China, cel mai mare risc pentru producătorii auto din Europa

Autor: Elena Cristian
Data actualizării:
Data publicării:
O amenințare reală care ar putea costa foarte mult industria europeană de resort
O amenințare reală care ar putea costa foarte mult industria europeană de resort
Este concluzia unui raport publicat de Allianz Trade, subsidiară a companiei germane de asigurări Allianz. 

Vehiculele electrice (EV) fabricate în China reprezintă cel mai mare risc pentru producătorii auto din Europa şi până în 2030 i-ar putea costa şapte miliarde de euro (7,7 miliarde de dolari) pe an în profituri pierdute, dacă autorităţile nu iau măsuri, se arată într-un raportul menționat.

Conform raportului, autorităţile trebuie să facă faţă provocării prin tarife reciproce la maşinile importate din China, să facă mai mult pentru dezvoltarea tehnologiilor şi materialelor necesare producerii de baterii pentru vehicule electrice, şi de asemenea să permită producătorilor auto chinezi să fabrice maşini în Europa.

Producătorii auto din Europa se confruntă cu o dublă ameninţare: perspectiva scăderii vânzărilor propriilor lor vehicule în China, unde producătorii locali de EV îşi sporesc cota de piaţă, şi majorarea importurilor EV din China, fabricate atât de companiile chineze, cât şi de cele occidentale.

Producătorii auto globali vor să-şi redreseze vânzările în China, cea mai mare piaţă auto din lume. Piaţa chineză, aglomerată cu peste 90 de modele, devine şi mai strânsă, cel puţin 20 de noi modele, atât ale brandurilor din China cât şi din străinătate fiind lansate în aprilie, ceea ce afectează marjele de profit şi preţurile pe piaţa internă şi stimulează exporturile, apreciază analiştii şi directorii din industria auto.

Aceste evoluţii pun presiune pe producătorii SUV-uri electrice din China să exporte mai multe vehicule spre Europa.

Importurile de maşini electrice din China ar putea costa PIB-ul Uniunii Europene peste 24 miliarde de euro în 2030, sau 0,15% din PIB-ul blocului comunitar. Dar "economiile dependente de sectorul auto - Germania, Slovacia şi Cehia s-ar putea confrunta cu pierderi chiar mai mari" - între 0,3% şi 0,4% din PIB, avertizează Allianz Trade.

"Miza este mare pentru industria auto din Europa: patru din cele cinci maşini vândute pe piaţa europeană sunt asamblate local. Europa are de asemenea exporturi ridicate pe segmentul auto, comerţul cu maşini generând excedent comercial între 70 şi 110 miliarde de euro pentru economia europeană în fiecare an din ultimul deceniu", se arată în raport.

Conform acestuia, programul de investiţii din SUA (Inflation Reduction Act, IRA) a făcut din Europa o ţintă pentru exporturile Chinei.

Deşi comparativ Europa rămâne deschisă la importurile de maşinile electrice (Tesla fiind responsabilă pentru 20% din vânzările de vehicule complet electrice pe piaţa europeană), Statele Unite sunt o piaţă mult mai dificilă pentru vehiculele din China, din cauza IRA", conform Allianz Trade. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

ANAF. Freepik.com
Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Aur. Freepik.com
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Freepik.com
Schimb valutar / Foto: Freepik
Curtea Constituțională a României / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Reforma fiscală 2026: scenariile posibile după verdictul CCR

După verdictul Curții Constituționale privind legea din...

Banca Nationala a României
Platforma online pentru PNRR / Foto: Freepik
Călători în gară / Foto: Freepik
Helical Fusion
Ghișeu / Foto: Freepik
Germania / FOTO: Unsplash

Valul insolvenţelor cuprinde Germania

Insolvenţele ar urma să crească semnificativ, din cauza...

Freepik.com
Bani / Foto: DCBusiness
Keir Starmer, Friedrich Merz, Emmanuel Macron și Volodimir Zelenski
L'Oreal, sediul central, Paris
Ilie Bolojan, Ciprian Ciucu și Ludovic Orban, la anunțarea rezultatelor parțiale ale alegerilor locale / Foto: George Călin / Inquam Photos
Cadastru / Foto: Freepik
Contabili / Foto: Freepik
Buletin de vot / FOTO: Facebook AEP
Barajul Paltinu
Aeroportul Otopeni
Transelectrica

ANRE a dat drumul la licențe. Ce se schimbă în energie

ANRE a aprobat noi licențe în energie și gaze și...

Lingouri și monezi din argint

Argintul se apropie vertiginos de 60$ uncia

Argintul atinge un nou maxim istoric la 59,33 dolari...

Cupola care acoperă sarcofagul centralei nucleare de la Cernobîl, avariată de o dronă / Foto: AIEA / Twitter
Foto: Pexels.com
Inelul botezat Kryptonite
UBS Bank
Jeffrey Epstein

pixel