Cât de des merg românii la mall şi pe ce cheltuie banii

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Mall. Foto: Pexels.com
Mall. Foto: Pexels.com
Românii, dependenţi de ieşirea la mall, potrivit unui studiu. 

Şapte din zece români merg la mall cel puţin o dată pe săptămână, iar dintre aceştia trei sunt femei şi patru bărbaţi, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

"Dacă domnii sunt cei care vin mai des la mall, doamnele petrec mai mult timp per vizită. Iar în ce priveşte obiceiurile de cumpărare, bărbaţii cheltuie cu 10% mai mult decât femeile (302 lei vs 275 lei)", susţin autorii studiului.

Totodată, 26% dintre cei care au declarat că merg în mall fac vizite între o dată şi de trei ori pe lună şi numai 4% merg mai rar de o dată la 3 luni.

Conform studiului, 73% dintre domni sunt prezenţi la mall de câteva ori pe săptămână, 23% merg între o dată şi trei ori pe lună, iar 4% mai rar de o dată la trei luni. Doamnele, în schimb, vizitează des centrele comerciale în proporţie de 67%, fac 1-3 vizite pe lună în proporţie de 29% şi doar 4% au declarat că se duc la mall mai rar de o dată pe sezon.

Timpul mediu pe care îl petrec românii într-o vizită la mall este de puţin peste 2 ore (130 minute), Generaţia Z (14-25 ani) fiind cea care se remarcă în acest caz, cu peste 150 de minute petrecute într-o singură sesiune de shopping. La polul opus se află Generaţia X (43-58 de ani), cu doar 116 ore.

Cel mai des românii se duc în centrele comerciale pentru cumpărături (55%), în topul preferinţelor urmând socializarea la o cafea (29%), masa în zona de food court (29%), o vizită la hypermarket (18%), mersul la cinematograf (4%) şi plata utilităţilor & sport (2%).

Cei care merg la shopping cumpără mai degrabă haine de damă (18%) sau pentru bărbaţi (12%) şi cosmetice sau parfumuri (10%).

"În prezent, mall-urile joacă un rol important în stilul de viaţă al consumatorilor, succesul acestora pe piaţa românească fiind de necontestat. Avem din ce în ce mai multe astfel de centre comerciale în oraşe, iar aglomeraţia din acestea reflectă foarte clar plăcerea românilor de a face cumpărături, dorinţa de a socializa şi de a se distra. Vizitatorii mall-urilor se remarcă prin diversitatea lor de gen, vârsta, venit şi nivel de educaţie întrucât aceste destinaţii oferă un mediu atractiv şi adaptat unei game largi de nevoi individuale, atât de ordin emoţional cât şi raţional", a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Femeile sunt cele care vin la mall pentru a face cumpărături (61%), în timp ce bărbaţii, deşi cheltuie mai mult per sesiune, îşi planifică vizitele şi în scop utilitar şi numai în proporţie de 48% pentru cumpărături.

Conform studiului, suma cheltuită în medie de către români la o vizită în mall este de aproape 300 de lei. Cei mai cheltuitori sunt cei din segmentul de vârstă 36-45 de ani (Millenials), cu aproape 370 lei, urmaţi îndeaproape de Generaţia X, care cumpără în valoare de circa 330 lei într-o vizită la mall. Cel mai puţin cheltuie într-o sesiune de cumpărături Generaţia Z - numai 200 lei.

"Interesant de observat este şi tendinţa consumatorilor care, deşi achiziţionează mai ales din magazine online, merg totuşi în shop-urile de tip showroom aflate în mall-uri pentru a testa produsele înainte de a le cumpăra efectiv. Dintre aceştia, se remarcă mai ales Generaţia Z (46%). Eşantionul a cuprins 826 de respondenţi aflaţi în categoria de vârstă 14-60 de ani, cu educaţie preponderent medie şi superioară şi venituri variate, aflaţi în Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi Iaşi", precizează autorii studiului.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

George-Sergiu Niculescu
Deficit bugetar
BNR
Oameni pe stradă / Foto: Arhiva DCBusiness
Rusal / FOTO: Site-ul oficial al companiei

Rușii intră puternic în cursa pentru metale rare

Este o mișcare strategică a Moscovei.

Benzinărie
Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr
Austan Goolsbee / FOTO: Pagina oficială de Facebook a FED of Chicago

SUA: Fed nu judecă inițiativele politice, „se adaptează”

Banca centrală a Statelor Unite trebuie să își adapteze...

Grafic bursier / FOTO: Freepik
Rolls Royce / FOTO: Wikipedia

Rolls-Royce continuă să prindă altitudine

Creștere puternică a profitului.

Chimist / FOTO: Freepik
Depozit eMag
Argint / FOTO: Unsplash

Argintul va crește cu 118%: Previziunile unui om deștept

Robert Kiyosaki, celebrul autor al bestsellerului de...

Bogdan Stan / Foto: Agerpres / Silviu Matei
Regele Marocului / FOTO: Captură ecran

Regele Marocului, îndemn neobișnuit adresat populației

Așa ceva nu s-a mai întâmplat din 1996.

Știrile dimineții
Euro / FOTO: Freepik
Mina de litiu Shevchenkivske

Ce prevede acordul SUA - Ucraina privind resursele minerale

Ucraina, pregătită să aprobe un acord privind...

Platforma de foraj Transocean Barents / Foto: OMV Petrom

Când şi cum vor fi vândute gazele din Marea Neagră

Romgaz va comercializa gazele din Marea Neagră printr-o...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

SUA și Rusia, noi negocieri decisive, joi, la Istanbul

Diplomați ruși și americani se întâlnesc la Istanbul...

Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Foto: Pexels.com
Rheinmetall / FOTO: https://www.facebook.com/profile.php?id=100063473487031&sk=photos
Casă de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
foto: pexels.com
Factura. Foto: Pexels.com

pixel