Cât ne costă că nu suntem în Schengen terestru. Mircea Coșea: Un semnal negativ pentru investitori

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Coadă de TIR-uri
Coadă de TIR-uri
EXCLUSIV
În cadrul emisiunii DCBusiness ”Banii tăi”, profesorul Mircea Coșea a adus în discuție pierderile economice pe care România le suferă din cauza lipsei aderării la Schengen în domeniul terestru și fluvial.

Potrivit profesorului Coșea, estimările privind aceste pierderi variază, dar se situează într-un interval cuprins între 20 și 200 de milioane de euro pe an. Însă, indiferent de cifrele exacte, consecințele sunt resimțite la nivelul milioanelor de euro.

Coșea a explicat că pierderile sunt de două feluri. În primul rând, există pierderi financiare pentru transportatorii români, care își pierd din competitivitate din cauza întârzierilor la frontiere. Aceste întârzieri afectează și statul, care nu beneficiază la timp de taxele și impozitele aferente activităților comerciale.

În al doilea rând, pierderile afectează și exportatorii de mărfuri perisabile, precum alimentele, deoarece întârzierile la vamă cresc costurile de refrigerare și transport, punând în pericol calitatea produselor. Într-o lume în care livrarea la timp și în condiții optime este crucială, astfel de blocaje pot avea consecințe grave asupra reputației și competitivității României pe piața internațională.

De asemenea, Coșea a subliniat că neaderarea la Schengen transmite un semnal negativ investitorilor străini, care ar prefera să vadă România într-o poziție de egalitate cu alte state europene. Intrarea în Schengen ar spori încrederea în țară și ar îmbunătăți imaginea sa în rândul investitorilor internaționali.

În final, profesorul a exprimat speranța că autoritățile române vor face pașii necesari pentru aderarea la Schengen, astfel încât țara să poată beneficia pe deplin de oportunitățile oferite de integrarea europeană.

Mai multe detalii puteți afla urmărind întregul interviu AICI

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu
Camion alimentează la o benzinărie / Foto: Freepik
Comisia Europeană
Freepik.com
București / Foto: Freepik
Euro. Freepik.com

pixel