Cele mai frecvente solicitări la 112 în timpul stării de urgență

Autor: Matei Ion
Data publicării:
În perioada stării de urgență au fost efectuate peste 1,5 milioane de apeluri la 112
În perioada stării de urgență au fost efectuate peste 1,5 milioane de apeluri la 112
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a preluat, în cele două luni de stare de urgență, peste 42.000 de apeluri legate de coronavirus. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații despre restricții.

În perioada 16 martie – 14 mai, operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.

În cele două luni în care a fost decretată stare de urgență, la nivel național au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare.

Cele mai multe apeluri privind coronavirusul au fost în București (7.137), urmate de Timiș (2.936) și Brașov (1.962).

Cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249).

Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.

Citește: Amenzi pe durata stării de alertă. Sumele sunt impresionante

„Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgență 112, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență și Ministerul Sănătății, în funcție de evoluția situației, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situațiilor raportate de cetățeni”, transmite STS.

La începutul epidemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.

STS amintește cetățenilor să sune responsabil la 112: „Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Lacat. Freepik.com
Documente ANAF. Freepik.com
Volkswagen / Foto: Chris Verwymeren / Flickr
Centrala carbune / sursa foto: Freepik.com
Freepik.com
Florin Manole. Foto: Crişan Andreescu
București / Foto: Freepik
Panouri fotovoltaice / sursa foto: Freepik.com
Găini / Foto: Freepik
Înaltă tensiune / FOTO: Freepik
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Foto: REUTERS

Cum fentează Coreea de Nord sancţiunile internaţionale

Coreea de Nord a găsit metodele prin care să eludeze...

ANAF

Ghid ANAF: Verificarea contribuțiilor sociale CAS și CASS

Orice român își poate verifica gratuit, online, situația...

Economii. Sursa: Freepik.com
Palatul Parlamentului / Foto: Freepik
Tren CFR
Ionuț Polexe, Value Proposition Director, PPC Energie
Foto: Pexels.com
Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT

Situaţia sistemului energetic al României, analizată în CSAT

Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a anuţat vineri, că va...

Paris. Foto: Mihai Ciobanu
Foto: Oana Pavelescu
PPC
Timpul de lucru. Foto: Freepik.com
foto: pexels.com
factura energie. Freepik.com
Banca Națională a României
Freepik.com

Start optimist la BVB: Majoritatea indicilor, în urcare

Bursa de Valori Bucureşti începe ziua pe verde:...


pixel