Adobe lansează un instrument bazat pe inteligență artificială
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Ce înseamnă acest nou instrument de la Adobe
Ce înseamnă acest nou instrument de la Adobe
Un obstacol major care împiedică companiile să utilizeze în scopuri comerciale imaginile produse de inteligența artificială generativă este incertitudinea juridică legată de proprietatea intelectuală a acestora. Adobe și alte câteva companii s-au ocupat de această problemă. 

Inteligența artificială (AI) poate genera acum imagini impresionante pornind de la o simplă propoziție. Dar un obstacol major împiedică companiile să o folosească, deoarece legea proprietății intelectuale este neclară în această privință. Două plângeri au fost depuse împotriva Stability AI, compania cu sediul la Londra care se află în spatele instrumentului Stable Diffusion, deoarece artiștii consideră că AI le-a furat munca pentru a genera noi imagini.

Adobe, compania care se află în spatele Photoshop dorește să ofere firmelor interesate posibilitatea de a utiliza AI fără a-și face griji legate de eventuale consecințe. Este vorba despre noul său instrument, Firefly, prezentat zilele trecute la Las Vegas.

"Am antrenat acest model astfel încât să fie sigur pentru utilizarea comercială", a declarat Anil Chakravarthy, unul dintre directorii companiei. "Există o mulțime de discuții în jurul IA generativă și a drepturilor de autor, a diversității și incluziunii, dar și a posibilității de a crea conținut periculos. Am decis să luăm toate aceste probleme și să le abordăm încă de la începutul procesului."

Plata creatorilor

Firefly va permite, printre altele, ca fotografia a unui produs - precum un cort de camping - să fie făcută și transformată într-o campanie de marketing - plasând-o, spre exemplu, într-un peisaj montan. În versiunea finală a imaginii, țesătura cortului reflectă nuanțele soarelui la apus, fără intervenție umană. Software-ul permite, de asemenea, adăugarea unui logo și a unui text la imagine, iar aceasta poate fi transformată în mai multe versiuni potrivite pentru diferite rețele sociale.

Pentru moment, Firefly este disponibil doar în versiune beta, ceea ce îi va permite să evolueze în funcție de feedback-ul utilizatorilor. În cele din urmă, instrumentul va fi integrat cu produsele Adobe, inclusiv Photoshop, folosit pe scară largă de profesioniști, și Express, destinat persoanelor fizice. La prima vedere, software-ul este similar cu instrumentele construite de OpenAI, Midjourney sau Stability AI, cu câteva ajustări.

Cum este acest model mai sigur?

Confruntată cu incertitudinea juridică legată de utilizarea inteligenței artificiale în scopuri comerciale, Adobe a anunțat o serie de măsuri menite să calmeze temerile utilizatorilor. În primul rând, editorul Photoshop dorește să marcheze conținutul generat de AI, astfel încât să fie mai ușor de distins de imaginile create de oameni.

De asemenea, compania lucrează la un marker pe care creatorii îl pot adăuga la conținutul lor pentru a indica faptul că nu doresc ca acesta să fie folosit pentru a alimenta modelul. Compania asigură că Firefly a fost antrenat doar pe imagini care sunt în domeniul public sau pentru care Adobe deține drepturile.

Compania "se comportă ca un o persoană adultă, în condițiile în care alte companii fac generare de imagini într-un mod oarecum iresponsabil", subliniază Mark Beccue, analist la Omdia. Acesta consideră că eforturile depuse de Adobe îi vor permite să-și mențină baza de clienți și chiar să atragă alții noi.

Mare înghesuială

Dar Adobe nu este singura care se poziționează pe nișa inteligenței artificiale "etice". Shutterstock, gigantul imaginilor de stoc, a anunțat în octombrie un parteneriat cu OpenAI care îi va permite să utilizeze Dall-E pentru a genera imagini. În același timp, a anunțat crearea unui "fond al contribuitorilor" care va plăti creatorii ale căror fotografii sunt folosite pentru a alimenta modelul.

Pe 21 martie, gigantul cipurilor Nvidia a anunțat, de asemenea, că lansează un instrument pentru crearea de imagini, videoclipuri și aplicații 3D, denumit "Picasso". Acest model va fi antrenat pe imagini de la Getty, Shutterstock și Adobe. Compania condusă de Jensen Huang a dat asigurări că creatorii de imagini vor primi redevențe.

"Această colaborare [cu Nvidia] este un semn că este posibil să se dezvolte o inteligență artificială responsabilă care să respecte natura unică a conținutului și a datelor Getty Images", a declarat pentru Reuters Craig Peters, directorul executiv al agenției foto, Craig Peters. "Inteligența artificială generativă este un instrument grozav care trebuie să se bazeze pe date și imagini cu permisiune și cu respectarea confidențialității."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 


pixel