Potrivit unui comunicat oficial, datele vehiculate, conform cărora exporturile auto s-ar ridica la 43 miliarde de euro, iar importurile la 45 miliarde de euro, nu reflectă realitatea economică a sectorului, spune organizația într-un comunicat transmis redacției DCBusiness.
„Această interpretare nu reflectă realitatea economică și comercială a industriei auto din România”, atrage atenția APIA, subliniind că cifrele sunt supraevaluate și includ segmente care nu sunt direct relevante pentru evaluarea performanței sectorului.
Exporturile de autoturisme noi depășesc importurile
Conform datelor oficiale, în 2024 România a exportat autoturisme noi în valoare de aproximativ 12 miliarde de euro, în timp ce importurile de autoturisme noi au totalizat doar 3,5 miliarde de euro. Chiar și luând în considerare importurile de autoturisme rulate, care s-au ridicat la 3,4 miliarde de euro, balanța comercială rămâne favorabilă exporturilor.
„Aceste cifre demonstrează un randament pozitiv al exporturilor față de importuri, ceea ce subliniază competitivitatea industriei auto românești pe piața internațională”, precizează APIA în comunicatul său.
Importurile de autoturisme rulate, o problemă majoră
În timp ce industria auto românească performează la export, APIA avertizează asupra unui fenomen îngrijorător: importurile masive de autoturisme rulate, care generează pierderi economice semnificative pentru statul român și afectează mediul.
„O mare parte din aceste importuri sunt realizate la negru, fără a fi fiscalizate corespunzător, iar impactul lor asupra mediului este negativ, având un grad ridicat de poluare”, explică APIA. Datele oficiale arată că 64% dintre autoturismele rulate importate în 2024 sunt mai vechi de 10 ani, fiind echipate cu tehnologii depășite, care contribuie la creșterea emisiilor poluante și la scăderea siguranței în trafic.
APIA propune o taxă pentru mașinile poluante
Pentru a combate acest fenomen, APIA susține introducerea unui impozit anual pentru autoturisme, în funcție de norma de poluare și anul de fabricație. „O astfel de măsură ar contribui la protejarea sănătății publice, la îmbunătățirea siguranței rutiere și la reducerea impactului asupra bugetului de stat, încurajând în același timp achiziția de autoturisme mai noi și mai puțin poluante”, argumentează APIA.
Industria auto rămâne unul dintre pilonii economiei românești
APIA respinge ferm ideea că sectorul auto românesc ar fi neperformant și subliniază că este unul dintre cele mai dinamice din regiune. „Industria auto din România este competitivă și exportă mai mult decât importă. Este esențial ca informațiile vehiculate în spațiul public să fie corecte și documentate”, conchide APIA.
Situația înmatriculărilor autoturismelor rulate în 2024, în funcție de anul de producție:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Începând cu 1 ianuarie 2025 au intrat în vigoare noile...
Curtea de Apel București a...
Președintele Donald Trump a...
O inițiativă legislativă depusă...
Inflația din ianuarie în...
În ședința de joi, 13 februarie...
Asociația Producătorilor și...
Serviciile digitale ale ADR, inclusiv SEAP și...
România a fost vizată, în 2024,...
ANAF a transmis că a modificat...
Curs valutar BNR, 12 februarie.
Este o propunere lansată de...
Scădere abruptă a vânzărilor...
Apple revoluționează robotica...
Este concluzia unui studiu...
Poprirea pe salariu este un mecanism legal de recuperare...
Prețul aluminiului la bursa din Londra a înregistrat...
Jim Farley a schițat un tablou...
Posibile perturbări ale transportului public ca urmare a...
Comisia Europeană pregătește un...
O soluție pusă în aplicare pe aeroportul din Skopje.
Afacerea vinului continuă în ciuda tuturor provocărilor...
Commerzbank pregătește reduceri de personal și noi...