Avionul-tren. Aparatele de zbor ale viitorului

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
  • Fiecare constructor încearcă să vină cu ceva nou
Salonul aeronautic de la Bourget, lângă Paris, a reprezentat întotdeauna ocazia pentru diferiți actori ai sectorului eronautic de a dezvălui și prezenta proiecte futuriste, chemate, înainte de toate, să fluidizeze traficul. Pentru a face facță afluxului tot mai mare de pasageri, grupul francez Akka Technologies a conceput un fel de avion-tren.

Link&Fly, avionul-tren de la Akka Technologies

”Avioanele care petrec mai mult tip la sol reprezintă un cost suplimentar pentru companii”, explică Markus Leutert, directorul de comunicații de la Akka Technologies. Iată de ce, compania a gândit și conceput prototipul unui avion mai altfel decât celelalte. Cabina, care adăpostește pasagerii, se poate detașa de aripi și cockpit, luând, astfel, forma unui vagon care poate fi transportat pe roți sau pe șine de tren.

Îmbarcarea s-ar putea face, prin urmare, în altă parte decât pe aeroport, undeva în afara orașului. Ideea este de a reduce timpul care se scurge între două zboruri, care este, în prezent, de circa 50 de minute. Pasagerii vor fi controlați în interiorul cabineti, printr-un dispozitiv de scanare montat în ecranul încrustat în scanul din fața lor.

Dragon, avionul de la Onera

Acest prototip pus la punct de Onera, Centrul francez pentru cercetători aerospațiale, ar trebui să permită o reducere substanțială a consumului de carburant. Cum? Grație unei propulsii distribuite, asigurată de motoare electrice alimentate cu energie de două turbine situate în spatele avionului. Totuși, aparatul va avea nevoie de carburant pentru funcționarea turbinelor.

În același timp însă, prezența motoarelor electrice va permite reducerea cu 25% până la 30% a cantității de kerosen folosită. Peter Schmollgrubere, inginerul care răspunde de proiectul Dragon la Onera susține că avionul, cu o capacitate de 150 de locuri, ar putea intra în serviciu în 2040. Aparatul va putea efectua zboruri pe trasee de cel puțin 1400 de kilometri.

Cassio, avionul cu propulsie hibridă

VoltAero propune, de asemenea, prototipul unui aparat cu propulsie hibridă, Cassio. Dar întreprinderea, cu sediul la Royan, în Franța, speră ca avionul lui să poată zbura până la sfârșitul anului pentru a obține certificat de navigabilitate și pentru a putea demara comercializarea aeronavei sale începând din 2022.

Spre deosebire de proiectul aparatului hibrid EchoPulse, dezvoltat de Airbus Safran și Daher, cel de la VoltAero propune un avion de aproximativ două tone, care poate transporta maxim nouă persoane pe o distanță de circa 1200 kilometri. Este echipat cu două motoare electrice de 60 kilowați, montate pe aripile cu elice multiple.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Evaziune fiscală / Foto: Freepik
Adrian Negrescu / Foto: Agerpres
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Bursa de Valori București
Organizația Trump

Omul de încredere al lui Trump a sosit în România

Larry Glick, vicepreședintele Trump Organization, a...

Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO
Tren CFR
Bulgaria trece la moneda europeană

Bulgaria trece oficial la euro începând cu 1 ianuarie 2026

Comisia Europeană a anunţat miercuri că a ajuns la...

ANCOM va bloca toate numerele de telefon false
Tudor Manea, CEO eMag
Camera de hotel / Foto: Freepik
Carte electronica de identitate
Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
Germania / FOTO: Unsplash
CE oltenia
Rabla. Foto: Pexels.com
ANAF
Bani. Freepik.com
Liberty Galați
Foto: Freepik.com
CE Oltenia
freepik.com
Freepik.com
În gară / FOTO: Freepik
Reguli noi pentru locuințele cu TVA redus / Foto: Freepik

pixel