Curs valutar: Leul a pierdut teren în faţa euro iar aurul s-a scumpit din nou
Curs valutar BNR, 25 aprilie...
Link&Fly, avionul-tren de la Akka Technologies
”Avioanele care petrec mai mult tip la sol reprezintă un cost suplimentar pentru companii”, explică Markus Leutert, directorul de comunicații de la Akka Technologies. Iată de ce, compania a gândit și conceput prototipul unui avion mai altfel decât celelalte. Cabina, care adăpostește pasagerii, se poate detașa de aripi și cockpit, luând, astfel, forma unui vagon care poate fi transportat pe roți sau pe șine de tren.
Îmbarcarea s-ar putea face, prin urmare, în altă parte decât pe aeroport, undeva în afara orașului. Ideea este de a reduce timpul care se scurge între două zboruri, care este, în prezent, de circa 50 de minute. Pasagerii vor fi controlați în interiorul cabineti, printr-un dispozitiv de scanare montat în ecranul încrustat în scanul din fața lor.
Dragon, avionul de la Onera
Acest prototip pus la punct de Onera, Centrul francez pentru cercetători aerospațiale, ar trebui să permită o reducere substanțială a consumului de carburant. Cum? Grație unei propulsii distribuite, asigurată de motoare electrice alimentate cu energie de două turbine situate în spatele avionului. Totuși, aparatul va avea nevoie de carburant pentru funcționarea turbinelor.
În același timp însă, prezența motoarelor electrice va permite reducerea cu 25% până la 30% a cantității de kerosen folosită. Peter Schmollgrubere, inginerul care răspunde de proiectul Dragon la Onera susține că avionul, cu o capacitate de 150 de locuri, ar putea intra în serviciu în 2040. Aparatul va putea efectua zboruri pe trasee de cel puțin 1400 de kilometri.
Cassio, avionul cu propulsie hibridă
VoltAero propune, de asemenea, prototipul unui aparat cu propulsie hibridă, Cassio. Dar întreprinderea, cu sediul la Royan, în Franța, speră ca avionul lui să poată zbura până la sfârșitul anului pentru a obține certificat de navigabilitate și pentru a putea demara comercializarea aeronavei sale începând din 2022.
Spre deosebire de proiectul aparatului hibrid EchoPulse, dezvoltat de Airbus Safran și Daher, cel de la VoltAero propune un avion de aproximativ două tone, care poate transporta maxim nouă persoane pe o distanță de circa 1200 kilometri. Este echipat cu două motoare electrice de 60 kilowați, montate pe aripile cu elice multiple.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Curs valutar BNR, 25 aprilie...
Parlamentul European a adoptat...
Îngrijorări tot mai mari în...
Primul tren Metropolis, botezat...
Sunt percheziţii, joi, în...
Budapesta anunţă că...
Liderii UE au convenit recent...
Veşti proaste pentru cei care au programate, zilele...
Proiectele de acte normative...
Cel mai mare salon auto din...
Într-o mișcare care ar putea aduce un val de alinare...
O scădere bruscă a costurilor...
Hermes a raportat joi o...
Tesla a anunţat că va introduce noi modele la începutul...
Miercuri, în cadrul unei conferințe de presă la Berlin,...
China afirmă că rapoartele sale...
Ministerul Economiei și Antreprenoriatului propune o...
Acţionarii OMV Petrom au...
Companiile respective au două...
Grupaj de știri.
On Running, marca fostului...
Grupul G7 explorează strategii...
Cufundată în apa înghețată a...
Președintele Joe Biden a semnat...
Și ce dacă rezultatele financiare pe primul trimestru al...
Producătorul american de avioane Boeing va plăti un...