Reprezentanți guvernamentali au dezvăluit pentru Profit.ro că România a pierdut investiția belgienilor de la Avesta Battery and Energy Engineering (ABEE) pentru că aceștia ar fi solicitat un ajutor de stat dedicat, ceea ce nu au primit cât și necooncordanța unor date, o problemă care a venit din partea autorităților locale.
În luna iulie Avesta Holding anunța că își extinde capacitatea de producție de baterii cu o nouă gigafabrică în Europa.
Aceasta va fi dedicată producției de celule avansate de baterii cu fosfat de fier litiu (LFP). Această facilitate de ultimă generație va avea inițial o capacitate de 5 gigawați-oră (GWh) pe an, urmând să susțină exclusiv Avesta Battery & Energy Engineering (ABEE), BE-Volt și alți parteneri strategici. Pe măsură ce fabrica va crește, capacitatea sa va atinge 20 GWh, plasând ABEE în prima linie a revoluției bateriilor din Europa.
În luna iulie ministrul economiei Radu Oprea spunea că: "Una dintre priorităţile Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului este accelerarea integrării României în lanţul valoric european al bateriilor în conformitate cu politicile şi reglementările europene pentru a crea cadrul optim de dezvoltare pentru electromobilitate, parte a obiectivelor Green Deal. De aceea, salut lansarea proiectului Romvolt, care presupune construcţia unei fabrici de celule de baterii pe litiu-ion la Galaţi, cu o capacitate totală de 22 GW. Pe lângă faptul că vom avea o fabrică de baterii electrice de ultimă generaţie, investiţia va crea noi locuri de muncă şi va întări ecosistemul industrial din ţara noastră. Prin Romvolt, România face tranziţia de la un stat consumator la unul producător de celule de baterii pe litiu-ion", afirma oficialul român la evenimentul de lansare al Romvolt de la Galați.
ABEE transmitea la rândul său că: "Romvolt este un proiect de fabrică de baterii litiu-ion din Galaţi, România, cu o capacitate totală de producţie de 22 GWh şi investiţie totală de 1,4 miliarde de euro. Producţia de baterii este crucială pentru UE datorită situaţiei actuale a pieţei în care China domină aprovizionarea cu baterii Li-ion. Sunt necesare mai multe capacităţi de producţie în viitor pentru a satisface cererea europeană aflată în creştere. Romvolt va furniza baterii în principal pentru industria auto, în România aflându-se Renault/Dacia şi Ford, dar şi pentru piaţa staţionară, deoarece stocarea este necesară pentru tranziţia la energie regenerabilă. Romvolt se aliniază viziunii guvernului român de integrare a României în lanţul valoric al bateriilor la nivel european şi îşi propune să facă din România o sursă de aprovizionare cu baterii în producţia şi utilizarea durabilă a bateriilor pentru întreaga Europă".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României a...
Datoria mondială a atins un...
La începutul anului, acest indice era cotat la 6,21%,...
Decizia a fost luată "din...
La finalul acestui an, Glovo prezintă o analiză a...
Proiectul este detaliat într-un...
Inițiativa vine pe fondul...
Această inițiativă poate consolida poziția celor două...
Potrivit unei analize de...
O etapă strategică în strategia de investiții a...
Moneda euro a înregistrat o scădere semnificativă față...
Este ceva nemaivăzut de la...
Decizia vine după ce, luni, SUA...
Gigantul tehnologic Google a...
Decizia vine pe fondul unei scăderi considerabile a...
Grupaj de ştiri.
Registrul Comerţului...
Statele Unite lansează o nouă ofensivă împotriva...
Implicarea indigenilor în...
Este un proiect de hotărâre...
Banca Națională a României a...