Activele filialei Volvo din Rusia au fost transferate unui investitor rus

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Volvo
Volvo
Activele pe care Volvo le deține în Rusia au fost transferate către un investitor rus.

Activele pe care producătorul suedez de camioane Volvo AB le avea în Rusia au fost transferate unui investitor rus, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, a informat vineri Ministerul rus al Industriei şi Comerţului într-un comunicat de presă, transmite Reuters.

În luna februarie a anului trecut, Volvo şi-a suspendat toate operaţiunile de vânzări, service şi producţie din Rusia, iar în luna octombrie 2022 i-a avertizat pe investitori că ar putea fi nevoit să recurgă la noi deprecieri cu privire la valoarea activelor sale din Rusia. În 2021, piaţa din Rusia a fost responsabilă de aproximativ 3% din vânzările de 372 miliarde de coroane (33,3 miliarde de dolari) ale producătorului suedez de camioane Volvo AB.

Ce au declarat rușii

 

Ministerul rus al Industriei şi Comerţului a precizat că, împreună cu noul proprietar, a "identificat un partener intern pentru dezvoltarea viitoare a producţiei la uzina de la Kaluga şi lucrează la repornirea activităţii în cel mai scurt timp posibil".

În comunicatul de presă al Ministerului rus al Industriei şi Comerţului, identitatea noului proprietar sau a partenerului intern nu este dezvăluită, însă Registrul de stat al persoanelor juridice din Rusia a informat că activele Volvo, inclusiv uzina de la Kaluga, sunt sub controlul operaţional al omului de afaceri Igor Kim.

Tot Registrul de stat al persoanelor juridice din Rusia a precizat că partenerul lui Igor Kim în domeniul vânzărilor cu amănuntul de automobile, Alexei Sannikov, va conduce uzina de la Kaluga, care poate produce aproximativ 15.000 de camioane pe an.

 

Despre Volvo



Volvo AB este una din multele companii occidentale care au renunţat la subsidiarele şi uzinele lor din Rusia, deseori la un preţ simbolic sau foarte mic, pentru că o continuare a afacerilor acolo a devenit imposibilă, după debutul invaziei Moscovei în Ucraina, la începutul lui 2022. Invazia rusească a declanşat mai multe sancţiuni economice occidentale, dar şi ameninţări din partea Rusiei că va naţionaliza afacerile firmelor occidentale.

Volvo se alătură altor constructori auto, precum Volkswagen, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Renault, BMW, Kia şi Hyundai, care au încetat operaţiunile de producţie în Rusia. O parte din aceste uzine au fost modificate pentru a produce automobile chinezeşti şi a acoperi golul apărut pe piaţă odată cu plecarea firmelor occidentale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Warren Buffett
Închis
Se propune comasarea alegerilor
Magazin de mobilă / Foto: Freepik

Românii nu-și mai iau casă nouă, își renovează ce au

Românii trebuie să-și expoateze din nou imaginația și...

Pompe de petrol
Bogdan Chirițoiu / Foto: Oana Pavelescu

Albania începe lupta cu turismul necontrolat

Turismul necontrolat și schimbările climatice amenință...

Fondul Proprietarea
O persoană votează cu ocazia alegerilor prezidențiale / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Steagul SUA / Foto: Freepik

De ce a scos Donald Trump România din programul Visa Waiver

Revocarea accesului României la programul Visa Waiver de...

SpaceX
Shein / sursa foto: Flickr.com / Focal Foto
Bursa / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Donald Trump
Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Apple. Foto: Freepik.com
O femeie completează un formular / Foto: Freepik
Astronaut. Foto: Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
La bancă
Portul Shanghai

pixel