Ministrul german de Finanțe avertizează industria auto după relaxarea regulilor CO₂

Autor: Georgel Simionică
Data publicării:
Uzină auto
Uzină auto
Ministrul german de Finanțe, Lars Klingbeil, a avertizat producătorii auto din Germania să nu interpreteze greșit propunerea Uniunii Europene de relaxare a noilor limite privind emisiile de CO₂, subliniind că dependența prelungită de motoarele pe benzină și motorină ar putea crea probleme majore industriei în anii următori, transmite DPA.

„Viitorul mobilității este electric”

Într-un interviu acordat publicației Neue Osnabrücker Zeitung, Klingbeil a declarat că tranziția către mobilitatea electrică trebuie să continue „în ritm rapid”, în pofida flexibilizărilor propuse la nivel european: dacă producătorii cred că pot rămâne dependenți de mașinile cu motoare cu ardere internă, „dificultățile lor vor fi cu atât mai mari în câțiva ani”.

Oficialul german a punctat tranșant direcția strategică a sectorului auto: „Viitorul mobilității este electric”.

Klingbeil a atras atenția și asupra intensificării concurenței internaționale, afirmând că vizitele recente în Beijing și Shanghai i-au arătat cât de avansată este China în domeniul vehiculelor electrice, progres susținut masiv de politicile guvernamentale. În acest context, ministrul german de Finanțe a subliniat că producătorii auto din Germania trebuie să recupereze rapid decalajul față de competitorii chinezi.

Citește și: Ford pune frână producţiei de vehicule electrice

Compromis european privind neutralitatea climatică

Ministrul german a descris propunerea Bruxelles-ului drept „un compromis realizabil”, care oferă o cale mai flexibilă către neutralitatea climatică, permițând vehiculelor hibride să rămână mai mult timp pe piață. Germania, cea mai mare piață auto din Europa și statul cu cea mai puternică industrie auto din UE, a făcut presiuni de mai mult timp pentru relaxarea reglementărilor privind emisiile de CO₂.

Săptămâna aceasta, Comisia Europeană a anunțat că renunță la obligația ca producătorii auto să treacă exclusiv la vehicule complet electrice începând cu 2035, una dintre măsurile emblematice ale Pactului verde european, în contextul dificultăților cu care se confruntă industria auto europeană.

Ce se schimbă după 2035

Potrivit noilor propuneri, producătorii vor putea continua să vândă un număr limitat de mașini noi echipate cu motoare cu ardere internă sau hibride și după 2035, cu condiția respectării unor criterii stricte, inclusiv compensarea emisiilor de CO₂ generate de aceste flexibilități. În locul obiectivului de emisii zero, Comisia Europeană propune o reducere cu 90% a emisiilor de CO₂ față de nivelurile din 2021, nu de 100%, așa cum prevedeau regulile actuale.

Relaxarea reglementărilor marchează o schimbare semnificativă față de decizia adoptată în 2022, când UE stabilise că, începând din 2035, nu vor mai putea fi înmatriculate mașini noi care emit dioxid de carbon.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...

Volodimir Zelenski, la Consiliul European
SUA investesc 3,5 miliarde de dolari în sateliți militar
Fibră optică / Foto: Freepik
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect

pixel