Probleme pentru agricultură. Secetă pedologică în mai multe regiuni ale ţării
Nu sunt veşti bune pentru...
În martie faţă de februarie, cel mai mult s-au scumpit citricele (plus 4,5%), cartofii (plus 4,41%) şi legumele şi conservele de legume (plus 2,84%).
Pe de altă parte, de la începutul anului ouăle s-au ieftinit cel mai mult, preţul scăzând cu 5,22%. Reduceri nesemnificative de preţ (minus 0,2%) au înregistrat fasolea boabe şi alte leguminoase.
Faţă de luna februarie, produsele alimentare care s-au ieftinit cel mai mult sunt ouăle (minus 5%), fructele proaspete (minus 2,1%) şi carnea de porc (minus 0,11%).
În ansamblu, preţurile mărfurilor alimentare au crescut cu 0,49% în martie faţă de luna precedentă şi cu 3,08% faţă de ultima lună a anului trecut.
În ceea ce priveşte mărfurile nealimentare, în martie cel mai mult s-au scumpit tutunul şi ţigările, cu 1,55% faţă de februarie şi cu 4,22% faţă de decembrie 2018, şi combustibilii (plus 1,13% faţă de februarie şi plus 3,82% faţă de decembrie 2018). Medicamentele se află pe locul trei în topul scumpirilor din acest an, cu un plus la preţ de 1,19%.
Pe de altă parte, detergenţii s-au ieftinit în martie faţă de februarie, preţurile scăzând cu 1,13%, iar de la începutul anului nu au fost consemnate scăderi de preţ în cazul mărfurilor nealimentare.
Preţurile mărfurilor nealimentare au urcat cu 0,54% în martie faţă de februarie şi cu 1,75% de la începutul anului.
În cazul serviciilor, de la începutul anului cele mai semnificative scumpiri au fost înregistrate pe segmentul igienă şi cosmetică (plus 2,26%), în timp ce în martie faţă de februarie cel mai mult s-au scumpit abonamentele la televiziune, preţurile pe acest segment urcând cu 1,26%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Nu sunt veşti bune pentru...
Sediul social al unei...
Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...
În fiecare an, apropierea perioadei festive aduce cu...
Trenul RE 13211, care efectua...
3,14% rata şomajului...
Italia reacţionează după ce...
AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.
Într-o conferință susținută...
Agenţia Naţională de...
Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...
Doi funcţionari bancari sunt...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Un jurnalist al ediţiei ruse a...
TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...
Acordarea de împrumuturi...
Indicatorul de Încredere...
După investiții de miliarde de...
"Am încredere că vom reuși să...
Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...
Compania chineză de retail...
Virgil Ichim, CEO Allianz-Țiriac Pensii Private, pleacă...
Compania Revolut angajează la nivel global, inclusiv în România.