Cel mai aglomerat sfârșit de săptămâne din acest sezon pe litoral
Litoralul rămâne destinaţia...
Acum două zile, 56 de zboruri care urmau să aterizeze sau să decoleze de pe „Henri Coandă” au întârziat sau au fost anulate. Destinațiile includeau atât rute externe, Paris, Londra, Madrid sau Sofia, cât și destinații interne, ca Satu Mare sau Cluj-Napoca.
Dar, de la începutul lunii iulie, o altă problemă a pus în dificultate respectarea orarului de zbor: lipsa de personal. Se estimează că industria aviatică din Europa are nevoie de 30% mai mulți angajați, ca să funcționeze optim.
Lipsa de lucrători se resimte și la sol, unde ar fi nevoie de un număr mai mare de oameni care să opereze check-in-ul, îmbarcarea în avioane și care să se ocupă de manipularea bagajelor. Pe Otopeni, cele patru companii de handling trec prin această problemă.
Alexandru Sima, avocat, explică ce drepturi aveți în caz că aveți o întârziere.
"În cazul în care zborul dvs. înregistrează o întârziere, este posibil să aveți dreptul la despăgubiri. Conform Regulamentului European 261/2004, pentru a beneficia de aceste despăgubiri este necesară îndeplinirea cumulativă a două condiții:
1. Să fie vorba de un zbor în interiorul Uniunii Europene ori cu plecare din Uniunea Europeană sau un zbor care are ca destinație Uniunea Europeană și este efectuat de un operator de transport comunitar.
2. Să se înregistreze o întârziere de minimum 3 ore pentru ajungerea la destinație. Așadar, în cazul în care întârzierea înregistrată la plecare este de peste trei ore, însă cea de la sosire este de 2 ore și jumătate, nu aveți dreptul la nicio despăgubire.
De principiu, atâta timp cât îndepliniți aceste două condiții, aveți dreptul la o despăgubire care va fi calculată în funcție de distanța dintre aeroportul de plecare și cel de sosire, urmând a se încadra în intervalul 250-600 euro.
Se pot solicita despăgubiri pentru zboruri efectuate cu cel mult 3 ani în urmă, după această dată companiile nemaiavând obligația de despăgubire.
Cum obținem despăgubirea efectiv?
Din proprie experiență, uneori un simplu email către compania aeriană în care descrieți situația dvs. și vă exprimați nemulțumirea poate avea rezultatul dorit.
În eventualitatea unui refuz din partea companiei aeriene, vă puteți fie adresa unei firme care să se ocupe de plângere pentru dvs. și să încerce să vă obțină despăgubirea, contra unui comision de 25-30%, fie deschideți un proces în instanță contra companiei aeriene.", a declarat Alexandru Sima, avocat.
Alexandru Sima este Senior Associate în cadrul Săvescu și Asociații, Baroul București, Specializat în Drept civil și Drept comercial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Litoralul rămâne destinaţia...
Timp de 11 generații, familia...
Kievul şi Moscova s-au acuzat...
În urmă cu câteva zile a ajuns în spațiul public...
Două importante agenţii internaţionale de evaluare...
S&P Global Ratings a...
Consiliul de Administrație al S.N.G.N. Romgaz S.A. s-a...
Oraşul Iqaluit din nordul Canadei a declarat vineri...
Guvernul britanic a declarat...
Consilierul guvernatorului BNR,...
Salman Rushdie, autorul cărţii...
Fiecare cu misiunea lui. Președintele Putin luptă...
Amenzi riscă atât beneficiarii...
Piloții companiei aeriene spaniole au anunțat o nouă...
Rompetrol Rafinare a înregistrat, în perioada ianuarie -...
Autoritățile române s-au...
Cifrele au fost prezentate de...
Grupul chinez CATL a anunţat vineri că va construi în...
Este o precizare care vine să...
Marcel Ciolacu, președintele...
Informația a fost furnizată de...
Prețurile la gaze, combustibili...
Sistemul de pensii din România...
Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care se...
Invazia declanșată de Vladimir...
Preţurile carburanţilor...
Agenţia Spaţială Europeană (ESA) a demarat discuţiile...