Cât de des merg românii la mall şi pe ce cheltuie banii
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mall. Foto: Pexels.com
Mall. Foto: Pexels.com
Românii, dependenţi de ieşirea la mall, potrivit unui studiu. 

Şapte din zece români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână, iar dintre aceştia trei sunt femei şi patru bărbaţi, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

"Dacă domnii sunt cei care vin mai des la mall, doamnele petrec mai mult timp per vizită. Iar în ce priveşte obiceiurile de cumpărare, bărbaţii cheltuie cu 10% mai mult decât femeile (302 lei vs 275 lei)", susţin autorii studiului.

Totodată, 26% dintre cei care au declarat că merg în mall fac vizite între o dată şi de trei ori pe lună şi numai 4% merg mai rar de o dată la 3 luni.

Conform studiului, 73% dintre domni sunt prezenţi la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată şi trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Doamnele, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporţie de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporţie de 29% şi doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.

Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puţin peste 2 ore (130 minute), Generaţia Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generaţia X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.

Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferinţelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) şi plata utilităţilor & sport (2%).

Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbaţi (12%) şi cosmetice sau parfumuri (10%).

"În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viaţă al consumatorilor, succesul acestora pe piaţa românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în oraşe, iar aglomeraţia din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumpărături, dorinţa de a socializa şi de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit şi nivel de educaţie întrucât aceste destinaţii oferă un mediu atractiv şi adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoţional cât şi raţional", a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbaţii, deşi cheltuie mai mult per sesiune, îşi planifică vizitele şi în scop utilitar şi numai în proporţie de 48% pentru cumpărături.

Conform studiului, suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmaţi îndeaproape de Generaţia X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puţin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generaţia Z - numai 200 lei.

"Interesant de observat este şi tendinţa consumatorilor care, deşi achiziţionează mai ales din magazine online, merg totuşi în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra efectiv. Dintre aceştia, se remarcă mai ales Generaţia Z (46%). Eşantionul a cuprins 826 de respondenţi aflaţi în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educaţie preponderent medie şi superioară şi venituri variate, aflaţi în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi", precizează autorii studiului.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel