Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă
România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...
Scopul investiţiei este ca Volkswagen "să devină lider pe piaţa vehiculelor electrice", a precizat VW, care a anunţat de asemenea o investiţie suplimentară de 14 miliarde de euro la divizia IT şi la cea care se ocupă de conducerea autonomă.
"Transformarea grupului nu este afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19) ci este accelerată", a afirmat directorul general al Volkswagen, Herbert Diess.
Dar efectele pandemiei "se simt cu siguranţă", a adăugat şeful VW, anunţând că în primele opt luni din acest an vânzările grupului pe plan global au scăzut cu 21,5%, la 5,6 milioane de vehicule.
Rolls-Royce, record de viteză a unui motor electric de avion VIDEO
Fără a da cifre exacte, Herbert Diess a precizat că Volkswagen se aşteaptă în 2020 "la un declin sever al câştigurilor", comparativ cu 2019, iar vânzările vor fi mult mai scăzute faţă de anul trecut.
De asemenea, şeful VW a subliniat importanţa Chinei - cea mai mare piaţă auto globală - în dezvoltarea vehiculelor electrice.
"Creşterea pe piaţa auto chineză va fi predominant pe segmentul vehiculelor electrice în acest deceniu", a declarat Diess.
Luna trecută, Stephan Wollenstein, şeful subsidiarei chineze a VW, a anunţat că Volkswagen AG şi trei societăţi mixte locale intenţionează să investească în China aproximativ 15 miliarde de euro (17,44 miliarde de dolari) în mobilitatea electrică, în perioada 2020 - 2024.
Cu investiţia Volkswagen şi a celor trei societăţi mixte pe care le deţine în China cu FAW Group, SAIC Motor şi JAC, producătorul auto german va construi 15 modele diferite de vehicule electrice sau hibrid plug-in până în 2025.
Vehiculele vor fi construite folosindu-se platforma Modular Electric Drive (MEB) a celor de la VW la două fabrici din China, din octombrie. Bateriile pentru vehiculele electrice vor fi furnizate de firmele CATL, Guoxuan şi A123.
Directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, a anunţat că firma are ca obiectiv livrarea a 26 de milioane de vehicule electrice până în 2029, majoritatea în China.
În primele şase luni din 2020, Volkswagen a înregistrat pierderi înainte de taxe de 1,4 miliarde de euro, faţă de un profit înainte de taxe de 9,6 miliarde de euro în primul semestru din 2019. Veniturile au scăzut cu 23%, la 96 miliarde de euro.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România riscă să intre, în anii următori, într-o criză...
Inspectoratul de Stat în...
Ziua de 20 octombrie este una...
După un 2025 marcat de...
După ce plafonarea prețului la...
Verificările și reviziile...
Ministrul Finanțelor, Alexandru...
Milioane de americani au ieșit...
Regimul fiscal aplicabil...
Grupul Electrica a demarat...
S&P Global Ratings a tăiat, printr-o acțiune...
Un incendiu de proporții a...
După un deceniu de planuri...
Guvernul modifică regimul de...
Allianz-Țiriac anunță, într-un...
Lucrările de reparație pentru reluarea alimentării cu...
Compania ArcelorMittal a...
Banca Națională a României...
Compania Distrigaz Sud Rețele...
Leul s-a menținut stabil față...
Explozia de azi dintr-un bloc...
Agenția Națională de...
ANAF a publicat clarificări...
Când piețele încep să nu mai aibă încredere în monede,...