Proprietarii de terase care și-au deschis afacerea, vor fi obligați să deţină un registru cu evidenţa clienţilor care fac rezervare. Motivul: să existe date pentru o eventuală anchetă epidemiologică.
Obligaţia e doar teoretică pentru că nu există sancţiune.
Regulamentul General de Protecţia Datelor (GDPR) vine, însă, din spate şi poate aduce amenzi. Avem şi precedent - un hotel din România a primit amendă 15.000 lei pentru încălcarea GDPR. O persoană a divulgat datele personale a 46 de oaspeţi ce luau micul-dejun.
Citește: Ce condiții trebuie să îndeplinească localurile pentru a se redeschide
„Dacă mergem pe ideea în care trebuie să ţinem un registru şi să luăm nişte date ale persoanelor în momentul în care fac o rezervare la terasă, atunci da, ni se aplică şi regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal”, a spune avocatul Ana Maria Udrişte.
De altfel, a lua exclusiv iniţiala numelui şi, eventual, un număr de telefon sau o adresă de e-mail, este suficient pentru a putea furniza mai departe informaţii.
„Indiferent de cum ţinem acest registru de rezervări, ar trebui să fim foarte atenţi cine are acces la el”, a avertizat avocatul.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Principalii indici de pe Wall...
Profesorul Mircea Coșea critică...
Statele Unite şi Ucraina au...
Turcia anunţă că nu renunță la...
Dmitri Medvedev comentează...
A fost publicat în Monitorul...
Acord Ucraina-SUA privind...
Aplicaţia de mesagerie Skype va fi închisă, iar...
ANAF a făcut public calendarul...
Ziua internaţională a muncii...
Controale antifraudă de 1 Mai.
Danone renunță la coloranții...
Wall Street scade puternic pe...
Sindicatul Naţional al...
Economia zonei euro surprinde...