Chinezii de la Geely intră în capitalul Renault Korea Motors
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O tranzacție de aproape 200 milioane de euro
O tranzacție de aproape 200 milioane de euro
Cel mai mare constructor auto privat din China, Geely, va prelua o participație de 34% în filiala sud-coreeană a grupului Renault pentru comercializarea de vehicule hibride.

Geely, unul dintre cei mai importanți producători de autovehicule din China, a preluat, în 2010, ramura auto a constructorului suedez de automobile Volvo.

În ianuarie, Geely și grupul auto francez Renault au anunțat un parteneriat pentru a dezvolta vehicule electrice pentru piața sud-coreeană și pentru export. Cei doi producători intenționează, de asemenea, să colaboreze la noi modele de motoare cu ardere internă.

Într-o declarație transmisă Bursei de Valori din Hong Kong, unde Geely este listată, grupul a precizat că tranzacția a fost evaluată la 196 de milioane de euro.

Renault va rămâne acționarul majoritar al filialei sale sud-coreene, Renault Korea Motors, alături de gigantul local Samsung. Fuziunea ar trebui să permită companiei franceze să producă noi modele în uzina sa din Busan, în Coreea de Sud, până în 2024.

Citește și Sfârşit de carieră pentru marca de automobile Datsun

Producătorii chinezi se întrec în a profita de oportunitățile oferite de mașinile electrice, în timp ce China, cea mai mare piață auto din lume, se află în fruntea cursei pentru vehiculele viitorului, grație unei politici de stimulare a autorităților.

China, care încearcă să își reducă emisiile poluante și dependența de petrolul străin, își propune să vândă aproximativ 25% de vehicule electrice sau hibride până în 2025.

Geely a anunțat deja o alianță în domeniul vehiculelor electrice cu gigantul taiwanez Foxconn, cel mai mare asamblor de dispozitive electronice din lume. Foxconn este un subcontractant al Apple în China și produce în special iPhone-uri. Geely are, de asemenea, un acord cu gigantul chinez de internet Baidu pentru a fabrica mașini electrice fără șofer.

Renault este foarte puțin prezent pe piața chineză. Deși a manifestat ambiții uriașe în China sub conducerea fostului director general Carlos Ghosn, grupul nu a reușit niciodată să se impună cu SUV-urile sale Koleos și Kadjar. Compania și-a revizuit strategia în această țară în 2020 și se concentrează acum pe vânzările de vehicule electrice și hibride.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

România are încă un aeroport la standarde Schengen

Lucrările de modernizare și extindere a Aeroportului...

BHP vrea să ”aprindă” întreaga industrie a cuprului

Anglo American a confirmat primirea unei oferte de...

EasyJet recrutează: Are nevoie de 1.000 de piloți

Compania aeriană britanică deschide un program de...

Drone militare: Producătorii modelelor folosite în conflicte

Modelele de drone și aplicațiile acestora s-au înmulțit...

Revolut a ajuns la 10.000 de angajați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de...

Numărul muncitorilor filipinezi urmează să crească cu 50%

În cadrul primei ediții a Săptămânii Prieteniei...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel