Roșu pe linie la Bursa de Valori București: BET pierde 1,55%
Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...
"Institutul Naţional de Statistică confirmă ceea ce noi am spus dintotdeauna: cumpărăturile online înseamnă economii de timp şi bani. Studiul arată că nu doar categoriile deja tradiţionale pentru comerţul electronic, precum produsele electro-IT sau fashion, ci şi alimentele, dacă sunt cumpărate online, pot fi găsite la preţuri mai mici. De cealaltă parte, vedem că de aceste preţuri mai mici profită din ce în ce mai mulţi români care au ales să îşi facă piaţa online, în loc să alerge din magazin în magazin după produsele preferate. Având acces rapid la diferite site-uri şi instrumente de comparare a preţurilor, cumpărătorii pot găsi cele mai bune oferte pentru produsele dorite, asigurându-se că aleg cele mai bune preţuri pentru ei", a declarat Cristi Movilă, preşedinte ARMO, într-un comunicat transmis AGERPRES.
Acesta susţine că în contextul dezbaterilor macro-economice din spaţiul public, cercetarea INS mai relevă un aspect important, şi anume efectul comerţului electronic în combaterea inflaţiei. "Mai mult, pe măsură ce tot mai multe magazine online româneşti aleg să vândă produsele lor în străinătate, sectorul îşi va consolida impactul pozitiv pe care îl are deja în echilibrarea balanţei comerciale a României", a spus Cristi Movilă.
Astfel, produsele alimentare vândute de magazinele online au cunoscut scăderi semnificative de preţ în ultimele luni, în luna mai faţă de aprilie 2023, laptele de 1,5% grăsime s-a ieftinit cu 7%, cel de 3,5% a avut, în medie, un preţ cu 9,4% mai mic, iar preţul uleiului de floarea soarelui a scăzut cu 3,5%, potrivit datelor INS.
Reducerile de preţ au continuat şi în iunie, la laptele de 1,5% grăsime cu 4,7%, făină, cu 4,5% şi ulei de floarea soarelui cu 3,7%. Alte produse măsurate de INS, la care au fost constatate reduceri de preţ în mediul online, sunt merele, fasolea, untul, pâinea, mălaiul.
Lansată în 2010, ARMO reprezintă magazinele online din România şi susţine interesele membrilor săi. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online şi un program de atestare a magazinelor online din România, în conformitate cu acest Cod de Bune Practici. ARMO este membră a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comerţ electronic european, ce reprezintă peste 150.000 de companii prin intermediul asociaţiilor naţionale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Valoarea totală a tranzacțiilor s-a ridicat la 122,32...
O eventuală suspendare a...
„Traversăm o perioadă în care...
Platforma de criptomonede,...
Banca Centrală Europeană (BCE)...
După ani în care autoritățile...
Președintele Rezervei Federale...
Economia zonei euro şi cea a UE...
Schimbare de generație la...
Regele reducerilor mizează pe „vânătoarea de comori” a...
Care este prețul corect al petrolului pentru Donald Trump.
Un pas strategic în dezvoltarea internă de tehnologii.
Franța cere acțiuni urgente...
Leul stagnează față de euro, dar pierde teren în fața...
Dobânzile interbancare ROBID și...
Formularul tipizat folosit de...
Prețul cuprului scade din nou,...
Oficial, gigantul spaniol...
Petrolul scade brusc cu aproape...
Europa vrea să atragă cercetători americani nemulțumiți...
Piața paladiului se...
INS a publicat datele privind...
Germania riscă să rateze...
Declarația unică (Formular 212)...