China a luat cu asalt cel mai mare eveniment auto din Europa

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Furnizorii de componente şi fabricanţii chinezi şi-au sporit prezenţa la salonul auto de la Frankfurt, valorificând avansul deţinut în tehnologiile automobilelor electrice, impuse producătorilor auto europeni de către autorităţile de reglementare, care încearcă să reducă poluarea.    

Deşi numărul expozanţilor a scăzut la 800 în 2019, de la 994 în 2017, producătorii auto şi furnizorii chinezi constituie acum cel mai mare contingent străin, cu 79 de companii. Mai mulţi producători auto europeni şi japonezi, inclusiv Fiat, Alfa Romeo, Nissan şi Toyota nu participă, în încercarea de a reduce costurile.

ANAF ia în calcul restituirea taxei auto și celor cu dosare incomplete

Producătorii auto din Europa fac investiţii de miliarde de euro pentru a dezvolta maşini electrice şi autonome, situaţie care îi forţează să se bazeze pe companiile chineze pentru tehnologii cheie precum producţia de baterii litiu-ion, o zonă în care furnizorii asiatici domină.

Firmele germane încheie acorduri majore cu furnizorii chinezi pentru a îndeplini regulile stricte de combatere a poluării din UE, care au fost introduse ca urmare a scandalului de trucare a emisiilor din 2015.

Matthias Zentgraf, preşedinte regional pentru Europa la compania chineză Contemporary Amperex Technology a declarat că a încheiat înţelegeri cu BMW şi Volkswagen şi că se aşteaptă să semneze şi alte acorduri. Daimler a anunţat săptămâna aceasta că a ales Farasis Energy, companie finanţată de China, să furnizeze baterii pentru automobilele electrice Mercedes-Benz. Farasis construieşte o fabrică de 600 de milioane de euro în estul Germaniei, aproape de locul în care rivalul chinez CATL construieşte o fabrică de baterii de 1,8 miliarde de euro.

Companiile chineze acordă mai multă atenţie Europei şi pe fondul conflictului comercial cu Statele Unite. "Am prioritizat Europa", a declarat Daniel Kirchert, directorul executiv al producătorului chinez de maşini electrice Byton. „Suntem în punctul critic” pentru acceptarea vehiculelor electrice în Europa, a adăugat Kirchert, fost director al BMW. Byton şi-a prezentat maşinile în Europa şi 20.000 de persoane şi-au exprimat interesul, în special în Norvegia şi Olanda, fruntaşe în adoptarea automobilelor electrice, unde răspunsurile au fost pozitive.

Byton intenţionează să exporte vehicule din fabrica sa din Nanjing, din 2021, a spus Kirchert, adăugând că exportul în Statele Unite ar fi o provocare dacă Washingtonul şi Beijingul nu ar rezolva războiul comercial. El a spus că Byton speră să se lanseze în Statele Unite în 2021, dar tarifele vamale ar ameninţa obiectivul companiei de a vinde vehicule la un preţ de pornire de aproximativ 45.000 de dolari. Great Wall Motor din China ar putea lua în considerare construirea de uzine de producţie a maşinilor în Uniunea Europeană, odată ce vânzările sale au atins 50.000 de unităţi pe an, a declarat preşedintele companiei, relatează Reuters, citat de Mediafax.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

TVA
Birou. Foto: Freepik.com
Investitori / Foto: Freepik
Factura. Foto: Pexels.com
Muncitori / FOTO: Freepik
Nord Stream 2
La bursă / FOTO: Freepik
e-Factura / Foto: Freepik
Lei / sursa foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu
Dragoș Pâslaru
Hacker. Freepik.com
freepik.com
freepik.com

Cum vrea Berlinul să fure turiştii din Paris, Roma şi Madrid

Pe măsură ce tot mai multe orașe din sudul Europei se...

ANAF / Foto: DCBusiness
Cadastru / Foto: Freepik
Metrorex va elibera carduri contactless
Iliea Bolojan
Magistrati / Foto: Freepik
Alexandru Nazare
IMM România cere sprijin din partea Guvernului / Foto: Freepik
Larry Ellison, CEO-ul Oracle
Bitcoin / Foto: Freepik
Nasdaq

Prăbușire la bursă: Nvidia și Palantir, lovite de panica AI

Bursa americană este zdruncinată de avertismente privind...

Livrator / Foto: Freepik
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
Freepik.com

pixel