BAE Systems a semnat un contract pe cinci ani cu Lockheed Martin

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
F-22 Raptor / FOTO: Wikipedia
F-22 Raptor / FOTO: Wikipedia
Contractul, a cărui valoare nu a fost dezvăluită, deocamdată, vizează  întreținerea sistemelor misiunii de război electronic ale F-22 Raptor.

Conform acestui contract, BAE Systems va continua să gestioneze reparațiile și upgrade-urile sistemelor de război electronic, logistica furnizorilor, întreținerea echipamentelor de testare și să ofere piese de schimb și suport tehnic. În calitate de producător al sistemului de război electronic AN/ALR-94, BAE Systems a asigurat managementul ciclului de viață al sistemului încă de la începutul programului.

„Investim în excelență în susținere pentru a ne asigura că Raptor și alte platforme sunt pregătite să facă față amenințărilor moderne și să-i devanseze pe adversarii noștri”, a spus Dan Harrington, director de programe F-22 la BAE Systems.

Lockheed Martin, regele aerului

De altfel, potrivit unei analize, până în 2035, jumătate din numărul avioanelor de luptă din Europa vor fi produse de Lockheed-Martin. Conform informațiilor la zi, până atunci, aproape 14 din cele 20 de forțe aeriene europene care dispun de o flotă de luptă ar urma să fie echipate, complet sau parțial, cu avioane F-35A și B. 

În ceea ce privește numărul de avioane, vor exista între 500 și 730 de aparate F-35A și B și 192 până la 210 de F-16, dintr-un total de 1680 - 1990 de avioane de vânătoare care se vor afla în serviciul armatelor aerului în 2035.

De fapt, avioanele de luptă Lockheed-Martin ar trebui să reprezinte între 43% și 50% din avioanele de luptă dislocate de forțele aeriene europene, mult față de 22% - 26% în cazul Eurofighter Typhoon, 14% -17% în cazul Rafale sau 9% - 10% dacă vorbim de avioanele suedeze Gripen

Se precizează că, în momentul de față, doar cinci țări dispun de toate competențele necesare pentru dezvoltarea avioanelor de luptă - de la proiectare, până la fabricație și exploatare. Este vorba despre cele cinci state membre ale Consiliului de Securitate. Alte două țări, Coreea de Sud și Suedia, sunt destul de avansate pe acest drum, marea lor problemă fiind propulsoarele. 

Doar patru state europene

De altfel, europenii se orientează, în special, spre modelele americane de avioane de luptă americane, situație valabilă inclusiv pentru Marea Britanie și partenerii ei italieni, spanioli și germani cu care au dezvoltat Panavia Tornado, apoi Eurofighter Typhoon.

Și mai surprinzător este faptul că doar 4 din cele 20 de forțe aeriene europene echipate cu avioane de luptă vor avea în dotare  exclusiv avioane europene. Este vorba, în acest caz, de Franța și Croația care vor zbura la Rafale, Suedia și Ungaria, echipate cu Gripen.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Casă de schimb valutar
Contor electric
Gabriel Biris
Factură energie electrică
ROBOR
Protest al angajaților MIPE
Ștampilă de vot / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Aramco

Surpriză totală, saudiții scumpesc petrolul

Arabia Saudită majorează prețurile la țiței pentru toate...

Cazino
Oameni traversează strada
Membrii SANITAS sunt nemulțumiți
Freepik.com
Carrefour
Dumitru Costin, BNS
Medicamente / Foto: Freepik
Bursa de Valori București
Banca Naționala a României
Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 33 şi 37 de grade, iar cele minime se vor situa între 17 şi 23 de grade.
Centru de date / Foto: Freepik
Wang Yi
Programul Casa Verde Fotovoltaice
Termocentrala de la Turceni
Miraj, efect cauzat de temeratura ridicată / Foto: Jeffrey Beall

Canicula aduce restricții de trafic în Teleorman

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii...

Un călător se uită la avioanele de pe pista de aterizare / Foto: Freepik
Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos
ANAF
Poluare / Foto: Freepik
Energie verde / Foto: Freepik
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

pixel