Britanicii de la Manchester Airport au pus ochii pe aeroportul din Sofia

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Grupul britanic Manchester Airport (MAG) şi-a anunţat intenţia de a participa la procedura de licitaţie pentru concesionarea aeroportului din Sofia, fiind primul consorţiu care şi-a confirmat participarea. 

În iulie, Guvernul de la Sofia a iniţiat procedura pentru concesionarea principalului aeroport al ţării. Va fi un tip mixt de concesiune, care include serviciile legate de operarea aeroportului şi construirea unui nou terminal.

În prezent, MAG operează trei dintre principalele aeroporturi britanice - Manchester, London Stansted şi East Midlands - care deservesc în total 60 de milioane de pasageri pe an, oferă zboruri către 270 de destinaţii prin intermediul a 70 de companii aeriene.

Oferta MAG va fi sprijinită de compania chineză de construcţii BCEG, cu care deja lucrează la construcţia unui aeroport în Manchester, precizează Agerpres. "Sofia este oraşul cu cel mai subevaluat potenţial", a afirmat Andrew Harrison, directorul general al Manchester Airport.

Acesta a adăugat că MAG nu este interesată în regiune decât de concesionarea aeroportului din Sofia, pentru a-l dezvolta. Declaraţia sa vine în condiţiile demarării procedurii de concesiune a aeroportului din Belgrad, la care MAG "a refuzat să participe".

Principalele motive prezentate de şeful Manchester Airport pentru a investi în Bulgaria sunt: creşterea turismului, localizarea geografică excelentă a capitalei Bulgariei - aproape de Est - şi profitul care va fi obţinut de pe urma concesiunii aeroportului.

Concesiunea va fi pe 35 de ani, iar costurile totale sunt estimate la aproape 3,9 miliarde de euro. Una din condiţiile impuse viitorului concesionar este să investească 600 de milioane de euro, iar MAG a precizat că este dispus la această investiţie.

Întrebat ce companii ar putea fi interesate de concesionarea aeroportului din Sofia, Andrew Harrison a răspuns: cele din Turcia, Franţa şi Germania. Presa elenă anunţa recent că GEK Terna intenţionează să concureze pentru proiectele de modernizare şi operare ale aeroporturilor din Bucureşti şi Sofia, concesiunile fiind principalele obiective în viitor ale conducerii companiei de construcţii din Grecia.

GEK Terna a obţinut un proiect de 500 de milioane de euro în cooperare cu grupul GMR din India, cu care a depus şi o ofertă pentru operarea aeroportului din Belgrad.

Conform datelor Eurostat, Bulgaria şi România au avut în 2016 cea mai mare creştere a traficului aerian de pasageri din UE. Aeroportul Henri Coandă din Bucureşti ocupa în 2016 locul 39 în topul celor mai aglomerate aeroporturi din UE, cu 10,979 milioane de pasageri, în creştere cu 18,4% comparativ cu 2015.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Conpet

Atenție! Email fals în numele ANAF

Semnal de alarmă privind o tentativă de fraudă în numele ANAF.

Transelectrica
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Panouri fotovoltaice
Camioane
Fraudă / Foto: Freepik
Sondori montează coloana de foraj la o sondă petrolieră / Foto: Arhivă
La benzinărie / FOTO: Freepik
ANAF
Lingouri de aur și argint
Studenți
Banca Centrală a Bulgariei, Sofia
Kristalina Georgieva și Christine Lagarde
Oameni pe stradă / Foto: Oana Pavelescu
Argint / FOTO: Unsplash

pixel