Carburant verde? Marii proprietari de avioane nu cred în miracole

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Aeronavă / FOTO: Freepik
Aeronavă / FOTO: Freepik
Cele mai mari companii de leasing de avioane din lume au declarat că guvernele vor trebui să investească sume uriașe din bani publici dacă vor ca flotele viitorului să funcționeze în special cu carburanți mai ecologici, iar directorul AerCap se îndoiește că un astfel de efort se merită făcut.

Aviația nu este un sector ușor de decarbonizat comparativ cu alte forme de transport, iar industria trage de mult semnale de alarmă, atrăgând atenția că va fi nevoie de un plus de stimulente pentru a obține o creștere masivă a producției de carburanți obținuți din materii organice sau deșeuri.

Reuniți zilele acestea la Dublin, proprietari, bancheri și directori de companii aeriene, au declarat că preocupările legate de mediu, de problemele sociale și de guvernanță nu mai sunt pe agenda investitorilor, parțial din cauza provocărilor stringente, cum ar fi deficitul acut de aeronave noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului, văzute ca celălalt mare salvator de carbon pentru sector.

„Dacă guvernele vor ca transportatorii aerieni să folosească carburant pentru aviație sustenabil (SAF), vor trebui să cheltuiască sume extraordinare din banii contribuabililor pentru a face acest lucru”, a declarat Aengus Kelly, CEO al principalului proprietar mondial AerCap, la conferința Airline Economics.

SAF, care emite mai puțin CO2 decât kerosenul, un combustibil fosil, este în prezent mult mai scump de produs decât combustibilii convenționali pentru aviație.

Industria aviației estimează că va fi nevoie de 1,45 până la 3,2 trilioane de dolari pentru ca ponderea pe piață a SAF să atingă 65%, cotă necesară pentru a îndeplini obiectivul de emisii „nete” zero” până în 2050. Cota de piață a SAF este în prezent 0,2%.

Potrivit domnului Kelly, având în vedere că aviația este responsabilă pentru aproximativ 2-3% din emisiile globale de carbon, amploarea investiției ar putea echivala cu „o utilizare abuzivă a unei resurse rare”.

Companiile aeriene, dintre care multe s-au angajat să utilizeze 10% SAF până în 2030 critică prețul prohibitiv al acestui carburant – SAF costă de trei până la cinci ori mai mult decât combustibilul tradițional pentru avioane.

Andy Cronin, CEO al companiei de leasing Avolon, a declarat că va fi, probabil, nevoie de o „intervenție a statelor” pentru ca obiectivul să fie cu adevărat atins. „Cred că există o îngrijorare reală”, a spus Cronin pentru Reuters.

Ministrul irlandez al Mediului, Eamon Ryan, este însă de părere că producția SAF ar trebui finanțată în mare parte de sectorul privat și că aviația nu va beneficia de o „derogare” de la obligațiile sale privind emisiile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Nvidia / FOTO: Freepik
Lansarea dronei germane Rheinmetall KZO în timpul exercițiului Iron Wolf II în Lituania / Foto: NATO / Flickr
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Donald Trump
Contabil
Vladimir Putin și Donald Trump / Foto: kremlin.ru
Euro și lei / Foto: Oana Pavelescu
Militar ucrainean / Foto: Serhii Nuzhnenko / Radio Europa Liberă
Foto: Pexels.com
Portul Constanța
Familie plateste cumparaturile la casă

România nu mai este pe primul loc la inflație

România a pierdut titlul de țară cu cea mai mare...

Reguli noi pentru transportatori
Petrol / sursa: Freepik.com
Warren Buffett / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063827483686&sk=photos_by

Warren Buffett, Oracolul din Omaha, dezvăluie unde a greșit

Berkshire Hathaway, compania legendarului investitor...

Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC
Știri false / Foto: Freepik
Tractorist / Foto: Freepik
Lucrător
Spațiu / FOTO: Wikipedia

Spațiul devine din ce în ce mai aglomerat pentru Elon Musk

Rețeaua de comunicații Starlink, deținută de miliardarul...

Câmp petrolier / FOTO: Freepik

OPEC+ riscă să piardă controlul asupra pieței petrolului

OPEP și aliații săi se confruntă cu o dilemă delicată:...

Amgen / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Amgen investește 200 milioane $ în India, ”farmacia lumii”

Producătorul american de medicamente deschide un centru...

Starlink / Foto: Starlink / Flickr

Kievul spune că lucrează la o ”alternativă” la Starlink

Într-o mișcare strategică complexă, Starlink a devenit...

Euro / sursa foto: Freepik.com
Fabrică auto / FOTO: Freepik

pixel