Aeroporturile europene vor trebui să se REINVENTEZE

Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Europa se confruntă cu un nou val de infectări, pe fondul generalizării tulpinei britanice, iar țările europene încearcă să limiteze răspândirea virusului prin aplicarea de măsuri mai restrictive, care vor fi în vigoare inclusiv în perioada Paștelui catol
Europa se confruntă cu un nou val de infectări, pe fondul generalizării tulpinei britanice, iar țările europene încearcă să limiteze răspândirea virusului prin aplicarea de măsuri mai restrictive, care vor fi în vigoare inclusiv în perioada Paștelui catolic.
Aeroporturile europene, afectate de pandemia de coronavirus, vor trebui să găsească un nou model de funcţionare după criză, în care companiile aeriene low-cost vor fi "câştigătoarele", susţine directorul general al Consiliului Internaţional al Aeroporturilor din regiunea Europa (ACI Europe), Olivier Jankovec, transmite AFP.

"În mod clar, vedem că transportatorii low-cost sunt câştigătorii în această criză. Cei mai importanţi au rezultatele financiare cele mai solide şi dispun de lichidităţi pentru a depăşi criza în lunile următoare", a declarat marţi Olivier Jankovec, cu ocazia adunării generale anuale a ACI Europe, o organizaţie care reprezintă 500 de aeroporturi din 46 de ţări europene.

"Produsul lor este perfect adaptat la noua realitate, la fel ca şi modul în care îi gestionează costurile şi agilitatea lor", a adăugat Olivier Jankovec, făcând referire la compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair şi compania ungară Wizz Air printre "câştigătoare".

"Aceşti transportatori vor câştiga cote de piaţă şi, cine ştie, când va veni momentul, poate vor fi interesate şi de rutele pe distanţe lungi", a mai spus Jankovec.

Nave de croazieră noi în valoare de miliarde de dolari NU au unde să meargă

Companiile aeriene low-cost sunt avantajate în criza actuală de faptul că operează o reţea limitată de curse pe distanţe medii în Europa, în cazul cărora traficul îşi revine uşor în pofida restricţiilor de circulaţie. În comparaţie, marile companii aeriene tradiţionale au costuri fixe foarte mari, deoarece cursele pe distanţe lungi sunt în continuare oprite din cauza incertitudinilor legate de propagarea virusului.

Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a anunţat la începutul lunii noiembrie pierderi de 197 milioane de euro în primul semestru al exerciţiului care s-a încheiat la finele lunii septembrie, comparativ cu un profit de 1,15 miliarde euro în perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, Ryanair speră că, după pandemie, măsurile de reducere a costurilor introduse din cauza virusului îi vor permite să "profite de numeroasele oportunităţi de creştere care vor apărea, în special acolo unde companiile rivale şi-au redus capacităţile sau au dat faliment".

La rândul său, compania aeriană britanică low-cost EasyJet a raportat marţi pierderi de peste un miliard de lire sterline în exerciţiul fiscal care s-a încheiat la finele lunii septembrie. Cu toate acestea, directorul general de la EasyJet, Johan Lundgren, consideră că transportatorul dispune, după o serie de programe de reducere a costurilor şi restructurări, de o bază solidă care să îi permită să iasă mai puternic din criză.

În schimb, cele trei mari companii aeriene tradiţionale din Europa - Air France-KLM, IAG şi Lufthansa - au înregistrat în trimestrul al treilea pierderi de 1,6 miliarde euro, 1,76 miliarde euro şi, respectiv, două miliarde de euro.

ACI Europe reprezintă peste 500 de aeroporturi din numărul total de 740 de aeroporturi din Europa care au pasageri plătitori.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...

Gaze naturale

România a importat cu 72% mai mult gaz în 2025

Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...

Cariera Tismana

20 de hectare de pădure s-au surpat la mina Tismana

Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...

Bursa de Valori București
Pilonul III de pensii
Anker PowerCore 10000
Donald Trump la summitul G7 din 2028
Srâmtoare Ormuz
Platină
Lingouri de aur
Sediul Hidroelectrica
Hidroelectrica
Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk

pixel