Cel mai mare transportator maritim vrea să treacă pe ulei de gătit

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou
Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou
Eforturile A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, de a reduce emisiile de CO2 se lovesc de un obstacol mai puţin obişnuit: nu există suficient ulei de gătit folosit din care să fie produs biocombustibilul care propulsează navele grupului danez, transmite Bloomberg.

"Biocombustibilul este produs pe bază de ulei de gătit folosit dar problemă este că lumea nu consumă suficienţi cartofi prăjiţi. Nu putem continua să ne extindem. Dacă ritmul nostru de creştere va continua vom epuiza uleiul de gătit folosit într-un an sau doi" a declarat directorul general Soren Skou.

Maersk, companie care controlează o flotă de peste 700 de nave, a promis că îşi va reduce emisiile de CO2 la zero până în 2050. Aproximativ 90% din bunurile de pe glob sunt transportate de industria de shipping iar Maersk este responsabil pentru o cincime din total. Pe de altă parte, industria de shipping este responsabilă pentru aproximativ 2% din emisiile globale de CO2.

Maersk utilizează biocombustibili pentru unele nave pentru clienţi care la rândul lor vor să îşi reducă emisiile, inclusiv retailerul de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB şi producătorul de medicamente Novo Nordisk A/S. Cererea pentru acest gen de produs înregistrează o creştere "exponenţială" de la o bază de comparaţie redusă însă în calea creşterii a apărut un obstacol "bizar", susţine Soren Skou.

Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou în Europa ca urmare a cererii mari. În plus, Maersk nu poate utiliza uleiul de gătit comestibil pentru că acesta este catalogat drept aliment şi nu biocombustibil, subliniază directorul grupului danez.

Canalul Suez obține VENITURI ISTORICE. Cât a contat blocajul din martie

Anual, navele din flota Maersk consumă aproximativi 12 milioane de tone de motorină, adică echivalentul întregii cantităţi de petrol produsă la nivel mondial într-o singură zi. Conform planurilor sale de a deveni o companie verde, Maersk utilizează biocombustibili în acest moment dar pe viitor are de gând să utilizeze nave cu emisii reduse care folosesc metanol verde.

La începutul acestui an, Maersk a comandat prima navă port-container din lume care nu va emite CO2. Vasul, care ar urma să fie livrat la mijlocul lui 2023, foloseşte o dublă tehnologie care îi permite să utilizeze fie metanol fie motorină cu un conţinut foarte redus de sulf.

"Vom face mai multe investiţii în următoarele trimestre. Vom comanda alte nave până la finele anului", a spus Soren Skou. Acesta s-a declarat însă îngrijorat de oferta limitată de metanol verde, făcând un apel pentru extinderea capacităţilor globale de producţie. "Deci factorul constrângător nu este tehnologia navală ci oferta de combustibili verzi. Este vorba de un nou sistem energetic mondial care trebuie pus la punct şi asta este o provocare uriaşă", a apreciat directorul general de la Moller Maersk. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bani
Friedrich Merz / FOTO: Wikipedia

Germania: Conservatorii în frunte. AfD, scor istoric

Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...

Muncitori montează panouri solare pe acoperișul unei case / Freepik
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Germania / FOTO: Unsplash
Meta
Consultând evoluția bursei / FOTO: Freepik
Santorini / FOTO: Freepik

La Santorini pământul s-a mai calmat. Ce spun specialiștii

Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică

Dispreț total
comertul online - FOTO: Freepik@narawit_sukkasemsakorn
Volodimir Zelenski Ursula von der Leyen / Foto: president.gov.ua

Cum vor europenii să-l ajute pe Zelenski în fața lui Trump

Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...

Volodimir Zelenski / Foto: Președinția Ucrainei
BMW electric
munca la gri - FOTO: Freepik@creativeart
Javier Milei
starlink - FOTO: Freepik@alicephoto

Țara care plătește abonamentul Starlink pentru Ucraina

Care este țara europeană care plătește abonamentul...

Bună dimineața! O zi liniștită! / FOTO: Unsplash

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...

Este o veste bună pentru cele doua banci
Ședință de Guvern / Foto: gov.ro
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...


pixel