Cât de periculoasă este concurența chineză pentru Volkswagen, al doilea mare producător auto global

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen a început recent colaborarea cu un constructor de vehicule electrice pentru a recupera dezavantajul tehnologic cu care se confruntă.

Unii analiști au lăudat crearea unui joint-venture între Volkswagen și Rivian pentru a ajuta gigantul german cu tehnologia de vârf, care îi lipsește. Dar investiția de 5 miliarde de dolari a ridicat probleme legate de costuri și a întărit modul în care problemele Volkswagen în domenii critice i-au subminat tranziția EV la nivel global.

Al doilea cel mai mare producător auto din lume se confruntă cu provocări în Europa, SUA și mai ales în China, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice, în frunte cu BYD, îi fură cota de piață. În ultimii doi ani, Volkswagen a pierdut mai mult din valoarea acțiunilor decât oricare alt concurent major.

Până în 2030, Volkswagen plănuiește să lanseze mai mult de 30 de noi modele electrice sau hibride în China și speră să crească vânzările la aproximativ 4 milioane, de la aproximativ 3 milioane în prezent, ridicându-și cota de piață la 15%.

Dar, pe termen scurt, directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat pentru Reuters că grupul se așteaptă să continue să piardă cotă de piață în China și speră doar să își mențină poziția în Europa.

Problemele Volkswagen în China subliniază perspectivele sumbre pentru producătorii auto străini în această țară, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice domină tranziția la vehicule electrice cu modele de înaltă tehnologie și costuri reduse. Volkswagen este deosebit de vulnerabil deoarece China reprezintă aproximativ o treime din vânzările sale.

Totodată, producătorul auto intenționează să își dubleze cota de piață din SUA la 10% până în 2030.

Zeci de investitori și analiști intervievați de Reuters și-au exprimat scepticismul că producătorul auto a găsit formula pentru a obține un boom al vânzărilor. Potrivit acestora, Volkswagen nu are o identitate de marcă distinctivă în SUA sau planuri de produse revoluționare pe o piață aglomerată care favorizează vehiculele mai mari și s-a dovedit refractară la vehiculele electrice.

Un aspect pozitiv este că VW nu va trebui să concureze cu vehiculele electrice chinezești în SUA, care, în mai, a impus tarife de 100% pentru acestea.

Cota Volkswagen în China a scăzut de la 19% în 2019 la 14,5% anul trecut.

Asocierea cu Rivian face parte din această strategie americană, dar nu va avea ca rezultat niciun model nou care să stimuleze vânzările. În schimb, asocierea 50-50 va dezvolta software și alte tehnologii pentru ambii producători auto. Cu toate acestea, Volkswagen a declarat că speră ca produsele realizate cu tehnologia produsă de această asociere să atragă noi clienți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Trenuri
ANAF

Buletinul electronic creează mai mult probleme românilor

Noile cărți electronice de identitate, emise cu...

Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik
Hidroelectrica
Ilie Bolojan

Bolojan: Deficitul bugetar mare nu mai poate fi susținut

Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...

Donald Trump

MAGA, divizată din cauza războiului Israeliano-Iranian

După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...

Freepik.com
Freepik.com
Bani. Freepik.com
Uzină Ford / Foto: Flickr
Ucraina se aşteaptă ca viitorul pachet de sancţiuni europene contra Moscovei să vizeze şi compania de stat Rosatom

Rosatom construiește prima centrală nucleară din Kazahstan

Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...

Uzinele Dacia
Donald Trump și Elon Musk
Tel Aviv sub asediul Iranului
Freepik.com
O combină recoltează grâu / Foto: Freepik
Metrou București
Petrol / FOTO: Freepik
Ghișeu
Gazprom
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Contrabanda cu tutun
Cimitir de mașini
Freepik.com

pixel