YouTube spune stop conţinuturilor "falsificate" legate de alegeri
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Fără informații inventate
Fără informații inventate
YouTube a anunţat luni interzicerea conţinuturilor "manipulate sau falsificate" despre alegeri, în timp ce giganţii industriei tehnologice fac faţă unei presiuni crescute pentru a combate dezinformarea online odată cu apropierea alegerilor prezidenţiale americane, relatează AFP.

Într-o notă de blog, platforma de înregistrări video, a cărei proprietară este Google, a afirmat că aceste măsuri sunt luate cu scopul de a face din Youtube "o sursă mai credibilă" de informare şi de promovare a "unui discurs politic sănătos".

Leslie Miller, vicepreşedinte pentru afaceri publice al YouTube, a detaliat că "conţinuturile care au fost manipulate tehnic sau falsificate în scopul de a-i înşela pe utilizatori" şi "care ridică un risc flagrant de daune" vor fi interzise. O înregistrare video care pretinde în mod fals că un politician a decedat va fi, de exemplu, retrasă de pe platformă.

Conţinuturile vizând să înşele alegători cu privire la vot sau recensământ, precum şi cele conţinând declaraţii false asupra criteriilor tehnice de eligibilitate vor fi de asemenea interzise de YouTube.

Citește și Nou scandal. O firmă a colectat miliarde de poze ale utilizatorilor

Acuzate de numeroşi detractori că ar fi lăsat să propage informaţii false pe platformele lor în cursul alegerilor prezidenţiale americane din 2016, marile companii din Silicon Valley au anunţat măsuri pentru a contracara mai bine aceste pericole înaintea alegerilor din 2020.

Facebook, care face obiectul celor mai virulente critici, a anunţat în decembrie interzicerea tuturor conţinuturilor publicate de utilizatori sau companii de publicitate, care ar putea perturba recensământul, precum informaţii false şi incitări la neparticipare.

Grupul tehnologic din California a refuzat totuşi să cenzureze anunţurile cu caracter politic, ceea ce i s-a reproşat foarte mult. Twitter spre deosebire de Facebook a interzis publicitatea politică. Google, la rândul său, a impus restricţii anunţurilor care se adresează mult prea direct alegătorilor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...


pixel