CFR Marfă spune că poate prelua cerealele din Ucraina. Fermierii români cer prioritate
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
CFR Marfa
CFR Marfa
Compania CFR Marfă este pregătită pentru transportul unor cantități mari de cereale din Ucraina şi chiar consideră că va obţine un profit serios din această activitate.

Directorul general, Daniel Apostolache, spune că încă din luna mai se observă o creştere a transportului de cereale la un nivel care nu a mai fost atins în ultimii 5 ani. El dă asigurări că CFR Marfă nu este în pericol de faliment şi chiar a înregistrat în primele şase luni ale anului un profit operaţional de 77 de milioane lei.

Daniel Apostolache a mai explicat că: ”Societatea poate să se autofinanțeze și să plătească toate taxele și contribuțiile la zi. Încă din luna mai am sesizat și în cifra de afaceri o creștere a transportului de cereale din ultimii 5 ani. Am analizat, sunt cele mai mari volume, în mai-iunie, transportate de cereale. CFR Marfă a arătat că era singura companie care deținea boghiuri de cale normală care puteau fi folosite pentru materialul rulant din Ucraina și din Republica Moldova”.

CFR Marfă are în prezent o cotă de piaţă de 33%, dar trebuie să returneze Ministerului Finanţelor şi Companiei CFR Infrastructură o datorie de peste 2,5 miliarde de lei.

Agricultorii români spun că recolta de anul acesta va fi cu 25% mai mare decât cea de anul trecut, iar anul trecut au fost probleme cu infrastructura, care trebuia să asigure atât transportul cerealelor românești către Portul Constanța, cât și tranzitul cerealelor ucrainene, așa că o recoltă mai mare în România, acum va însemna o presiune suplimentară pe infrastructură. 

Situația este însă și mai gravă dacă luăm în calcul faptul că în acest moment Rusia s-a retras din înțelegerea de la Marea Neagră, ceea ce înseamnă că și mai multe cereale ucrainene vor tranzita România, față de anul trecut. 

Acesta este motivul pentru care agricultorii români solicită culoare dedicate strict tranzitului de cereale românești către Portul Constanța. În caz contrar, spun ei, agricultura românească va avea pierderi mai mari decât anul trecut. Reprezentanții Comisiei Europene spuneau astăzi că îndeplinirea cerinței agricultorilor români ține strict de autoritățile autohtone.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Lucrările la magistrala de metrou M6 avansează - Video

Lucrările la Magistrala 6 de metrou, care va face...

Cursul BNR. Leul a scăzut față de euro, aurul s-a scumpit

Banca Națională a României a calculat valoarea leului...

România importă mai multe gaze ca anul trecut

România a început anul cu un import mai mare de gaze...

Economia Japoniei s-a contractat în primul trimestru

Economia Japoniei a scăzut în primul trimestru iar yenul...

Cum va fi eliminată plafonarea prețurilor la energie

Ministerul Energiei a lansat în dezbatere publică...

După 55 de activitate, Chevron părăsește Marea Nordului

Chevron urmează să lanseze operațiunea de vânzare...

Sony prezintă două noi smartphone-uri Xperia

Sony își reînnoiește gama Xperia cu două smartphone-uri...

Ce este Project Astra de la Google

Inteligența artificială și realitatea augmentată vor...

Pentru JO 2024, armele pentru scrimă sunt fabricate manual

„O meserie atipică, cu oameni atipici”: la Blaise...


pixel