Carburant verde? Marii proprietari de avioane nu cred în miracole

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Aeronavă / FOTO: Freepik
Aeronavă / FOTO: Freepik
Cele mai mari companii de leasing de avioane din lume au declarat că guvernele vor trebui să investească sume uriașe din bani publici dacă vor ca flotele viitorului să funcționeze în special cu carburanți mai ecologici, iar directorul AerCap se îndoiește că un astfel de efort se merită făcut.

Aviația nu este un sector ușor de decarbonizat comparativ cu alte forme de transport, iar industria trage de mult semnale de alarmă, atrăgând atenția că va fi nevoie de un plus de stimulente pentru a obține o creștere masivă a producției de carburanți obținuți din materii organice sau deșeuri.

Reuniți zilele acestea la Dublin, proprietari, bancheri și directori de companii aeriene, au declarat că preocupările legate de mediu, de problemele sociale și de guvernanță nu mai sunt pe agenda investitorilor, parțial din cauza provocărilor stringente, cum ar fi deficitul acut de aeronave noi, mai eficiente din punct de vedere al combustibilului, văzute ca celălalt mare salvator de carbon pentru sector.

„Dacă guvernele vor ca transportatorii aerieni să folosească carburant pentru aviație sustenabil (SAF), vor trebui să cheltuiască sume extraordinare din banii contribuabililor pentru a face acest lucru”, a declarat Aengus Kelly, CEO al principalului proprietar mondial AerCap, la conferința Airline Economics.

SAF, care emite mai puțin CO2 decât kerosenul, un combustibil fosil, este în prezent mult mai scump de produs decât combustibilii convenționali pentru aviație.

Industria aviației estimează că va fi nevoie de 1,45 până la 3,2 trilioane de dolari pentru ca ponderea pe piață a SAF să atingă 65%, cotă necesară pentru a îndeplini obiectivul de emisii „nete” zero” până în 2050. Cota de piață a SAF este în prezent 0,2%.

Potrivit domnului Kelly, având în vedere că aviația este responsabilă pentru aproximativ 2-3% din emisiile globale de carbon, amploarea investiției ar putea echivala cu „o utilizare abuzivă a unei resurse rare”.

Companiile aeriene, dintre care multe s-au angajat să utilizeze 10% SAF până în 2030 critică prețul prohibitiv al acestui carburant – SAF costă de trei până la cinci ori mai mult decât combustibilul tradițional pentru avioane.

Andy Cronin, CEO al companiei de leasing Avolon, a declarat că va fi, probabil, nevoie de o „intervenție a statelor” pentru ca obiectivul să fie cu adevărat atins. „Cred că există o îngrijorare reală”, a spus Cronin pentru Reuters.

Ministrul irlandez al Mediului, Eamon Ryan, este însă de părere că producția SAF ar trebui finanțată în mare parte de sectorul privat și că aviația nu va beneficia de o „derogare” de la obligațiile sale privind emisiile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan, în Parlamentul României / Foto: George Călin / Inquam Photos
ANAF
Energie verde / Foto: Freepik
Ursula van der Leyen și Donald Trump / Foto: Casa Albă

România, în topul celor mai mari prețuri la energie

Prețurile la energie electrică continuă să varieze...

Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
OPEC
Caniculă
Camioanele care au fost depistate de Poliția de Frontieră
Trafic oprit pe Podul Prieteniei
Freepik.com
Freepik.com
Donald Trump / Foto: Casa Albă
Pompieri
Grafică: Oana Pavelescu
Bursa de Valori București
Șofer de camion / Foto: Freepik
Andrei Badalov
Sterică Fudulea
Dan Sucu. Foto: Agerpres
Fondul Proprietatea
Titluri de stat Fidelis
Foto: Reuters
Showroom auto / Foto: Freepik
ROBOR
Ilustrație: Oana Pavelescu

pixel