Cât ne costă că nu suntem în Schengen terestru. Mircea Coșea: Un semnal negativ pentru investitori

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Coadă de TIR-uri
Coadă de TIR-uri
EXCLUSIV
În cadrul emisiunii DCBusiness ”Banii tăi”, profesorul Mircea Coșea a adus în discuție pierderile economice pe care România le suferă din cauza lipsei aderării la Schengen în domeniul terestru și fluvial.

Potrivit profesorului Coșea, estimările privind aceste pierderi variază, dar se situează într-un interval cuprins între 20 și 200 de milioane de euro pe an. Însă, indiferent de cifrele exacte, consecințele sunt resimțite la nivelul milioanelor de euro.

Coșea a explicat că pierderile sunt de două feluri. În primul rând, există pierderi financiare pentru transportatorii români, care își pierd din competitivitate din cauza întârzierilor la frontiere. Aceste întârzieri afectează și statul, care nu beneficiază la timp de taxele și impozitele aferente activităților comerciale.

În al doilea rând, pierderile afectează și exportatorii de mărfuri perisabile, precum alimentele, deoarece întârzierile la vamă cresc costurile de refrigerare și transport, punând în pericol calitatea produselor. Într-o lume în care livrarea la timp și în condiții optime este crucială, astfel de blocaje pot avea consecințe grave asupra reputației și competitivității României pe piața internațională.

De asemenea, Coșea a subliniat că neaderarea la Schengen transmite un semnal negativ investitorilor străini, care ar prefera să vadă România într-o poziție de egalitate cu alte state europene. Intrarea în Schengen ar spori încrederea în țară și ar îmbunătăți imaginea sa în rândul investitorilor internaționali.

În final, profesorul a exprimat speranța că autoritățile române vor face pașii necesari pentru aderarea la Schengen, astfel încât țara să poată beneficia pe deplin de oportunitățile oferite de integrarea europeană.

Mai multe detalii puteți afla urmărind întregul interviu AICI

 

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Tendinţe în turism 2026. Unde vor călători românii

Anul 2025 a confirmat o orientare a românilor  către...

Bucuresti / Foto: Oana Pavelescu

Analiză ING: Perspectivele economiei României în 2026

ING: Perspectivele economiei României se îmbunătățesc,...

Jeffrey Epstein în anii 70 când era profesor de matematică
Foto: Freepik.com

Aurul a atins o valoare fără precedent

Aurul a depăşit valoarea de 4.500 de dolari uncia.

Masa de Crăciun. Foto: Freepik.com

Cât îi costă pe români masa tradiţională de Crăciun

Costul total al Crăciunului în 2025 poate atinge uşor...

TAROM

Costin Iordache se retrage de la conducerea TAROM

Directorul general al companiei TAROM, Costin Iordache,...

Wall Street. Foto: Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Centrală pe cărbune / sursa foto: Freepik.com
Foto: Facebook Apele Romane
Șantierul liniei de metrou M6 / Foto: Oana Pavelescu
foto: pexels.com
Abația Sint Sixtus

Abațiile care produc celebrele beri trapiste, în pericol

Celebrele beri trapiste din Belgia, considerate un...

Foto: Mihai Ciobanu

Cine este Irineu Darău, noul ministru al Economiei

Modificări în Guvernul Bolojan. 

O unitate Gazprom / FOTO: Pagina de Telegram a companiei
Calcule. Foto: Freepik.com
Energie / Foto: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels
Bani
Lingouri de cupru într-un depozit / Foto: Freepik
Tractor ară câmpul / Foto: Freepik
BVB
Foto: Pexels.com
Teren. Foto: Freepik.com

Harta celor mai scumpe terenuri din România

Institutul Naţional de Statistică a publicat o analiză...

Jucării / sursa foto: Freepik.com

Norme mai stricte privind siguranţa jucăriilor

Un nou regulament european privind siguranța jucăriilor...


pixel