Airbus devine cel mai mare constructor de aeronave

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Profitul Airbus a scăzut cu 49% în primul trimestru din 2020
Profitul Airbus a scăzut cu 49% în primul trimestru din 2020
Grupul european Airbus a redevenit anul trecut cel mai mare constructor mondial de avioane, după ce a livrat un număr record de 863 de aparate, în creştere cu 7,9% comparativ cu 2018, ceea ce i-a permis să treacă în faţa rivalului american Boeing, au declarat miercuri, pentru Reuters, surse din apropierea constructorului european.

O schimbare de poziţie între cei doi giganţi care domină industria aeronautică mondială era de aşteptat având în vedere criza provocată de modelul 737 MAX, care a obligat Boeing să oprească producţia celui mai bine vândut avion al său şi să schimbe directorul general la finele lunii decembrie. Însă numărul record de avioane livrate de Airbus anul trecut scoate în evidenţă decalajul pe care Boeing trebuie să îl recupereze.

Airbus a întâmpinat şi el dificultăţi industriale care, în luna octombrie, au obligat compania să îşi revizuiască ţinta de livrări cu 2-3%. Cu toate acestea, potrivit surselor citate de Reuters, Airbus a alocat resurse suplimentare la finele anului trecut pentru a putea depăşi pe ultima sută de metri ţinta de vânzări de 860 de aparate pe care o viza pentru 2019.

Airbus nu a făcut comentarii cu privire la cifrele de livrări dezvăluite de Reuters, care trebuie auditate înainte de a putea fi publicate în mod oficial.

Acuzații grave complică și mai mult situația de la Boeing

Un număr de 863 de avioane livrate într-un an reprezintă un record care nu a fost atins niciodată până acum de un constructor şi permite Airbus să redevină liderul mondial al sectorului aeronautic, un loc pe care Boeing îl ocupa din 2011. Potrivit Reuters, pentru a obţine acest rezultat, Airbus a realocat mai multe mii de angajaţi şi a anulat concediile de sărbători pentru unii dintre aceştia, ceea ce ar putea avea un impact asupra marjei de profit.

Comparativ, rivalul Boeing a anunţat în mod oficial că în perioada ianuarie-noiembrie 2019 a livrat doar 345 de aparate, mai puţin de jumătate faţă de cele 704 avioane livrate în perioada similară a lui 2018.

În mod normal, companiile aeriene plătesc pentru avioanele comandate unui constructor aeronautic în momentul în care li se livrează avioanele, ceea ce face din numărul de aparate livrate un indicator important pentru situaţia în care se află cei doi mari producători mondiali de avioane. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Rheinmetall
Petroliști
Salina Praid
Donald Trump
Bani / Foto: DCBusiness

Dacă n-ai cerut banii în 3 ani, i-au pierdut! CCR a zis pas!

O excepție a fost ridicată de peste 40 de pensionari în...

Fabrică de imbuteliere Pepsi
ANAF
Lei / sursa foto: Freepik.com
BVB / FOTO: Pagina de Facebook a BVB

BVB a închis pe creștere vineri

Bursa de Valori Bucureşti a încheiat şedinţa de vineri în creştere pe...

Justiție
Ilie Bolojan / Foto: Florin Răvdan
Palatul Victoria
Friedrich Merz și Nicusor Dan
Casă de schimb valutar
Inspecție fiscală / Foto: Freepik
Femeie la cumparaturi in supermarket
Lucrări de canalizare
Contabil
Angajați / Foto: Freepik
Romaero

Marshall și Romaero bat palma pentru mentenanță strategică

Marshall şi Romaero au anunţat vineri o colaborare ce...

BVB
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Ștefan Nanu, Alexandru Nazare, Alexandru Petresci și Radu Hanga
Ghișeu / Foto: Freepik
Montare de panouri solare / Foto: Freepik

pixel