Bitcoin, spre pragul de 100.000 USD: Ce schimbări aduce noul val de optimism cripto
Bitcoin, cea mai mare...
Aviația nu este un sector ușor de decarbonizat comparativ cu alte forme de transport, iar industria trage de mult semnale de alarmă, atrăgând atenția că va fi nevoie de un plus de stimulente pentru a obține o creștere masivă a producției de carburanți obținuți din materii organice sau deșeuri.
Reuniți zilele acestea la Dublin, proprietari, bancheri și directori de companii aeriene, au declarat că preocupările legate de mediu, de problemele sociale și de guvernanță nu mai sunt pe agenda investitorilor, parțial din cauza provocărilor stringente, cum ar fi deficitul acut de aeronave noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului, văzute ca celălalt mare salvator de carbon pentru sector.
„Dacă guvernele vor ca transportatorii aerieni să folosească carburant pentru aviație sustenabil (SAF), vor trebui să cheltuiască sume extraordinare din banii contribuabililor pentru a face acest lucru”, a declarat Aengus Kelly, CEO al principalului proprietar mondial AerCap, la conferința Airline Economics.
SAF, care emite mai puțin CO2 decât kerosenul, un combustibil fosil, este în prezent mult mai scump de produs decât combustibilii convenționali pentru aviație.
Industria aviației estimează că va fi nevoie de 1,45 până la 3,2 trilioane de dolari pentru ca ponderea pe piață a SAF să atingă 65%, cotă necesară pentru a îndeplini obiectivul de emisii „nete” zero” până în 2050. Cota de piață a SAF este în prezent 0,2%.
Potrivit domnului Kelly, având în vedere că aviația este responsabilă pentru aproximativ 2-3% din emisiile globale de carbon, amploarea investiției ar putea echivala cu „o utilizare abuzivă a unei resurse rare”.
Companiile aeriene, dintre care multe s-au angajat să utilizeze 10% SAF până în 2030 critică prețul prohibitiv al acestui carburant – SAF costă de trei până la cinci ori mai mult decât combustibilul tradițional pentru avioane.
Andy Cronin, CEO al companiei de leasing Avolon, a declarat că va fi, probabil, nevoie de o „intervenție a statelor” pentru ca obiectivul să fie cu adevărat atins. „Cred că există o îngrijorare reală”, a spus Cronin pentru Reuters.
Ministrul irlandez al Mediului, Eamon Ryan, este însă de părere că producția SAF ar trebui finanțată în mare parte de sectorul privat și că aviația nu va beneficia de o „derogare” de la obligațiile sale privind emisiile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bitcoin, cea mai mare...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...