CFR anunță închiderea circulației între Aghireş - Poieni timp de doi ani

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Gara Aghireși
Gara Aghireși
Circulaţia feroviară pe relaţia Aghireş - Poieni va fi închisă, până în ianuarie 2026, pentru execuţia unor lucrări de reabilitare şi electrificare, cu asigurarea transbordării auto pentru călători, a transmis, vineri, Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A., într-un comunicat de presă.

Astfel, în perioada 8 ianuarie 2024 - 8 ianuarie 2026, ca urmare a închiderii circulaţiei pe ruta Aghireş - Poieni, trenurile de călători vor putea circula pe relaţiile Cluj Napoca - Aghireş şi retur, respectiv Poieni - Oradea - Frontieră şi retur, în conformitate cu Mersul Trenurilor aflat în vigoare la data anunţului.

Pe tronsonul feroviar închis vor fi executate lucrări de "Electrificare si reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor" - Lot 2 Aghireş - Poieni.

În vederea asigurării continuităţii serviciilor publice de transport călători în zona în care proiectul de reabilitate si electrificare a liniei de cale ferată presupune închiderea totală a liniei, autobuzele/autocarele de înlocuire a trenurilor de călători vor fi asigurate de căre operatorii de transport feroviar de călători (OTF) şi vor circula conform orarului stabilit de aceştia, pe următoarele distanţe: Aghireş - Huedin - 8 autobuze, Huedin - Aghireş - 7 autobuze, care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Aghireş - Stana - două autobuze (un autobuz pe sens), care asigură continuitatea cu trenurile care circulă pe distanţa Cluj Napoca - Aghireş şi retur, cu transbordarea călătorilor în staţia Aghireş; Cluj Napoca - Huedin şi retur - două autobuze (un autobuz pe sens); Cluj Napoca - Oradea şi retur - 12 autobuze (şase autobuze pe sens).

Potrivit sursei citate, autobuzele/autocarele de înlocuire vor avea număr de identificare identic cu numărul de tren, în cazul în care se asigură continuitatea serviciului de transport, iar în celelalte cazuri vor avea alt număr. Programul de circulaţie al autobuzelor/autocarelor de înlocuire a trenurilor de călători vor fi publicate pe site-ul CNCF CFR S.A., la secţiunea Info Călători_ Mersul trenurilor CFR.

Lucrările pe tronsonul de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră Ungaria sunt împărţite în patru loturi, după cum urmează: Lotul 1: Cluj Napoca - Aghireş (30,41 km); Lotul 2: Aghireş - Poieni (36,53 km); Lotul 3: Poieni - Aleşd (52,74 km); Lotul 4: Aleşd - Frontieră Ungaria (46,74 km).

Obiectivul general al contractului este electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spaţiile destinate publicului călător, îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare şi operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate.

De asemenea, se are în vedere îndeplinirea unor obiective specifice, printre care: creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 160 km/h şi 120 km/h pe întregul tronson; modernizarea staţiilor (inclusiv haltele de mişcare); modernizarea clădirilor staţiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanţare în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), fiind inclusă şi în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia

pixel