Aeroporturile europene vor trebui să se REINVENTEZE

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Europa se confruntă cu un nou val de infectări, pe fondul generalizării tulpinei britanice, iar țările europene încearcă să limiteze răspândirea virusului prin aplicarea de măsuri mai restrictive, care vor fi în vigoare inclusiv în perioada Paștelui catol
Europa se confruntă cu un nou val de infectări, pe fondul generalizării tulpinei britanice, iar țările europene încearcă să limiteze răspândirea virusului prin aplicarea de măsuri mai restrictive, care vor fi în vigoare inclusiv în perioada Paștelui catolic.
Aeroporturile europene, afectate de pandemia de coronavirus, vor trebui să găsească un nou model de funcţionare după criză, în care companiile aeriene low-cost vor fi "câştigătoarele", susţine directorul general al Consiliului Internaţional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe), Olivier Jankovec, transmite AFP.

"În mod clar, vedem că transportatorii low-cost sunt câştigătorii în această criză. Cei mai importanţi au rezultatele financiare cele mai solide şi dispun de lichidităţi pentru a depăşi criza în lunile următoare", a declarat marţi Olivier Jankovec, cu ocazia adunării generale anuale a ACI Europe, o organizaţie care reprezintă 500 de aeroporturi din 46 de ţări europene.

"Produsul lor este perfect adaptat la noua realitate, la fel ca şi modul în care îi gestionează costurile şi agilitatea lor", a adăugat Olivier Jankovec, făcând referire la compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair şi compania ungară Wizz Air printre "câştigătoare".

"Aceşti transportatori vor câştiga cote de piaţă şi, cine ştie, când va veni momentul, poate vor fi interesate şi de rutele pe distanţe lungi", a mai spus Jankovec.

Nave de croazieră noi în valoare de miliarde de dolari NU au unde să meargă

Companiile aeriene low-cost sunt avantajate în criza actuală de faptul că operează o reţea limitată de curse pe distanţe medii în Europa, în cazul cărora traficul îşi revine uşor în pofida restricţiilor de circulaţie. În comparaţie, marile companii aeriene tradiţionale au costuri fixe foarte mari, deoarece cursele pe distanţe lungi sunt în continuare oprite din cauza incertitudinilor legate de propagarea virusului.

Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a anunţat la începutul lunii noiembrie pierderi de 197 milioane de euro în primul semestru al exerciţiului care s-a încheiat la finele lunii septembrie, comparativ cu un profit de 1,15 miliarde euro în perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, Ryanair speră că, după pandemie, măsurile de reducere a costurilor introduse din cauza virusului îi vor permite să "profite de numeroasele oportunităţi de creştere care vor apărea, în special acolo unde companiile rivale şi-au redus capacităţile sau au dat faliment".

La rândul său, compania aeriană britanică low-cost EasyJet a raportat marţi pierderi de peste un miliard de lire sterline în exerciţiul fiscal care s-a încheiat la finele lunii septembrie. Cu toate acestea, directorul general de la EasyJet, Johan Lundgren, consideră că transportatorul dispune, după o serie de programe de reducere a costurilor şi restructurări, de o bază solidă care să îi permită să iasă mai puternic din criză.

În schimb, cele trei mari companii aeriene tradiţionale din Europa - Air France-KLM, IAG şi Lufthansa - au înregistrat în trimestrul al treilea pierderi de 1,6 miliarde euro, 1,76 miliarde euro şi, respectiv, două miliarde de euro.

ACI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din numărul total de 740 de aeroporturi din Europa care au pasageri plătitori.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Blocul din cartierul bucureștean Rahova unde a avut loc o explozie / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Transportor GNL / sursa foto: Freepik.com /@sharpiloandrey
Christine Lagarde / Foto: BCE / Flickr
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
freepik.com
Yuan vs dolar. Foto: Freepik.com
Aragaz / Foto: Freepik
Blocul din cartierul bucureștean Rahova unde a avut loc o explozie / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cupru / Foto: Freepik
Camp petrolier / Foto: Freepik
Contor gaze / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Gaza / Foto: Agerpres / Xinhua / Rizek Abdeljawad
Alexandru Nazare
Bursa de Valori București
În 2021 erau 9.600 de pensii speciale

Crește numărul pensiilor speciale. Cât plătește statul?

Numărul beneficiarilor de pensii de serviciu a ajuns, în...

Protest masiv No Kings la New York / Foto: David J Harris Jr. / Facebook
Panou fotovoltaic
Parc de baterii
S&P Global

S&P retrogradează Franța la A+ pe fondul riscurilor fiscale

S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...

Blocul unde are loc incendiul
Militari / Foto: Ministerul Apărării din Germania

pixel