Capacitatea Europei de a supraviețui unei ierni reci rămâne netestată

Autor: Elena Cristian
Data actualizării:
Data publicării:
Cargo pentru transportul GNL / Foto: Kees Torn / Flickr
Cargo pentru transportul GNL / Foto: Kees Torn / Flickr
Europa a reușit să supraviețuiască celei mai grave crize energetice din ultimele decenii datorită cererii reduse și a unei ierni blânde, dar capacitatea continentului de a supraviețui unei ierni reci rămâne netestată, au declarat înalți oficiali din sectorul energetic.

Directori de la marile companii energetice, inclusiv TotalEnergies din Franța și RWE din Germania, au declarat la conferința desfășurată la Amsterdam pe tema Europe Flame Gas and GNL că, pe lângă temperatură, marile riscuri din iarna viitoare sunt legate și de redresarea cererii din China și de stabilitatea fluxurilor de aprovizionare.

De ce este important

Țările Uniunii Europene au depus eforturi pentru a înlocui combustibilul rusesc după ce Moscova a ordonat invadarea Ucrainei, în 2022, iar importurile de GNL au jucat un rol esențial în înlocuirea unei părți substanțiale a livrărilor de conducte rusești. În aceste condiții, Europa a devenit cel mai mare importator de GNL din lume, depășind China, cu 134 de miliarde de metri cubi de GNL importat.

Declarații cheie:

Cara MacDonald, manager la RWE SUPPLY AND TRADING (GERMANIA)

„Dacă am fi avut o iarnă rece sau dacă avem o iarnă rece anul acesta ori anul viitor, flexibilitatea de partea cererii va scădea mai semnificativ. 

„În Europa, am gestionat situația reducând cererea, dar putem continua să procedăm la fel și pe mai departe? Capacitatea de a crește flexibilitatea din partea ofertei este limitată”.

Patrick Dugas, șef departament GNL, la TotalEneregies 

„Europa rămâne o piață premium, la fel ca Asia, așa că am putea vedea în lunile sau anii următori o concurență mai mare între cele două bazine din Europa și Asia în ceea ce privește atractivitatea mărfurilor cu GNL pe plan economic.

„Este important să evidențiem motorul cheie al cererii și ofertei globale, care este China. Redresarea Chinei va fi o caracteristică a peisajului GNL în următorii ani”.

Marco Saalfrak, AXPO SOLUTIONS

"În realitate, Europa nu a testat o situație foarte dificilă, pentru că a cunoscut doar ierni blânde. Dacă iarna următoare este foarte friguroasă și există o situație  precum un uragan în Statele Unite sau orice altceva, atunci lucruile vor fi diferite"

„Vedeți că Europa merge bine. Avem niveluri bune de stocare și totul este bine, dar din nou acest lucru se poate schimba și foarte repede”. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Trenuri
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Freepik.com
Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Bani. Freepik.com
Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com
ANAF / Foto: DCBusiness
Banca Naționala a României
Google

pixel