Ajutor de stat pentru TAROM. Comisia Europeană a dat undă verde
Autor: Delia Gheață
Data publicării:
Este o sumă importantă
Este o sumă importantă
Aceste despăgubiri vin după o altă măsură aprobată de Comisia Europeană la data de 2 octombrie 2020, care era destinată să despăgubească TAROM pentru pagubele înregistrate în perioada 16 martie -30 iunie 2020.

Comisia Europeană a aprobat, luni, un ajutor de stat în valoare de 1,9 milioane de euro pentru a despăgubi compania aeriană TAROM pentru pagubele suferite în perioada pandemiei de coronavirus, informează un comunicat de presă al executivului comunitar.

"Măsura este destinată să despăgubească operatorul aerian pentru pagubele suferit pe 14 rute în perioada 1 iulie - 31 decembrie 2020 din cauza pandemiei de coronavirus şi a restricţiilor de călătorie impuse de România şi alte ţări pentru a opri răspândirea virusului", se arată în comunicatul de presă al executivului comunitar.

Aceste despăgubiri vin după o altă măsură aprobată de Comisia Europeană la data de 2 octombrie 2020, care era destinată să despăgubească TAROM pentru pagubele înregistrate în perioada 16 martie -30 iunie 2020. Din cauza restricţiilor în vigoare, TAROM a înregistrat o scădere semnificativă a traficului şi a profitabilităţii în perioada menţionată. Sprijinul de stat va lua forma unei injecţii de capital.

În analiza efectuată, Comisia a constatat că măsura este proporţională, deoarece compensaţia nu depăşeşte ceea ce este necesar pentru acoperirea daunelor. Din aceste motive, Comisia a ajuns la concluzia că măsura românească este în linie cu prevederile UE privind ajutoarele de stat. 

Citește și Se anunță concedieri masive. Adrian Negrescu: ”Nu poți trăi la nesfârșit cu o astfel de situație

În același timp, autoritățile preconizează programe de restructuri în marile companii. Analizând aceste planuri, analistul Adrian Negrescu a estimat că, din păcate, ”la noi, lucrurile se judecă mai simplu: dăm oameni afară și spunem că am făcut restructurări. Dar nu așa se fac lucrurile. Și sper ca planurile de restructurare pe care le așteptăm de ani de zile la aceste companii - și nu este vorba doar de CFR Marfă sau de Tarom -, mai sunt o grămadă de alte companii. La Ministerul Economiei, spre exemplu, 50% dintre companiile controlate de această instituție sunt în insolvență. Cam aceasta este situația în sectorul acesta public. Trebuie oameni competenți angajați în aceste instituții, oameni care să vină cu soluții pentru salvarea companiilor, nu pentru închiderea lor”, a subliniat Adrian Negrescu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel