Chinezii de la Geely intră în capitalul Renault Korea Motors

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O tranzacție de aproape 200 milioane de euro
O tranzacție de aproape 200 milioane de euro
Cel mai mare constructor auto privat din China, Geely, va prelua o participație de 34% în filiala sud-coreeană a grupului Renault pentru comercializarea de vehicule hibride.

Geely, unul dintre cei mai importanți producători de autovehicule din China, a preluat, în 2010, ramura auto a constructorului suedez de automobile Volvo.

În ianuarie, Geely și grupul auto francez Renault au anunțat un parteneriat pentru a dezvolta vehicule electrice pentru piața sud-coreeană și pentru export. Cei doi producători intenționează, de asemenea, să colaboreze la noi modele de motoare cu ardere internă.

Într-o declarație transmisă Bursei de Valori din Hong Kong, unde Geely este listată, grupul a precizat că tranzacția a fost evaluată la 196 de milioane de euro.

Renault va rămâne acționarul majoritar al filialei sale sud-coreene, Renault Korea Motors, alături de gigantul local Samsung. Fuziunea ar trebui să permită companiei franceze să producă noi modele în uzina sa din Busan, în Coreea de Sud, până în 2024.

Citește și Sfârşit de carieră pentru marca de automobile Datsun

Producătorii chinezi se întrec în a profita de oportunitățile oferite de mașinile electrice, în timp ce China, cea mai mare piață auto din lume, se află în fruntea cursei pentru vehiculele viitorului, grație unei politici de stimulare a autorităților.

China, care încearcă să își reducă emisiile poluante și dependența de petrolul străin, își propune să vândă aproximativ 25% de vehicule electrice sau hibride până în 2025.

Geely a anunțat deja o alianță în domeniul vehiculelor electrice cu gigantul taiwanez Foxconn, cel mai mare asamblor de dispozitive electronice din lume. Foxconn este un subcontractant al Apple în China și produce în special iPhone-uri. Geely are, de asemenea, un acord cu gigantul chinez de internet Baidu pentru a fabrica mașini electrice fără șofer.

Renault este foarte puțin prezent pe piața chineză. Deși a manifestat ambiții uriașe în China sub conducerea fostului director general Carlos Ghosn, grupul nu a reușit niciodată să se impună cu SUV-urile sale Koleos și Kadjar. Compania și-a revizuit strategia în această țară în 2020 și se concentrează acum pe vânzările de vehicule electrice și hibride.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Certificat de înregistrare fiscală
Locuri de muncă
Curs valutar / Foto: DCBusiness
Santierul Naval Mangalia
Ursula von der Leyen la Forumul Economic Mondial de la Davos
Reactorul EAST / Foto: HFIPS
Strângere de mână / FOTO: Freepik

Deficit record în România, în contrast cu trendul european

Deficitul bugetar al României crește, contrar tendinței...

Ilie Bolojan / FOTO: Captură ecran
Beijing / FOTO: Freepik
Mină de suprafață / Foto: Pexels

Producţia de cărbune a României s-a prăbuşit

Cifre oficiale de la INS despre producţia de cărbune a...

Dolari / Foto: Freepik
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio
ANAF / Foto: DCBusiness
Adrian Negrescu / Foto: arhiva personală
Acord între Statele Unite și Uniunea Europeană privind TAXELE vamale pentru oţel şi aluminiu
Christel SCHALDEMOSE
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană
foto: pexels.com

Cum s-a văzut în Coreea de Nord învestirea lui Donald Trump

Presa din Coreea de Nord a relatat despre ceremonia de...

Mina de litiu Shevchenkivske
Tineri oameni de afaceri / Foto: Freepik
Știrile dimineții

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi vă aducem în prim-plan o selecție a celor mai...

Oficiul Național al Registrului Comențului
Wall Street / Foto: Freepik
Bitcoin / Foto: Freepik
Unul dintre sediile companiei Novo Nordisk / FOTO: Site-ul oficial al companiei
Donal Trump
Foto: Oana Pavelescu
Germania / Photo by Claudio Mota

pixel