Adio haine ieftine? Previziuni sumbre ale unui mare expert

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Specialiștii vorbesc despre o schimbare de percepție a cumpărătorilor
Specialiștii vorbesc despre o schimbare de percepție a cumpărătorilor
Redactorul șef al revistei americane Vogue, Anna Wintour, a declarat că pandemia de coronavirus a obligat industria modei să regândească însăși noțiunea de ”modă” și a ceea ce ar trebui să însemne pe viitor. Printre altele, acest lucru ar presupune renunțarea la unele concepții, precum cele care stau la baza unor branduri ca Zara și H&M.

”După părerea mea, carantina a oferit tututor posibilitatea de a se liniști, de a reduce ritmul zilnic al vieții, de a produce mai puțin și de a îndrăgi mai mult ceea ce este în jurul lor, de a se îndrăgosti de creativitate și de pasiunea pentru modă”, a spus Anna Wintor.

”Moda ar trebuie să fie de mai lungă durată, să emane un plus de emoție, să cuprindă amintiri, să fie importantă, valoroasă”, crede jurnalista americană, afirmând că tărie că, pe viitor, oamenii vor renunța la hainele ieftine, inexpresive în favoarea celor în care vor regăsi o parte din felul lor de a fi.

Altfel spus, oamenii vor cumpăra mai mult de la branduri consacrate sau de perspectivă și de la designeri. O prognoză care corespunde concluziei studiului Business of Fashion și dedicat influenței pandemiei asupra industriei modei. Potrivit analiștilor, consumatorii vor fi mai prudenți în alegerile lor, vor compara și vor cântâri bine orice achiziție, ceea ce ar putea pune capăt ”consumului pe fugă, de rutină sau de plictiseală, pe ideea să iau ceva nou pe bani puțini”.

Citește și Victoria's Secret, victimă a noului virus. Decizia companiei L Brands

Pe fondul pandemiei de coronavirus, s-a produs o schimbare a modului de abordare a ideii de shopping, în special printre tinerii consumatori. ”Brandurile care își vor schimba obiectivele și modelul de business în conformitate cu dezvoltarea stabilă vor reuși să câștige un auditoriu mai atractiv decât înainte”, se arată într-un alt studiu, elaborat, de această dată, de compania de consultanță McKinsey.

Trăgând o concluzie, Business Insider, apreciază că, în pofida reușitelor înregistrate de retailerii din fast fashion, precum Zara și H&M, esența modelului lor de afaceri - lansarea de haine ieftine, moderne, dar trecătoare și adresate unui anumit public - constravine ideii de stabilitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Banca Națională a României
Foto: Freepik.com
Donald Trump
Hidroelectrica / FOTO: https://www.facebook.com/hidroelectricaoficial/
IMagine cu rol ilustrativ / Foto: Arhivă

Statele Unite au luat la ţintă flota fantomă a Iranului

SUA lovesc „flota fantomă” a Iranului cu noi sancțiuni:...

Un început frumos
Gabriela Nistor, CEO Salt Bank
Hollywood / sursa foto: Pexels.com
Versace și alte mărci de lux vor fi vândute unei multinaționale americane
Prosumatori. Foto: Freepik.com
Bani
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Cip / sursa foto: Freepik.com

Google atacă dominația Nvidia și lansează Ironwood

Alphabet dezvăluie cipul Ironwood, dedicat exclusiv...

Apple

Panică majoră la Apple. Gest disperat al companiei

Gigantul american din domeniul tehnologiei Apple a...

Project 2025 / Foto: DonkeyHotey / Flickr
Totul crește / FOTO: Freepik
Mihai Daraban
electricitate
O persoană numără bani / Foto: DCBusiness
Peter Navarro și Donald Trump
La benzinărie / FOTO: Freepik
Francois Villeroy de Galhau / FOTO: Wikipedia
Reciclare / Foto: Freepik
Bebeluș / FOTO: Freepik
Bogdan Ivan
Sigla Renault
Dolari / Foto: Freepik

Dolarul își revine din amețeală și urcă în fața euro

Dolarul american și-a recăpătat din avânt, după ce...


pixel