ANPC închide un supermarket și un restaurant din Giurgiu
Autor: Matei Ion
Data publicării:
ANPC vrea să închidă un supermarket și un restaurant din Giurgiu
ANPC vrea să închidă un supermarket și un restaurant din Giurgiu
Comisarii de la Protecţia Consumatorilor au propus închiderea temporară a supermarketului Supeco şi a Restaurantului Perla din portul Giurgiu, ca urmare a numărului însemnat de abateri constatate în timpul controlului la aceste unităţi.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), transmis marţi AGERPRES, supermarketul şi restaurantul au fost amendate cu 55.000 lei şi s-a dispus, totodată, oprirea definitivă de la comercializare a 730 kg de produse alimentare, în valoare de aproximativ 50.000 lei.

"Există încă locaţii în care se pare că nu se intră. Pare că normele de bun simţ comercial şi legislaţia, pentru unii, sunt facultative, bazându-se, în continuare, pe relaţii, pile, şuşanele. Mă întreb dacă cei care mâncau gratis pe acolo şi-au pus problema că, în spatele fiecărei note de plată cu zero, cineva a decontat probleme de sănătate sau poate chiar viaţa pusă în pericol. Dacă tot suntem oameni respectabili ai unei comunităţi, atunci, hai, să îi învăţăm şi pe cei din jurul nostru să fie la fel. Mai corect ar fi să spunem: hai, tată socru, să facem curat şi să ne respectăm semenii! Să nu uităm că instanţa supremă este cea a lui Dumnezeu", a declarat Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Cele mai importante nereguli întâlnite de echipele de control au constat în comercializarea sau utilizarea ca materii prime a unor produse cu data limită de consum depăşită, comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, utilizarea unei camere de congelare neigienizată, folosirea unor vitrine frigorifice neigienizate cu depuneri masive de praf impurităţi, utilizarea ca materii prime a unor produse alimentare nesigure (fără etichete), existenţa, în blocul alimentar, a pavimentului deteriorat, folosirea unor agregate cu rugină şi exfolieri de vopsea, cu chedere şi ustensile deteriorate, prezenţa infestaţiei cu gândaci, în bucătărie, utilizarea unor spaţii de congelare neigienizate, cu acumulări excesive de gheaţă. 

ANPC atenționează populația: Mare atenţie la capcanele falselor promoţii

onsumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

"Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!
Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor", precizează Paul Anghel.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Cinébébé, o companie UNICĂ în Europa și extrem de prețioasă

Realizarea de filme cu nou-născuți este strict...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...


pixel