Carrefour vrea să scape de unele afaceri. Ce s-a gândit să vândă

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Operațiunea face parte dintr-un plan mai amplu
Operațiunea face parte dintr-un plan mai amplu
Grupul francez de distribuţie Carrefour intenţionează să demareze în săptămânile următoare procesul de vânzare a operaţiunilor din Taiwan, evaluate la 1,6 miliarde de euro, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar.

Potrivit surselor, care au dorit să îşi păstreze anonimatul, Carrefour ar fi angajat banca de investiţii Morgan Stanley să se ocupe de această vânzare, care ar urma să înceapă după încheierea sezonului estival. Sursele au adăugat că grupul francez a contactat mai mulţi potenţiali cumpărători, inclusiv firme de private equity, pentru a evalua interesul lor.

Conform noilor planuri strategice anunţate în luna iunie, Carrefour ia în considerare posibile consolidări, scindări de active sau alianţe ale subsidiarelor sale străine, dar a dezminţit că fi luat deja o decizie privind vânzarea unor active.

În luna decembrie a anului trecut, Carrefour a cumpărat distribuitorul de produse alimentare Wellcome Taiwan de la grupul asiatic Dairy Farm, tranzacţie în urma căreia a devenit al doilea jucător de pe piaţa magazinelor de proximitate din Taiwan. Tranzacţia, care evaluează Wellcome Taiwan la 97 milioane de euro, a inclus 224 de magazine precum şi un depozit. În prima jumătate a acestui an, Carrefour a raportat vânzări nete de 1,26 miliarde euro în Taiwan, în creştere cu 13% în ritm anual la curs de schimb constant.

Citește și Marii retaileri se confruntă cu o CRIZĂ de PERSONAL fără precedent

În ultimii ani Carrefour s-a extins în Taiwan însă în 2019 s-a retras de pe piaţa chineză extrem de competitivă prin vânzarea a 80% din operaţiunile sale chineze către retailerul de electronice Suning.com.

Carrefour a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Freepik.com
Tutun / Foto: Freepik
Viță de vie / Foto: Freepik
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Tanc / sursa Freepik.com
Calcule. Foto: Freepik.com
Alexandru Nazare și Kyriakos Pierrakakis
Instalație de gaze

Nou incident la rețeaua de gaze din Sectorul 5

Distrigaz Sud Rețele a întrerupt, vineri seară,...

ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Discuție între mai mulți oameni de afaceri / Foto: Freepik
Tineri analizează grafice / Foto: Freepik
Pensionari / Foto: Arhivă
Shein / sursa foto: Flickr.com / Focal Foto
World Nuclear Exhibition 2025
Camioane/ Foto: Freepik
Titluri Tezaur / FOTO: Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor

Finanțele lansează trei emisiuni Tezaur în noiembrie 2025

Titlurile de stat Tezaur, ediția noiembrie-decembrie...

Bărbat la calculator / Foto: Freepik
Radu Burnete / Foto: Aspen România
Nuntă
Firmele își pot recupera acum sumele cheltuite
Makita
Vameși
Port comercial
Transgaz / Foto: Transgaz
Freepik.com
Grafit

pixel