Care este cea mai mare vulnerabilitate a industriei auto din România
10 aug, 14:05, de  Matei Ion
O vulnerabilitate în această perioadă pentru producţia auto din România este reprezentată de dependenţa de exporturi, care îşi revin foarte greu, în condiţiile în care exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, susţin reprezentanţii PwC România.
Vânzările Dacia scad continuu
Vânzările Dacia scad continuu

"Pentru producţia auto din România, o vulnerabilitate în această perioadă este dependenţa de exporturi, care îşi revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele şase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Naţional de Statistică. De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piaţa românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele şapte luni ale lui 2020, faţă de perioada similară a anului trecut", se menţionează într-un articol scris de Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.

Totodată, măsurile care au fost luate deja de Guvern, cum ar fi sprijinirea şomajului tehnic în perioada stării de urgenţă, rambursarea mai rapidă a TVA şi amânarea plăţii unor impozite, au asigurat o anumită lichiditate companiilor producătoare în această perioadă.

În plus, autorităţile ar putea să întreprindă un set de măsuri pentru a îmbunătăţi vârsta parcului auto din România, pentru a sprijini vehiculele mai puţin poluante. În acest context, continuarea programului "Rabla", cu accent pe achiziţia de maşini electrice şi hibride, şi dezvoltarea infrastructurii de încărcare electrică ar fi un plus, susţin specialiştii PwC.

Unul dintre cei mai mari producători auto îngheață angajările

În opinia consultanţilor, pentru multe companii din industria auto la nivel global, criza COVID-19 a evidenţiat problemele care aveau deja nevoie de atenţie şi a căror rezolvare nu mai poate suporta amânare, precum optimizarea gamei de produse şi a portofoliului de investiţii. De asemenea, revizuirea pe termen lung a lanţurilor de aprovizionare este esenţială ca să fie pregătite pentru orice scenariu, în condiţiile în care una dintre principalele preocupări şi vulnerabilităţi rămâne posibilitatea unui al doilea sau al treilea val de pandemie.

"Industria auto se confruntă cu provocări mari şi înainte de apariţia crizei pandemice, precum costurile ridicate cu investiţiile în noile tehnologii, vehicule autonome, soluţii de mobilitate şi conectivitate, lipsa infrastructurii de încărcare şi ţintele ambiţioase de reducere a emisiilor CO2 ale UE. Acum, ele vin la pachet cu o scădere semnificativă a vânzărilor la nivel global, încetinirea producţiei, lanţuri de aprovizionare afectate şi probleme în asigurarea lichidităţii şi a finanţării", se mai precizează în articolul PwC România.

Potrivit sursei citate, majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcţionează la capacitate maximă.

"Distanţarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forţă de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranţă influenţează productivitatea firmelor în perioada următoare. Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbuşirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreţinere neesenţială şi neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor", mai susţine autorul articolului.

În acest context, potrivit raportului PwC "COVID-19 Automotive Perspective", se conturează patru scenarii posibile privind evoluţia industriei auto europene în acest an, care estimează o scădere a producţiei între 10,7% şi 32,6%, iar a vânzărilor de autoturisme între 20,8% şi 38,5%.

Covid-19. Dacia Mioveni, câteva zeci de infectări. Grupul Renault, confirmă

Potrivit primului scenariu, dacă deficitul producţiei din lunile februarie - aprilie nu se va compensa, dar îşi revin cererea şi există oferte care să trezească interesul clienţilor, producţia auto din Europa ar putea scădea cu 10,7% până la finalul anului 2020, iar vânzările s-ar diminua cu 20,8%.

Conform celui de-al doilea scenariu, după ridicarea restricţiilor, guvernele europene au convenit rapid şi au coordonat stimulente pentru vânzări, ca în 2008-2009, care ajută producătorii şi dealerii să vândă stocurile existente de vehicule. "Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producţie sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice şi cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a maşinilor vechi. În aceste condiţii este estimată o reducere cu 26,3% a producţiei în 2020 şi cu 32% a vânzărilor", se menţionează în comunicat.

În al treilea scenariu, producţia se recuperează însă într-un ritm mai lent, din cauza reţelelor de furnizori deteriorate. Efectele perturbatoare asupra economiei şi furnizorilor duc la o redresare treptată întinsă pe mai multe trimestre. Astfel, producţia auto din Europa s-ar prăbuşi cu 32,6%, iar vânzările cu 38,5%.

Totodată, în al patrulea scenariu, după vară, va urma un al doilea val COVID-19, care poate fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcţionate. "Efectul general este structural şi se va extinde şi în următorii ani. În acest scenariu, producţia ar consemna o reducere de 15,7%, iar vânzările ar scădea cu 26,4%", se menţionează în comunicat.

Crossuri parteneri

Ştiri Recomandate

Ancheta NAVALNÎI. Rusia are mijloace "limitate"

Rusia are mijloace "limitate" de a ancheta cazul lui...

Beijing şi Washington în "RĂZBOI". Află ce s-a întâmplat

Guvernul chinez a anunţat sâmbătă că introduce un...

Cum sunt notați copii în timpul orelor online

Ca mai toate domeniile de activitate, școala este și ea...

Ciclonul din Mediterana a lovit Grecia

Furtuna Ianos, ciclonul din Mediterana, a lovit zona din...

OMV Petrom recunoaște că a redus producția de gaze

Reprezentanţii OMV Petrom confirmă că producţia de gaze...

În 48 de ore TikTok și WeChat vor fi interzise în SUA

TikTok și WeChat vor fi înterzise peste 48 de ore pe...

Covid-19. Este oficial, Anglia a intrat în valul doi

Marea Britanie se află în al doilea val de Covid-19, a...

Incident la locuința ambasadorului SUA la Moscova

Un vehicul care era condus de un cetățean rus a forțat...

Covid-19. Rusia. Primul medicament vândut în farmacii

Rusia a aprobat primul medicament care va eliberat pe...

Cât de periculoase sunt mutațiile SARS-CoV-2

În filmele cu zombi, un ''mutant'' este o creatură...

Cine ar putea preda Educație Financiară în școli

Noul an școlar începe și cu implementarea programului...

Loteria Română intră în era digitală

Loteria Română şi Autoritatea pentru Digitalizarea...

Belarus închide granițele iar Polonia impune sancțiuni

Polonia ia în calcul instituirea de sancţiuni naţionale...

Christine Lagarde este NEMULȚUMITĂ! A criticat DUR

Preşedintele Băncii Centrale Europene (BCE), Christine...

CNPP: În ce situații se SUSPENDĂ plata PENSIEI

În sistemul public de pensii, plata pensiei se suspendă...

Transportatorii demarează proteste de amploare

Transportatorii rutieri de mărfuri se pregătesc de...

Franța. Ce se întâmplă cu munca de acasă

Munca de acasă rămâne foarte recomandată în această...

COVID-19: Londra face schimbă MAJORE de Anul Nou

Focurile de artificii organizate la Londra la trecerea...

Descoperire UIMITOARE! Viață pe VENUS? Experții sunt SIGURI

Investigatorul OZN-urilor, Nick Pope, crede că găsirea...

Crossuri parteneri
DCMedical.ro
DCMedical.ro
DefenseRomania.ro
DefenseRomania.ro
StiriDiaspora.ro
StiriDiaspora.ro
DCNews.ro
DCNews.ro