)

În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Producţia de cărbune a României continuă să scadă

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Schimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private

Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...

Revolut face angajări în România

Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.

Preţul cafelei nu va scădea prea curând. Care sunt motivele

Veşti proaste pentru iubitorii cafelei.

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel