Cele mai frecvente solicitări la 112 în timpul stării de urgență
Autor: Matei Ion
Data publicării:
În perioada stării de urgență au fost efectuate peste 1,5 milioane de apeluri la 112
În perioada stării de urgență au fost efectuate peste 1,5 milioane de apeluri la 112
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a preluat, în cele două luni de stare de urgență, peste 42.000 de apeluri legate de coronavirus. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații despre restricții.

În perioada 16 martie – 14 mai, operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.

În cele două luni în care a fost decretată stare de urgență, la nivel național au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare.

Cele mai multe apeluri privind coronavirusul au fost în București (7.137), urmate de Timiș (2.936) și Brașov (1.962).

Cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249).

Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.

Citește: Amenzi pe durata stării de alertă. Sumele sunt impresionante

„Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgență 112, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență și Ministerul Sănătății, în funcție de evoluția situației, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situațiilor raportate de cetățeni”, transmite STS.

La începutul epidemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.

STS amintește cetățenilor să sune responsabil la 112: „Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunță urgențe reale”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel