Ce se întâmplă cu salariile când firma intră în insolvență, faliment ori lichidare

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Pandemia readuce în actualitate măsurile care pot fi luate de angajatori
Pandemia readuce în actualitate măsurile care pot fi luate de angajatori
Un proiect de lege care aduce modificări Codului muncii, clarifică și pune lucrurile în ordine în privința situațiilor în care compania se află în insolvență, faliment sau lichidare.

Conform noii prevederi, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua anumite activități de HR de la angajatorii care se află fie în insolvență, fie în faliment, fie în lichidare. Aceștia vor fi obligați să elibereze salariaților, la cerere, adeverințe de vechime, adică documente care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate.

Totodată, administratorul sau lichidatorul judiciar se vor mai ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă ale salariaților și de raportarea încetărilor în Revisal.

„În cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaților un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia (...), să înceteze și să transmită în registrul general de evidență a salariaților încetarea contractelor individuale de muncă”, prevede proiectul.

Salarii. Ce ar trebui să se întâmple anul viitor. Teoretic

În expunerea de motive a propunerii legislative, inițiatorii scriu că eliberarea adeverinței de vechime de către administratorul sau lichidatorul judiciar este o măsură necesară în contextul în care dispariția unui angajator poate dă mari bătăi de cap salariaților care vor să obțină documentul.

„În contextul economic dinamic din ultimii ani, sunt din ce în ce mai dese cazurile în care persoanele care au muncit în cadrul unor societăți care au fost falimentate, lichidate sau radiate întâmpină probleme în obținerea adeverințelor de vechime în câmpul muncii. Desființarea fostului angajator dă bătăi de cap angajaților care nu știu cine le-ar mai putea furniza actele necesare pentru dovedirea vechimii în muncă, astfel încât să poată beneficia de dreptul la pensie”, se spune în motivare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
Stație de transformare / Foto: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel