Carburant verde? Marii proprietari de avioane nu cred în miracole
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Aeronavă / FOTO: Freepik
Aeronavă / FOTO: Freepik
Cele mai mari companii de leasing de avioane din lume au declarat că guvernele vor trebui să investească sume uriașe din bani publici dacă vor ca flotele viitorului să funcționeze în special cu carburanți mai ecologici, iar directorul AerCap se îndoiește că un astfel de efort se merită făcut.

Aviația nu este un sector ușor de decarbonizat comparativ cu alte forme de transport, iar industria trage de mult semnale de alarmă, atrăgând atenția că va fi nevoie de un plus de stimulente pentru a obține o creștere masivă a producției de carburanți obținuți din materii organice sau deșeuri.

Reuniți zilele acestea la Dublin, proprietari, bancheri și directori de companii aeriene, au declarat că preocupările legate de mediu, de problemele sociale și de guvernanță nu mai sunt pe agenda investitorilor, parțial din cauza provocărilor stringente, cum ar fi deficitul acut de aeronave noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului, văzute ca celălalt mare salvator de carbon pentru sector.

„Dacă guvernele vor ca transportatorii aerieni să folosească carburant pentru aviație sustenabil (SAF), vor trebui să cheltuiască sume extraordinare din banii contribuabililor pentru a face acest lucru”, a declarat Aengus Kelly, CEO al principalului proprietar mondial AerCap, la conferința Airline Economics.

SAF, care emite mai puțin CO2 decât kerosenul, un combustibil fosil, este în prezent mult mai scump de produs decât combustibilii convenționali pentru aviație.

Industria aviației estimează că va fi nevoie de 1,45 până la 3,2 trilioane de dolari pentru ca ponderea pe piață a SAF să atingă 65%, cotă necesară pentru a îndeplini obiectivul de emisii „nete” zero” până în 2050. Cota de piață a SAF este în prezent 0,2%.

Potrivit domnului Kelly, având în vedere că aviația este responsabilă pentru aproximativ 2-3% din emisiile globale de carbon, amploarea investiției ar putea echivala cu „o utilizare abuzivă a unei resurse rare”.

Companiile aeriene, dintre care multe s-au angajat să utilizeze 10% SAF până în 2030 critică prețul prohibitiv al acestui carburant – SAF costă de trei până la cinci ori mai mult decât combustibilul tradițional pentru avioane.

Andy Cronin, CEO al companiei de leasing Avolon, a declarat că va fi, probabil, nevoie de o „intervenție a statelor” pentru ca obiectivul să fie cu adevărat atins. „Cred că există o îngrijorare reală”, a spus Cronin pentru Reuters.

Ministrul irlandez al Mediului, Eamon Ryan, este însă de părere că producția SAF ar trebui finanțată în mare parte de sectorul privat și că aviația nu va beneficia de o „derogare” de la obligațiile sale privind emisiile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel