Bosch activează programul Kurzarbeit: criza semiconductorilor afectează producția

Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
Bosch
Bosch
Cel mai mare furnizor global de componente auto, Bosch, a anunțat că va reduce temporar programul de lucru în două fabrici din Germania, din cauza lipsei acute de semiconductori, o problemă care afectează întregul lanț de aprovizionare al industriei auto europene. Măsura se extinde și la uzina din Portugalia, unde mii de angajați lucrează deja în regim redus.    

Deficitul de cipuri lovește din nou industria auto

Potrivit agenției DPA, uzinele Bosch din Ansbach și Salzgitter se confruntă cu perturbări majore ale producției, din cauza lipsei de componente electronice esențiale pentru sistemele de control ale vehiculelor.

„Facem toate eforturile pentru a onora comenzile clienților noștri și pentru a evita restricțiile de producție”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei. „Totuși, în prezent înregistrăm probleme de aprovizionare cu semiconductori, care ne obligă să ajustăm temporar activitatea.”

Bosch activează programul „Kurzarbeit” – soluția Germaniei pentru evitarea concedierilor

Pentru a evita disponibilizările, compania a apelat la programul guvernamental german „Kurzarbeit”, prin care statul acoperă o parte din salariile angajaților în perioadele cu activitate redusă.

La uzina din Salzgitter, măsura va afecta între 300 și 400 de salariați dintr-un total de 1.300, iar la Ansbach, până la 650 de angajați din cei 2.500 ar putea fi incluși în programul de lucru redus.

Decizia finală privind durata și amploarea aplicării programului va depinde de evoluția aprovizionării cu cipuri în următoarele săptămâni.

Criza semiconductorilor, amplificată de restricțiile impuse Chinei

Problemele din lanțul de aprovizionare au fost declanșate de decizia de înghețare a exporturilor de componente electronice produse în uzinele chineze ale companiei Nexperia, unul dintre principalii furnizori ai Bosch.

Restricțiile au întrerupt livrările de semiconductori simpli, dar indispensabili pentru unitățile de control electronic ale vehiculelor, ceea ce a creat blocaje la nivelul întregii industrii auto europene.

Citește și: Criza pământurilor rare: Industria auto, în pragul unul blocaj major. Unii producători au anunţat deja că vor opri producţia

„Echipele noastre de experți sunt în contact permanent cu Nexperia, cu clienții afectați și cu alți furnizori, pentru a limita impactul. Situația rămâne una complicată pentru toate părțile implicate”, a precizat reprezentantul Bosch.

Compania încearcă să reducă efectele blocajului apelând la surse alternative de aprovizionare, dar criza globală a cipurilor continuă să pună presiune asupra industriei.

Probleme și la uzina Bosch din Portugalia

Dificultățile nu se limitează la Germania. Potrivit DPA, uzina Bosch din Braga (Portugalia), una dintre cele mai mari unități ale grupului din Europa, funcționează de câteva săptămâni în regim redus.
Aproximativ 2.500 din cei 3.500 de angajați lucrează în program scurt, din aceleași motive legate de deficitul de cipuri.

Un nou semnal de avertizare pentru industria auto europeană

Situația Bosch reamintește fragilitatea lanțurilor de aprovizionare globale, mai ales într-o industrie aflată în plină tranziție către vehiculul electric, unde cererea de semiconductori este în continuă creștere.

Compania germană, care furnizează componente pentru constructori precum Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Stellantis și Renault, este unul dintre cei mai mari angajatori din industria europeană auto.

Pe fondul tensiunilor comerciale dintre Uniunea Europeană, SUA și China, criza cipurilor riscă să devină o problemă structurală pentru sectorul auto, afectând livrările, costurile de producție și planurile de electrificare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
BNR
Investiții / Foto: Freepik
Ciprian Ciucu

Întâlnire Ciucu - Bolojan - Nazare pe finanțele Capitalei

Primarul general al Capitalei, Ciprian Ciucu, va avea...

Fabrică de bere / Foto: Freepik

Piața berii se îndreaptă către un minimum istoric

Piaţa berii probabil că va închide anul 2025 cu o...

Drona găsită în Argeș / Foto: Antena 3 CNN
Ionuț Dumitru, analist economic
Au dispărut documente din dosar / Foto: DoJ
Summit Mercosur

Țările Mercosur regretă noua amânare a acordului cu UE

Mercosur şi-a exprimat, sâmbătă, regretul faţă de noua...

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Hackeri ruși / Foto: DCBusiness

Cum atacă Rusia infrastructura critică a Europei

Un incident aparent banal petrecut în vestul Norvegiei a...

Sakhalin Energy
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Elon Musk / Foto: Gage Skidmore / Flickr
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...

Volodimir Zelenski, la Consiliul European

pixel