CFR anunță închiderea circulației între Aghireş - Poieni timp de doi ani

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Gara Aghireși
Gara Aghireși
Circulaţia feroviară pe relaţia Aghireş - Poieni va fi închisă, până în ianuarie 2026, pentru execuţia unor lucrări de reabilitare şi electrificare, cu asigurarea transbordării auto pentru călători, a transmis, vineri, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A., într-un comunicat de presă.

Astfel, în perioada 8 ianuarie 2024 - 8 ianuarie 2026, ca urmare a închiderii circulaţiei pe ruta Aghireş - Poieni, trenurile de călători vor putea circula pe relaţiile Cluj Napoca - Aghireş şi retur, respectiv Poieni - Oradea - Frontieră şi retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data anunţului.

Pe tronsonul feroviar închis vor fi executate lucrări de "Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor" - Lot 2 Aghireş - Poieni.

În vederea asigurării continuităţii serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate si electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totală a liniei, autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de căre operatorii de transport feroviar de călători (OTF) şi vor circula conform orarului stabilit de aceştia, pe următoarele distanţe: Aghireş - Huedin - 8 autobuze, Huedin - Aghireş - 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Aghireş - Stana - două autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Cluj Napoca - Huedin şi retur - două autobuze (un autobuz pe sens); Cluj Napoca - Oradea şi retur - 12 autobuze (şase autobuze pe sens).

Potrivit sursei citate, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr. Programul de circulaţie al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CNCF CFR S.A., la secţiunea Info Călători_ Mersul trenurilor CFR.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărţite în patru loturi, după cum urmează: Lotul 1: Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km); Lotul 2: Aghireş - Poieni (36,53 km); Lotul 3: Poieni - Aleşd (52,74 km); Lotul 4: Aleşd - Frontieră Ungaria (46,74 km).

Obiectivul general al contractului este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

De asemenea, se are în vedere îndeplinirea unor obiective specifice, printre care: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 160 km/h şi 120 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ședință de Guvern / FOTO: Gov.ro
Bursa de Valori București
Sebastian Burduja / FOTO: Gov.ro
Mihai Daraban, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României
Nvidia / Foto: Laineema / Flickr
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Flickr

Trump atacă din nou Rezerva Federală a SUA

Critici directe la adresa președintelui Fed, Jerome...

Casă de schimb valutar
Semnare document / FOTO: Freepik
Capitoliul / FOTO: Freepik
Nissan
Foto: Freepik.com
Ceaușescu pe șantier / Foto: Fototeca online a comunismului românesc / Cota: 116/1979
Sac cu bani / FOTO: Freepik

Investitorii stau pe munți de cash și nu știu ce să facă

Mii de miliarde de dolari blocate din cauza războaielor...

Declarația unică - Foto ilustrativ
Cupru
Londra
Apple

Apple intră în domeniul interfețelor creier-computer

Apple (NASDAQ:AAPL) își face intrarea în domeniul...

Samsung

Samsung pregătește o achiziție importantă în Europa

Este vorba despre preluarea unui specialist în sisteme...

Indicele ROBOR la 3 luni a început să scadă
Tanczos Barna

România va încasa 1,3 miliarde euro din tranşa 3 din PNRR

România va încasa, pe 10 iunie, 1,3 miliarde euro din...

Cristian Popa, BNR
Calendar fiscal

Modificări în declarația 100. Apare o nouă obligație fiscală

ANAF actualizează formularul 100, apare o nouă obligație...

OECD
București interbelic
Indici bursieri
Ședință de Guvern

pixel