Cel mai mare transportator maritim vrea să treacă pe ulei de gătit

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou
Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou
Eforturile A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, de a reduce emisiile de CO2 se lovesc de un obstacol mai puţin obişnuit: nu există suficient ulei de gătit folosit din care să fie produs biocombustibilul care propulsează navele grupului danez, transmite Bloomberg.

"Biocombustibilul este produs pe bază de ulei de gătit folosit dar problemă este că lumea nu consumă suficienţi cartofi prăjiţi. Nu putem continua să ne extindem. Dacă ritmul nostru de creştere va continua vom epuiza uleiul de gătit folosit într-un an sau doi" a declarat directorul general Soren Skou.

Maersk, companie care controlează o flotă de peste 700 de nave, a promis că îşi va reduce emisiile de CO2 la zero până în 2050. Aproximativ 90% din bunurile de pe glob sunt transportate de industria de shipping iar Maersk este responsabil pentru o cincime din total. Pe de altă parte, industria de shipping este responsabilă pentru aproximativ 2% din emisiile globale de CO2.

Maersk utilizează biocombustibili pentru unele nave pentru clienţi care la rândul lor vor să îşi reducă emisiile, inclusiv retailerul de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB şi producătorul de medicamente Novo Nordisk A/S. Cererea pentru acest gen de produs înregistrează o creştere "exponenţială" de la o bază de comparaţie redusă însă în calea creşterii a apărut un obstacol "bizar", susţine Soren Skou.

Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou în Europa ca urmare a cererii mari. În plus, Maersk nu poate utiliza uleiul de gătit comestibil pentru că acesta este catalogat drept aliment şi nu biocombustibil, subliniază directorul grupului danez.

Canalul Suez obține VENITURI ISTORICE. Cât a contat blocajul din martie

Anual, navele din flota Maersk consumă aproximativi 12 milioane de tone de motorină, adică echivalentul întregii cantităţi de petrol produsă la nivel mondial într-o singură zi. Conform planurilor sale de a deveni o companie verde, Maersk utilizează biocombustibili în acest moment dar pe viitor are de gând să utilizeze nave cu emisii reduse care folosesc metanol verde.

La începutul acestui an, Maersk a comandat prima navă port-container din lume care nu va emite CO2. Vasul, care ar urma să fie livrat la mijlocul lui 2023, foloseşte o dublă tehnologie care îi permite să utilizeze fie metanol fie motorină cu un conţinut foarte redus de sulf.

"Vom face mai multe investiţii în următoarele trimestre. Vom comanda alte nave până la finele anului", a spus Soren Skou. Acesta s-a declarat însă îngrijorat de oferta limitată de metanol verde, făcând un apel pentru extinderea capacităţilor globale de producţie. "Deci factorul constrângător nu este tehnologia navală ci oferta de combustibili verzi. Este vorba de un nou sistem energetic mondial care trebuie pus la punct şi asta este o provocare uriaşă", a apreciat directorul general de la Moller Maersk. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Freepik.com
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Ursula von der Leyen
Bani. Foto: Freepik.com
Știrile dimineții
Document
Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com
Șantierul Naval Damen Mangalia
Tancuri

Germania nu exclude un împrumut comun al UE pentru apărare

O deschidere condiționată pentru finanțare comună.

Conducte de gaze / Foto: Freepik

pixel