Chinezii de la Geely intră în capitalul Renault Korea Motors

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O tranzacție de aproape 200 milioane de euro
O tranzacție de aproape 200 milioane de euro
Cel mai mare constructor auto privat din China, Geely, va prelua o participație de 34% în filiala sud-coreeană a grupului Renault pentru comercializarea de vehicule hibride.

Geely, unul dintre cei mai importanți producători de autovehicule din China, a preluat, în 2010, ramura auto a constructorului suedez de automobile Volvo.

În ianuarie, Geely și grupul auto francez Renault au anunțat un parteneriat pentru a dezvolta vehicule electrice pentru piața sud-coreeană și pentru export. Cei doi producători intenționează, de asemenea, să colaboreze la noi modele de motoare cu ardere internă.

Într-o declarație transmisă Bursei de Valori din Hong Kong, unde Geely este listată, grupul a precizat că tranzacția a fost evaluată la 196 de milioane de euro.

Renault va rămâne acționarul majoritar al filialei sale sud-coreene, Renault Korea Motors, alături de gigantul local Samsung. Fuziunea ar trebui să permită companiei franceze să producă noi modele în uzina sa din Busan, în Coreea de Sud, până în 2024.

Citește și Sfârşit de carieră pentru marca de automobile Datsun

Producătorii chinezi se întrec în a profita de oportunitățile oferite de mașinile electrice, în timp ce China, cea mai mare piață auto din lume, se află în fruntea cursei pentru vehiculele viitorului, grație unei politici de stimulare a autorităților.

China, care încearcă să își reducă emisiile poluante și dependența de petrolul străin, își propune să vândă aproximativ 25% de vehicule electrice sau hibride până în 2025.

Geely a anunțat deja o alianță în domeniul vehiculelor electrice cu gigantul taiwanez Foxconn, cel mai mare asamblor de dispozitive electronice din lume. Foxconn este un subcontractant al Apple în China și produce în special iPhone-uri. Geely are, de asemenea, un acord cu gigantul chinez de internet Baidu pentru a fabrica mașini electrice fără șofer.

Renault este foarte puțin prezent pe piața chineză. Deși a manifestat ambiții uriașe în China sub conducerea fostului director general Carlos Ghosn, grupul nu a reușit niciodată să se impună cu SUV-urile sale Koleos și Kadjar. Compania și-a revizuit strategia în această țară în 2020 și se concentrează acum pe vânzările de vehicule electrice și hibride.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Impozite și taxe / Foto: Freepik
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Ghișeu
Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel