Ancheta UE împotriva subvențiilor a redus vânzările companiilor auto chineze

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Fabrică auto / FOTO: Freepik
Cu ceva timp înainte de a impune noi taxe pentru importurile auto din China, UE a deschis o anchetă care vizează subvențiile guvernului de la Beijing pentru această industrie, lucru care i-a făcut pe producători să se răzgândească în această privință.

Ancheta pornită de UE împotriva subvențiilor guvernului chinez asupra industriei auto locale, care invadează piețele blocului comunitar, a estompat vânzările de vehicule electrice ale firmelor chinezești și a afectat încrederea acestora în investițiile în Europa, se arată într-un sondaj realizat miercuri în rândul companiilor chineze de vehicule electrice.

Aproximativ 82% dintre firmele din lanțul de producători de vehicule electrice au declarat că investigația privind subvențiile le-a erodat încrederea în investițiile în Europa în viitorul apropiat, se arată în sondajul realizat de Camera de Comerț a Chinei în UE și de Serviciul de informații economice din China.

Un total de 73% dintre respondenți au raportat o scădere a vânzărilor pe piața europeană din cauza anchetei.

O majoritate clară a companiilor a declarat că colaborarea cu partenerii europeni, cum ar fi distribuitorii și companiile de leasing, a fost întârziată sau redusă, și că ancheta UE a afectat imaginea mărcilor lor în Europa, făcând mai dificilă atragerea de talente europene de top.

Comisia Europeană a declarat săptămâna trecută că intenționează să impună taxe suplimentare de până la 38,1% producătorilor chinezi, precum BYD, Geely și SAIC, precum și automobilelor fabricate în China de Tesla și de alți producători auto occidentali.

Producătorii chinezi de automobile au îndemnat Beijingul să majoreze tarifele la mașinile europene importate pe benzină, ca represalii, a declarat miercuri Global Times, ziarul susținut de stat.

Cu toate acestea, sondajul a arătat că producătorii chinezi de vehicule electrice au rămas angajați în privința exporturilor din Europa, considerând-o o piață strategică cheie, majoritatea plănuind să înființeze fabrici în Europa în următorii cinci ani.

"Deși creșterea localizării în Europa rămâne un obiectiv strategic pe termen lung pentru aceste companii, acțiunile UE au diminuat în mod clar entuziasmul pentru astfel de eforturi", se arată în raport.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness

pixel