Redevine Nevada centrul de testare nucleară a SUA? Ce spun experții
Trump ordonă reluarea testelor...
Autoritățile europene de reglementare în domeniul aviației au făcut recent o descoperire terifiantă: mai multe aeronave Airbus A320 și Boeing 737 de generație mai veche au fost reparate cu piese necertificate. Această informație, dezvăluită de Bloomberg, a provocat îngrijorare în întreaga industrie aviatică. Piesele ar fi fost furnizate de o companie cu sediul la Londra, AOG Technics Ltd. "Numeroase certificate de punere în funcțiune pentru piesele furnizate de AOG Technics au fost falsificate", a precizat Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) într-un comunicat.
Partenerii de producție General Electric Co. și Safran SA au participat la investigația privind presupusele documente de certificare falsificate și piese neaprobate pentru motoarele CFM56 distribuite de compania britanică. "În fiecare caz, organizația identificată ca fiind producătorul a confirmat că nu a emis certificat și nu a confecționat piesei", a precizat AESA. Din păcate, este imposibil de știut dacă piesele necertificate vor fi la fel de rezistente ca cele care provin de obicei din lanțul de aprovizionare a motoarelor. Prin urmare, experții nu pot garanta fiabilitatea lor pe termen lung.
Campanie de urmărire a pieselor
Producătorii și autoritățile de reglementare au tras un semnal de alarmă în urmă cu câteva săptămâni, declanșând o campanie mondială de urmărire a pieselor furnizate de AOG Technics și de identificare a aeronavelor în cauză. Nu se știe încă câte piese necertificate ar fi putut fi instalate și câte aeronave sunt afectate.
CFM56, cel mai bine vândut motor cu reacție din lume, echipează mii de avioane cu fuselaj îngust care alcătuiesc cea mai mare parte a flotei mondiale. El este fabricat de o societate mixtă între General Electric și Safran, denumită CFM International. Potrivit unui purtător de cuvânt al producătorului, CFM International a descoperit 72 de documente de certificare a navigabilității falsificate care acoperă 50 de numere de piese furnizate de AOG Technics pentru CFM56. Au fost descoperite, de asemenea, două documente falsificate referitoare la componente ale motorului CF6 al GE, un motor de mare capacitate anterior.
"Ne-am alertat în mod proactiv clienții și atelierele de întreținere și continuăm să lucrăm cu clienții noștri pentru a evalua autenticitatea documentației pentru piesele pe care le-au achiziționat direct sau indirect de la AOG Technics", a declarat CFM pentru Bloomberg. EASA a precizat că AOG Technics nu a furnizat detalii despre originea reală a pieselor dubioase.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Trump ordonă reluarea testelor...
Puțini știu că 7Up, una dintre...
Premierul Ilie Bolojan acceptă invitația la „Ora...
ANAF a publicat calendarul...
Gură de oxigen pentru firme.
ANOFM a publicat datele privind...
Uniunea Europeană a alocat peste 37 de miliarde de euro...
Bill Gates, omul care ani la rând a vorbit despre un...
"Viitorul bogăției nu mai stă...
Duminică, pasionații de loto au...
Lukoil România SRL și Petrotel...
Un nou val de scumpiri ne...
Guvernul digitalizează plata amenzilor. Un cont unic...
Agenţia Naţională de...
Ministrul Apărării Naţionale,...
Românii care până acum nu au...
Olanda dă semnalul schimbării...
Leul a încheiat luna octombrie...
Doar una din patru locuințe din...