Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Conform acestui contract, BAE Systems va continua să gestioneze reparațiile și upgrade-urile sistemelor de război electronic, logistica furnizorilor, întreținerea echipamentelor de testare și să ofere piese de schimb și suport tehnic. În calitate de producător al sistemului de război electronic AN/ALR-94, BAE Systems a asigurat managementul ciclului de viață al sistemului încă de la începutul programului.
„Investim în excelență în susținere pentru a ne asigura că Raptor și alte platforme sunt pregătite să facă față amenințărilor moderne și să-i devanseze pe adversarii noștri”, a spus Dan Harrington, director de programe F-22 la BAE Systems.
Lockheed Martin, regele aerului
De altfel, potrivit unei analize, până în 2035, jumătate din numărul avioanelor de luptă din Europa vor fi produse de Lockheed-Martin. Conform informațiilor la zi, până atunci, aproape 14 din cele 20 de forțe aeriene europene care dispun de o flotă de luptă ar urma să fie echipate, complet sau parțial, cu avioane F-35A și B.
În ceea ce privește numărul de avioane, vor exista între 500 și 730 de aparate F-35A și B și 192 până la 210 de F-16, dintr-un total de 1680 - 1990 de avioane de vânătoare care se vor afla în serviciul armatelor aerului în 2035.
De fapt, avioanele de luptă Lockheed-Martin ar trebui să reprezinte între 43% și 50% din avioanele de luptă dislocate de forțele aeriene europene, mult față de 22% - 26% în cazul Eurofighter Typhoon, 14% -17% în cazul Rafale sau 9% - 10% dacă vorbim de avioanele suedeze Gripen
Se precizează că, în momentul de față, doar cinci țări dispun de toate competențele necesare pentru dezvoltarea avioanelor de luptă - de la proiectare, până la fabricație și exploatare. Este vorba despre cele cinci state membre ale Consiliului de Securitate. Alte două țări, Coreea de Sud și Suedia, sunt destul de avansate pe acest drum, marea lor problemă fiind propulsoarele.
Doar patru state europene
De altfel, europenii se orientează, în special, spre modelele americane de avioane de luptă americane, situație valabilă inclusiv pentru Marea Britanie și partenerii ei italieni, spanioli și germani cu care au dezvoltat Panavia Tornado, apoi Eurofighter Typhoon.
Și mai surprinzător este faptul că doar 4 din cele 20 de forțe aeriene europene echipate cu avioane de luptă vor avea în dotare exclusiv avioane europene. Este vorba, în acest caz, de Franța și Croația care vor zbura la Rafale, Suedia și Ungaria, echipate cu Gripen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...