Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Link&Fly, avionul-tren de la Akka Technologies
”Avioanele care petrec mai mult tip la sol reprezintă un cost suplimentar pentru companii”, explică Markus Leutert, directorul de comunicații de la Akka Technologies. Iată de ce, compania a gândit și conceput prototipul unui avion mai altfel decât celelalte. Cabina, care adăpostește pasagerii, se poate detașa de aripi și cockpit, luând, astfel, forma unui vagon care poate fi transportat pe roți sau pe șine de tren.
Îmbarcarea s-ar putea face, prin urmare, în altă parte decât pe aeroport, undeva în afara orașului. Ideea este de a reduce timpul care se scurge între două zboruri, care este, în prezent, de circa 50 de minute. Pasagerii vor fi controlați în interiorul cabineti, printr-un dispozitiv de scanare montat în ecranul încrustat în scanul din fața lor.
Dragon, avionul de la Onera
Acest prototip pus la punct de Onera, Centrul francez pentru cercetători aerospațiale, ar trebui să permită o reducere substanțială a consumului de carburant. Cum? Grație unei propulsii distribuite, asigurată de motoare electrice alimentate cu energie de două turbine situate în spatele avionului. Totuși, aparatul va avea nevoie de carburant pentru funcționarea turbinelor.
În același timp însă, prezența motoarelor electrice va permite reducerea cu 25% până la 30% a cantității de kerosen folosită. Peter Schmollgrubere, inginerul care răspunde de proiectul Dragon la Onera susține că avionul, cu o capacitate de 150 de locuri, ar putea intra în serviciu în 2040. Aparatul va putea efectua zboruri pe trasee de cel puțin 1400 de kilometri.
Cassio, avionul cu propulsie hibridă
VoltAero propune, de asemenea, prototipul unui aparat cu propulsie hibridă, Cassio. Dar întreprinderea, cu sediul la Royan, în Franța, speră ca avionul lui să poată zbura până la sfârșitul anului pentru a obține certificat de navigabilitate și pentru a putea demara comercializarea aeronavei sale începând din 2022.
Spre deosebire de proiectul aparatului hibrid EchoPulse, dezvoltat de Airbus Safran și Daher, cel de la VoltAero propune un avion de aproximativ două tone, care poate transporta maxim nouă persoane pe o distanță de circa 1200 kilometri. Este echipat cu două motoare electrice de 60 kilowați, montate pe aripile cu elice multiple.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...