BNR se pregătește pentru stagnare economică. Ce se întâmplă cu rata dobânzii-cheie
Banca Națională a României...
"Blocul Naţional Sindical şi Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane, cea mai mare federaţie sindicală din calea ferată, fac public un apel către Guvernul României pentru a atrage atenţia asupra dificultăţilor care urmează pentru industria feroviară având în vedere că la actuala rectificare bugetară calea ferată nu va beneficia de nici un fel de sprijin de etapă din partea Guvernului pe care îl conduceţi. Se ştie foarte bine că întreaga industrie feroviară este la pământ, iar pierderilor istorice li se adaugă zilnic altele şi mai mari, cauzele fiind diverse şi completate în mod nefericit de criza economică structurală generată de această pandemie", se spune în document.
Burduja (MFP): Lumea de azi trăieşte într-o paradigmă greşit înţeleasă
Potrivit sursei citate, transportul feroviar din România trece prin cea mai acută criză din ultimii 10 ani, infrastructura feroviară este depăşită atât moral cât şi fizic şi reprezintă un pericol real pentru siguranţa circulaţiei. Trenurile de călători circulă cu viteze medii de doar 45km/oră, în vreme ce trenurile de marfă abia se mişcă cu doar 17km/oră.
"Chiar şi în aceste condiţii, înţelegând situaţia deficitului bugetar extrem de mare, de peste 9%, criza globală şi lipsa unor resurse îndestulătoare pentru toate sectoarele bugetare, constatăm că nu se face nici cel mai mic efort pentru a suplini o mică parte din pierderile care se acumulează de la zi la zi. Apelurilor noastre repetate li s-a răspuns doar cu promisiunea unor analize şi evaluări serioase şi sistemice, dar, în fapt, atunci când se pune la modul real problema finanţării, calea ferată este din nou pusă între paranteze în interiorul strategiei economice a Guvernului. Este de datoria noastră, a ceferiştilor, să vă informăm cu responsabilitate că situaţia este foarte aproape de momentul în care singura cale de deblocare a acestui aparent dialog, care de fapt este doar un monolog steril al sindicaliştilor ceferişti, este oprirea legală a lucrului la calea ferată şi reevaluarea completă a relaţiei dintre stat şi ceferişti. Vă rugăm să acordaţi atenţie şi sectorului feroviar, problemelor şi temerilor ceferiştilor cu privire la locurile de muncă, la viitorul nostru şi al familiilor noastre. Cu speranţa că vom primi într-un final atenţia cuvenită, vă solicităm încă o dată să alocaţi la rectificarea bugetară sumele necesare pentru pentru sprijinirea căii ferate", se mai arată în document.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României...
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii...
Programul Casa Verde...
O propunere votată în...
Prețurile la energie electrică continuă să varieze...
Peste 200 de locuitori ai...
Un accident provocat de o...
Organizația țărilor...
Administrația Națională de...
Polițiștii de frontieră ai...
Circulația pe Podul Prieteniei,...
Prețurile globale ale...
Val de căldură extremă în estul...
Donald Trump a semnat legea...
Pompierii anunţă că la mall-ul...
România se apropie periculos de...
Bursa închide pe minus vineri,...
Sistemul RO e-Transport a...
Andrei Badalov, în vârstă de 62...
IMM România nu este de acord cu...
Fondul Proprietatea a emis...