CFR anunță închiderea circulației între Aghireş - Poieni timp de doi ani

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Gara Aghireși
Gara Aghireși
Circulaţia feroviară pe relaţia Aghireş - Poieni va fi închisă, până în ianuarie 2026, pentru execuţia unor lucrări de reabilitare şi electrificare, cu asigurarea transbordării auto pentru călători, a transmis, vineri, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A., într-un comunicat de presă.

Astfel, în perioada 8 ianuarie 2024 - 8 ianuarie 2026, ca urmare a închiderii circulaţiei pe ruta Aghireş - Poieni, trenurile de călători vor putea circula pe relaţiile Cluj Napoca - Aghireş şi retur, respectiv Poieni - Oradea - Frontieră şi retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data anunţului.

Pe tronsonul feroviar închis vor fi executate lucrări de "Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor" - Lot 2 Aghireş - Poieni.

În vederea asigurării continuităţii serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate si electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totală a liniei, autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de căre operatorii de transport feroviar de călători (OTF) şi vor circula conform orarului stabilit de aceştia, pe următoarele distanţe: Aghireş - Huedin - 8 autobuze, Huedin - Aghireş - 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Aghireş - Stana - două autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Cluj Napoca - Huedin şi retur - două autobuze (un autobuz pe sens); Cluj Napoca - Oradea şi retur - 12 autobuze (şase autobuze pe sens).

Potrivit sursei citate, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr. Programul de circulaţie al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CNCF CFR S.A., la secţiunea Info Călători_ Mersul trenurilor CFR.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărţite în patru loturi, după cum urmează: Lotul 1: Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km); Lotul 2: Aghireş - Poieni (36,53 km); Lotul 3: Poieni - Aleşd (52,74 km); Lotul 4: Aleşd - Frontieră Ungaria (46,74 km).

Obiectivul general al contractului este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

De asemenea, se are în vedere îndeplinirea unor obiective specifice, printre care: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 160 km/h şi 120 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contabilă la calculator / Foto: Freepik

RO e-Factura a devenit obligatorie pentru aceste entități

RO e-Factura devine obligatorie pentru ONG-uri și...

Bancnote
Bursa de Valori București
Registrul Auto Roman
Ciprian Tătărușanu și Alin Dobre
George-Sergiu Niculescu
Foto: Freepik.com
Stradă din București, noaptea / Foto: Lawrence Krowdeed / Unsplash
Banca Națională a României

Cât aur şi valută are Banca Naţională în rezerve

La 30 iunie 2025, rezervele valutare la Banca Naţională...

DGAF
Foto: Facebook Finanțe Sed Lex
La birou / FOTO: Freepik
Emmanuel Macron / Foto: Banca Mondială / Flickr
Renault / FOTO: Unsplash

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Freepik.com

ANAF intră şi în cimitire: Fraudă cu monumente funerare

ANAF informează că a identificat o fraudă de peste 1,3...

Strângere de mână / FOTO: Freepik

BBVA nu renunţă la preluarea Sabadell

Grupul bancar spaniol BBVA a anunţat luni că va merge...

Bursa / Foto: Freepik
Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...


pixel