Chinezii de la MG vor lansa o mașină de oraș pentru a rivaliza cu Dacia Sandero

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Chinezii au trecut în ofensivă
Chinezii au trecut în ofensivă
În primul trimestru al anului 2024, producătorul auto chinez MG va lansa un automobil hibrid de segment B (mic). Și are în plan un model pe benzină și mai ieftin.

MG a lansat deja o berlină compactă (de la 29.990 euro), ca atac la Renault Mégane E-Tech și un SUV ieftin (de la 17.490 euro), ca replică la Dacia Duster. La începutul anului viitor, chinezii vor să detroneze pozițiile Peugeot 208, Renault Clio și... Dacia Sandero. MG pare să nu ierte nimic. "În primul trimestru al anului 2024, vom lansa o mașină hibridă (mică) de segment B", a anunțat declară pentru publicația Challenges Julien Robert, director de vânzări și rețea la MG France. "Acest model va deveni cel mai bine vândut model al nostru în Franța”, și-a exprimat el convingerea.

Mai mult, se analizează și o versiune pe benzină și mai ieftină. La mai puțin de 15.000 de euro, în condițiile în care un Renault Clio pornește de la 18.500 de euro la modelul cu motor pe benzină și de la 24.900 în versiunea hibridă E-Tech. La Dacia Sandero pe benzină, prețul pornește de la 11.990 de euro.

Pe unele piețe europene, cum ar fi Marea Britanie, MG oferă deja o mașină de oraș MG3 cu motor pe benzină la mai puțin de 15.000 de euro (inclusiv discountul producătorului). Dar este o mașină îmbătrânită. "Prețurile noastre de tranzacție sunt cu 15-20% mai mici decât modelele producătorilor concurenți", insistă Julien Robert. Cu o garanție de șapte ani (sau 150.000 km).

Ofensiva chineză prinde contur

"Trebuie să facem față concurenței mărcilor chinezești, ale căror costuri sunt cu 25% mai mici", a declarat Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, cu ocazia prezentării rezultatelor financiare semestriale ale grupului său.

Constructorul, care va avea opt modele până în 2024, țintește "25.000-30.000 de vânzări în acest an în Franța (13.170 anul trecut, 5.000 în 2021) cu un obiectiv de peste 50.000 în 2024"... Cu condiția ca anul viitor bonusurile să nu penalizeze mărcile chinezești, care condiționează ajutoarele de... amprenta de carbon a componentelor și vehiculelor. MG este "a patra marcă electrică din Franța și ne propunem să intrăm în Top 3", insistă directorul comercial. În prezent, producătorul are 163 de puncte de vânzare și "vizează 180 până la sfârșitul anului și 200 până în 2024". Rețeaua a fost construită cu parteneri care au deja emblema Opel, Fiat, Renault, Mercedes și Ford.

În Europa (inclusiv în Marea Britanie), "ne vom mai mult decât dubla vânzările, ajungând la peste 250.000 de unități în 2023 (110.000 în 2022)". Iar MG a confirmat că va înființa operațiuni de producție pe Bătrânul Continent. Fie prin preluarea unui amplasament existent, cum ar fi cel al Ford de la Sarrelouis, din Germania, cel al Nissan, din Barcelona... sau chiar fosta fabrică Smart, din Hambach (Lorena), care în prezent este subocupată. 

BYD este, de asemenea, în ofensivă

MG este de fapt o veche marcă de mașini sport sovietică, care a trecut în 2005 în mâinile chinezilor și care este acum o filială a fostului grup auto lider SAIC, cu sediul la Shanghai, asociat în China cu Volkswagen și GM. În încercarea de a-i atrage pe cei care își amintesc de adorabilele roadstere britanice MG Sprite sau MGB, anul viitor producătorul va scoate pe piață chiar și o decapotabilă sport electrică, Cyberster. 

Poate că MG este principalul producător chinez în Europa, dar și alți producători chinezi sunt în ofensivă. La jumătatea lunii iulie, BYD a oferit presei ocazia de a încerca noua sa berlină electrică compactă, care își propune să concureze cu Volkswagen ID.3 și Renault Mégane E-Tech. Prețul cel mai mic este de 28.990 de euro pentru cea mai economică versiune. Chiar mai bine decât MG4. BYD are dinții foarte lungi. Mai ales în Europa. Ofensiva sa a demarat abia la mijlocul anului 2021, cu livrarea unui contingent inițial de 100 de SUV-uri în Norvegia. În Franța, livrările au început în iunie anul trecut, în principal către flote de companii. Aproximativ o sută de vehicule au fost deja livrate. BYD își construiește o rețea de dealeri cu "100 de puncte de vânzare în Europa, 200 până la sfârșitul anului 2023, 500 până la sfârșitul anului 2024", explică Havana Lan, responsabil cu dezvoltarea rețelei în Franța.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Lingouri de aur / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Sebastian Burduja. Foto: Crisan Andreescu
Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...

Centrala Iernut a Romgaz / Foto: Romgaz
Marcel Ciolacu

Guvernul prelungește plafonarea prețului la energie

Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...

Cu mâna întinsă / FOTO: Wikipedia
Copil
Lucrător din industria petrolieră / FOTO: Freepik

Grupul MOL a semnat o înţelegere cu Kazmunaygas

Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...

Trenul nou a rămas în gară
Industrie. Foto: Pexels.com
Nvidia / FOTO: Freepik

pixel