Titi Aur a explicat, pentru cititorii DC Business, la cât se ridică costurile pe care le au accidentele rutiere grave sau uşoare asupra societăţii şi economiei ţării noastre. Vorbim despre o sumă uriaşă. Iată ce a spus Titi Aur:
"Există un calcul făcut de către Banca Mondială, pe urmă repetat de Comisia Europeană care spune în felul următor: România cheltuie anual ca şi costuri sociale, 3,3 miliarde de euro care înseamnă: cât are de pierdut statul dacă un om moare într-un accident rutier, dacă un altul este rănit grav sau uşor. Bineînţeles că e vorba de o medie, făcută pentru fiecare ţară în parte. Pe România o costă un pic mai mult decât pe Bulgaria. Dar de exemplu în Elveţia costurile sunt de trei ori mai mari decât în România, pentru că totul e raportat la PIB, la salarii, la toate costurile.
Răspunsul este acesta: România consumă, anual, 3,3 miliarde de euro, costuri sociale, ca urmare a accidentelor rutiere. Şi mai consumă aproximativ 1,5 miliarde de euro pe an table îndoite, adică pagube materiale. Când vorbim de pagube materiale, aici nu e un cost direct de la bugetul statului, pentru că sunt în general suportate de către companiile de asigurări, dar înseamnă pierderi, prime de asigurări foarte mari, cheltuieli foarte mari şi tensiune foarte mare între asiguratori şi piaţa, clienţii care se asigură: clienţii spun 'de ce voi ne faceţi prime atât de mari?' iar asigurările spun 'pentru că voi ne faceţi daune foarte mari'. Nu vreau să apăr companiile de asigurare. Cea mai mare cheltuială pe care o are o companie într-un an şi care se reflectă în prima de asigurare de anul viitor, este despăgubirea, paguba pe care o plăteşte.
Dacă facem acest calcul cinic, cât costă sângele de pe şosea, costă 3,3 miliarde de euro pe an costuri sociale şi 1,5 miliarde de euro pagube materiale. Aproximativ cinci miliarde de euro."
"În ultimii ani, în ultimii 4-5 ani, românul a învăţat să ceară despăgubiri şi pentru oase rupte, nu numai pentru table îndoite. Pentru că am fost cei mai proşti din Europa până acum, în sensul că atunci când făceam un accident ne plângeam la asigurare: 'nenea asigurătorul, dă-mi şi mie banii să-mi repar maşina, lasă că oasele se îndreaptă ele cumva'. De fapt, în lume, companiile de asigurări plătesc cei mai mulţi bani pentru victime, pentru despăgubirea victimelor accidentelor rutiere, nu pentru table îndoite.
Acum românii au început să ceară bani şi pentru oase rupte şi atunci a crescut prima de asigurare foarte mult", a explicat, pentru DC Business, Titi Aur.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Bitcoin, cea mai mare...
Suedia este pregătită să...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...