CFR anunță închiderea circulației între Aghireş - Poieni timp de doi ani

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Gara Aghireși
Gara Aghireși
Circulaţia feroviară pe relaţia Aghireş - Poieni va fi închisă, până în ianuarie 2026, pentru execuţia unor lucrări de reabilitare şi electrificare, cu asigurarea transbordării auto pentru călători, a transmis, vineri, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A., într-un comunicat de presă.

Astfel, în perioada 8 ianuarie 2024 - 8 ianuarie 2026, ca urmare a închiderii circulaţiei pe ruta Aghireş - Poieni, trenurile de călători vor putea circula pe relaţiile Cluj Napoca - Aghireş şi retur, respectiv Poieni - Oradea - Frontieră şi retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data anunţului.

Pe tronsonul feroviar închis vor fi executate lucrări de "Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor" - Lot 2 Aghireş - Poieni.

În vederea asigurării continuităţii serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate si electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totală a liniei, autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de căre operatorii de transport feroviar de călători (OTF) şi vor circula conform orarului stabilit de aceştia, pe următoarele distanţe: Aghireş - Huedin - 8 autobuze, Huedin - Aghireş - 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Aghireş - Stana - două autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Cluj Napoca - Huedin şi retur - două autobuze (un autobuz pe sens); Cluj Napoca - Oradea şi retur - 12 autobuze (şase autobuze pe sens).

Potrivit sursei citate, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr. Programul de circulaţie al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CNCF CFR S.A., la secţiunea Info Călători_ Mersul trenurilor CFR.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărţite în patru loturi, după cum urmează: Lotul 1: Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km); Lotul 2: Aghireş - Poieni (36,53 km); Lotul 3: Poieni - Aleşd (52,74 km); Lotul 4: Aleşd - Frontieră Ungaria (46,74 km).

Obiectivul general al contractului este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

De asemenea, se are în vedere îndeplinirea unor obiective specifice, printre care: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 160 km/h şi 120 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Transportul aerian de mărfuri în România, în creștere cu aproape 10% în primele 9 luni din 2025 - FOTO: Freepik@eaktopapps

Recordul absolut pentru piața românească de artă sacră

O icoană pictată de Nicolae Grigorescu în tinerețe a...

Bursa de la București

Bursa de la București urcă

Bursa de Valori Bucureşti a înregistrat săptămâna aceasta creșteri importante

Covrigi. Foto: Freepik.com

Topul patiseriilor din România. Ce arată cifrele

Luca, Petru și Matei își împart piața patiseriilor.

București
Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu

pixel