Obligații fiscale 2026: ce trebuie să facă toate firmele înainte de 1 ianuarie
Firmele intră în 2026 cu...
Autoritățile europene de reglementare în domeniul aviației au făcut recent o descoperire terifiantă: mai multe aeronave Airbus A320 și Boeing 737 de generație mai veche au fost reparate cu piese necertificate. Această informație, dezvăluită de Bloomberg, a provocat îngrijorare în întreaga industrie aviatică. Piesele ar fi fost furnizate de o companie cu sediul la Londra, AOG Technics Ltd. "Numeroase certificate de punere în funcțiune pentru piesele furnizate de AOG Technics au fost falsificate", a precizat Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) într-un comunicat.
Partenerii de producție General Electric Co. și Safran SA au participat la investigația privind presupusele documente de certificare falsificate și piese neaprobate pentru motoarele CFM56 distribuite de compania britanică. "În fiecare caz, organizația identificată ca fiind producătorul a confirmat că nu a emis certificat și nu a confecționat piesei", a precizat AESA. Din păcate, este imposibil de știut dacă piesele necertificate vor fi la fel de rezistente ca cele care provin de obicei din lanțul de aprovizionare a motoarelor. Prin urmare, experții nu pot garanta fiabilitatea lor pe termen lung.
Campanie de urmărire a pieselor
Producătorii și autoritățile de reglementare au tras un semnal de alarmă în urmă cu câteva săptămâni, declanșând o campanie mondială de urmărire a pieselor furnizate de AOG Technics și de identificare a aeronavelor în cauză. Nu se știe încă câte piese necertificate ar fi putut fi instalate și câte aeronave sunt afectate.
CFM56, cel mai bine vândut motor cu reacție din lume, echipează mii de avioane cu fuselaj îngust care alcătuiesc cea mai mare parte a flotei mondiale. El este fabricat de o societate mixtă între General Electric și Safran, denumită CFM International. Potrivit unui purtător de cuvânt al producătorului, CFM International a descoperit 72 de documente de certificare a navigabilității falsificate care acoperă 50 de numere de piese furnizate de AOG Technics pentru CFM56. Au fost descoperite, de asemenea, două documente falsificate referitoare la componente ale motorului CF6 al GE, un motor de mare capacitate anterior.
"Ne-am alertat în mod proactiv clienții și atelierele de întreținere și continuăm să lucrăm cu clienții noștri pentru a evalua autenticitatea documentației pentru piesele pe care le-au achiziționat direct sau indirect de la AOG Technics", a declarat CFM pentru Bloomberg. EASA a precizat că AOG Technics nu a furnizat detalii despre originea reală a pieselor dubioase.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Firmele intră în 2026 cu...
Crizele locale din România au...
Ce face diferența dintre o...
Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...
Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...
Autoritățile din județul Argeș...
Dobânzile ar urma să intre pe o...
Mai multe fotografii din setul...
Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...
Pentru o mare parte din...
Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...
Statele Unite au prelungit până...
Blocajul financiar la nivelul...
Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...
Populația poate cumpăra,...
Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...
Ministrul german de Finanțe,...
Companiile românești traversează o perioadă critică,...
Industria de procesare a cărnii...
Elon Musk, deja cel mai bogat...
România a depus oficial, vineri...
Departamentul de Justiție al...
Guvernul a pus în dezbatere un...
Al doilea hidroagregat al...
Trecerea de la vechiul sistem...
Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...
Firma cu un singur angajat și...
Profesorul universitar Mircea...
Liderii Uniunii Europene au...