Cel mai mare transportator maritim vrea să treacă pe ulei de gătit

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou
Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou
Eforturile A.P. Moller Maersk A/S, cea mai mare companie de transport maritim din lume, de a reduce emisiile de CO2 se lovesc de un obstacol mai puţin obişnuit: nu există suficient ulei de gătit folosit din care să fie produs biocombustibilul care propulsează navele grupului danez, transmite Bloomberg.

"Biocombustibilul este produs pe bază de ulei de gătit folosit dar problemă este că lumea nu consumă suficienţi cartofi prăjiţi. Nu putem continua să ne extindem. Dacă ritmul nostru de creştere va continua vom epuiza uleiul de gătit folosit într-un an sau doi" a declarat directorul general Soren Skou.

Maersk, companie care controlează o flotă de peste 700 de nave, a promis că îşi va reduce emisiile de CO2 la zero până în 2050. Aproximativ 90% din bunurile de pe glob sunt transportate de industria de shipping iar Maersk este responsabil pentru o cincime din total. Pe de altă parte, industria de shipping este responsabilă pentru aproximativ 2% din emisiile globale de CO2.

Maersk utilizează biocombustibili pentru unele nave pentru clienţi care la rândul lor vor să îşi reducă emisiile, inclusiv retailerul de îmbrăcăminte Hennes & Mauritz AB şi producătorul de medicamente Novo Nordisk A/S. Cererea pentru acest gen de produs înregistrează o creştere "exponenţială" de la o bază de comparaţie redusă însă în calea creşterii a apărut un obstacol "bizar", susţine Soren Skou.

Preţul pentru uleiul de gătit folosit este mai mare decât pentru uleiul de gătit nou în Europa ca urmare a cererii mari. În plus, Maersk nu poate utiliza uleiul de gătit comestibil pentru că acesta este catalogat drept aliment şi nu biocombustibil, subliniază directorul grupului danez.

Canalul Suez obține VENITURI ISTORICE. Cât a contat blocajul din martie

Anual, navele din flota Maersk consumă aproximativi 12 milioane de tone de motorină, adică echivalentul întregii cantităţi de petrol produsă la nivel mondial într-o singură zi. Conform planurilor sale de a deveni o companie verde, Maersk utilizează biocombustibili în acest moment dar pe viitor are de gând să utilizeze nave cu emisii reduse care folosesc metanol verde.

La începutul acestui an, Maersk a comandat prima navă port-container din lume care nu va emite CO2. Vasul, care ar urma să fie livrat la mijlocul lui 2023, foloseşte o dublă tehnologie care îi permite să utilizeze fie metanol fie motorină cu un conţinut foarte redus de sulf.

"Vom face mai multe investiţii în următoarele trimestre. Vom comanda alte nave până la finele anului", a spus Soren Skou. Acesta s-a declarat însă îngrijorat de oferta limitată de metanol verde, făcând un apel pentru extinderea capacităţilor globale de producţie. "Deci factorul constrângător nu este tehnologia navală ci oferta de combustibili verzi. Este vorba de un nou sistem energetic mondial care trebuie pus la punct şi asta este o provocare uriaşă", a apreciat directorul general de la Moller Maersk. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ghișeu / Foto: Freepik
Vedere aeriană a unui terminal petrolier din Portul Constanța / Foto: Oil Terminal

Guvernul vrea să taxeze și terminalele petroliere private

Guvernul pregătește o modificare amplă a legislației...

Calcule și socoteli

ANAF: procedura de anulare TVA trece exclusiv online

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a...

ASF trebuie să mai lucreze pe text
CET Grozăvești / Foto: Radu Tuta / Agerpres
Fabrică de îmbuteliere a apei / Foto: Freepik

Guvernul scumpește apa minerală „la izvor”: cât va costa

Executivul dezbate în ședința de miercuri, 16 octombrie,...

Șofer de TIR / Foto: Freepik

CCR are o veste proastă pentru șoferi

Curtea Constituțională a României (CCR) a respins...

Jurnaliștii părăsesc Pentagonul / Foto: Captură video

O ruptură istorică între Pentagon și presă

Peste 30 de jurnaliști de apărare și corespondenți...

Livrator de mâncare / Foto: Freepik
Salariu / Foto: pexels.com
Economii. Sursa: Freepik.com
Declaratia Fiscala Unica. Foto: AI Freepik.com
Intrarea în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Daniel Dăianu / Foto: ALEX MICSIK / AGERPRES FOTO

Afaceri cu ”aromă” de profit. O nouă nișă de lux în România

Industria aromatizării spațiilor – o nișă puțin...

Sef. Sursa: Freepik.com
Foto: AI Freepik.com

Rusia, în situaţia de a importa benzină

Se îngroaşă gluma pentru Rusia, după atacurile Ucrainei...

Fermier face curat într-o cocină / Foto: Freepik
Sofer. Freepik.com
Foto: Oana Pavelescu
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Pensii private
Românii pot își pot accesa ăpropriile dosarele electronice de sănătate
Garda de Mediu / Foto: GNM

Arderi ilegale. Prima operațiune cu drone în Sintești, Ilfov

Garda de Mediu lansează prima acțiune cu drone împotriva...

RCA
Mihail Hodorkovski la Kiev, în 2014
Tren Coradia de la Alstom / Foto: Alstom
Radu Burnete

pixel