China și UE extind discuțiile privind reducerea tarifelor de import pentru mașinile electrice

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Uzină auto / sursa foto: Freepik.com / Phonlamaistudio
Uzină auto / sursa foto: Freepik.com / Phonlamaistudio
Comisia Europeană și China au convenit să își intensifice eforturile pentru a evita tarifele de import ale UE pentru vehiculele electrice fabricate în China.

UE ar putea reexamina un acord privind prețul minim pe care inițial l-a respins, a declarat joi Comisia.

Șeful comerțului din UE, Valdis Dombrovskis, și ministrul chinez al comerțului, Wang Wentao, au discutat joi despre taxa de import a UE pentru vehiculele de import.

În acest timp țările membre UE se pregătesc să voteze taxele suplimentare de până la 35,3% pentru unii producători auto din China.

Cei doi au purtat o discuție „sinceră și constructivă” cu privire la taxarea vehiculelor electrice, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei, Dombrovskis subliniind că ancheta asupra subvențiilor guvernamentale pentru companiile auto chineze se bazează pe fapte și a fost concepută pentru a permite concurența liberă și condiții de concurență echitabile.

„Ambele părți și-au reafirmat voința politică de a continua și de a intensifica eforturile în vederea găsirii unei soluții reciproce, care ar trebui să fie eficientă în abordarea problemei, aplicabilă, monitorizabilă și compatibilă cu Organizația Mondială a Comerțului (OMC)”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Acesta a adăugat că cele două părți au convenit să reexamineze angajamentele care implică un preț minim din partea exportatorilor și, adesea, un plafon al volumelor de import. Executivul UE a declarat anterior că termenul limită pentru ofertele de preț pentru vehiculele electrice chineze a expirat.

Dombrovskis a declarat că UE își va continua ancheta.

Vicepreședintele Comisiei Europene și-a exprimat, de asemenea, „îngrijorarea profundă” cu privire la investigațiile comerciale ale Chinei împotriva importurilor UE de brandy, carne de porc și produse lactate, care ar putea duce la impunerea de taxe chineze, afirmând că acestea sunt nejustificate și bazate pe „afirmații discutabile”.

 

Volkswagen, grav afectată de concurența acerbă

Guvernul german analizează modalități de a sprijini Volkswagen, a declarat joi ministrul german al economiei și vicecancelarul Robert Habeck, întrebat despre amenințarea cu reducerea locurilor de muncă la cel mai mare producător auto din țară.

Volkswagen a declarat luna aceasta că trebuie să reducă semnificativ costurile fabricilor VW din Germania, motivând costurile ridicate, productivitatea scăzută și concurența acerbă.

„VW este foarte importantă pentru Germania”, a declarat Habeck reporterilor. Ministrul va vizita vineri o fabrică VW din orașul Emden.

Habeck a refuzat să comenteze un raport din publicația lunară germană „Manager Magazin”, care a afirmat că unele persoane din cadrul companiei consideră că forța de muncă germană a grupului ar trebui să concedieze 30.000 de angajați pe termen mediu, adică aproximativ 10% din totalul forței de muncă germane a Grupului Volkswagen.

Această cifră, care a fost citată frecvent în trecut cu privire la potențialele reduceri de personal la Volkswagen în Germania, „nu are nicio bază și este pur și simplu absurdă”, a declarat un purtător de cuvânt al comitetului de întreprindere al constructorului auto german.

Conducerea și sindicatele urmează să înceapă săptămâna viitoare negocierile privind înlocuirea acordurilor salariale de lungă durată pe care Volkswagen le-a anulat la începutul acestei luni, împreună cu amenințările de a închide uzine în Germania pentru prima dată în istorie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Energie verde / Foto: Freepik
Navă transportoare de gaz natural lichefiat / FOTO: Wikipedia

Europa se agață de gazele rusești. Un nivel record în 2024

Surprinzători cine sunt cei mai mari cumpărători. 

Fidelis de iarnă, un succes impresionant

Număr record de donatori-investitori.

Cu ochii pe consum
Militari germani / FOTO: Wikipedia
Tancuri Leopard 2 produse de Germania / Foto: NATO / Flickr
Un plan de economii fără precedent

Volkswagen va concedia 35.000 de angajați în Germania

Negocieri intense pentru un plan de economii fără...

Capitoliul / FOTO: Freepik
Se dorește o altfel de platformă

Miliardarul american care vrea să transforme TikTok

Miliardarul american Frank McCourt intenționează o...

Ouă
Bună dimineața!
Viktor Orban și Marcel Ciolacu / FOTO: Gov.ro

Viktor Orban a explicat de ce a venit la București

Cred că de la Bucureşti sau Budapesta nu putem evalua cu...

Paris / FOTO: Freepik

Datoria Franței a atins un nivel stratosferic

Creșterea rapidă din ultimele trimestre pune presiune...

Boabe de cacao / FOTO: Freepik

Prețul boabelor de cacao urcă fără oprire

În ultimul an, prețul boabelor de cacao a crescut...

Casa de schimb valutar / Foto: Oana Pavelescu
Foto: Facebook Hidroelectrica
Donald Trump / Foto: Arhiva Casei Albe / Flickr

Trump amenință fără nici o jenă Uniunea Europeană

Președintele ales și-a transmis mesajul printr-o postare...

Agenția Fitch Ratings
Gaze

Premierul care se teme de o criză a gazelor în Europa

Totul devine prea scump pentru această țară europeană. 

BVB / FOTO: Facebook BVB
Novo Nordisk

Gigantul farmaceutic Novo Nordisk, prăbușire la bursă

Dezamăgirea investitorilor a fost foarte mare. 

Asistent maternal / FOTO: Freepik

Este oficial: Noile condiții pentru asistenții maternali

Președintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, o lege...

Siderurgie / FOTO: Freepik
Bursa de Valori București
Instalație de gaze

Decizie importantă a Germaniei privind gazele naturale

Măsură esențială pentru reconfigurarea pieței energetice...

Lucrători / FOTO: Freepik

pixel