Chinezii s-au băgat între Finlanda și Estonia. Ce au făcut

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O construcție strategică
O construcție strategică
Un tunel feroviar submarin între Helsinki (Finlanda) şi Tallinn (Estonia) a primit o finanţare provizorie de 15 miliarde euro de la fondul chinez Touchstone Capital Partners, ultimul proiect de infrastructură care beneficiază de investiţii chineze, în conformitate cu iniţiativa "O centură, un drum".

Compania care dezvoltă acest proiect, FinEst Bay Area Development, a anunţat vineri că a semnat un Memorandum de înţelegere cu Touchstone Capital Partners, conform căruia o treime din finanţare va fi furnizată sub formă de private equity, ceea ce va da Touchstone o participaţie minoritară la viitorul tunel, iar restul de două treimi din finanţare va fi sub formă de plată a datoriilor.

Tunel submarin

Autorităţile de la Helsinki şi Tallinn analizează de mai mulţi ani posibilitatea de a construi un tunel submarin între cele două capitale nordice, situate la ambele capete ale Golfului Finic. Zeci de mii de estonieni lucrează în regiunea Helsinki şi mulţi dintre ei fac naveta săptămânal pe mare, iar mulţi turişti finlandezi vizitează Tallinn.

Tunelul propus, cu o lungime de 103 de kilometri, ar scurta durata călătoriei între Helsinki şi Tallinn la aproximativ 30 de minute, faţă de cel puţin 90 de minute în prezent cu cel mai rapid ferry boat. În plus, tunelul feroviar ar conecta aeroporturile dintre cele două capitale şi, de asemenea, ar face legătura cu Rail Baltica, o conexiune feroviară care ar urma să unească Varşovia cu Tallinn, începând din anul 2026.

Costurile lucrărilor

FinEst Bay Area, care anterior a estimat costurile totale ale tunelului la 15-20 miliarde euro, a precizat că detaliile financiare vor fi stabilite cu Touchstone în următoarele şase luni. Firma a strâns deja 100 milioane de euro de la compania de construcţii ARJ Holding cu sediul în Dubai şi, în prezent, caută investitori europeni.

Citește și Atac masiv asupra universităților. În spate sunt hackeri chinezi

"Acum, că am rezolvat partea cu finanţarea putem merge înainte", a declarat responsabilul pentru acest proiect, Peter Vesterbacka, fostul director general al producătorului de jocuri video Rovio. Un studiu de fezabilitate comandat de Guvernele din Finlanda şi Estonia, publicat în 2017, susţinea că acest tunel ar putea să fie deschis în 2040, însă Peter Vesterbacka a reiterat faptul că este posibil ca tunelul să fie inaugurat până la finele lui 2024.

Finlanda şi Estonia ar dori ca proiectul tunelului submarin să fie inclus pe lista rutelor considerate de importanţă vitală pentru transportul european şi global, dar până în acest moment nu au obţinut sprijinul Uniunii Europene.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com
Freepik.com
Petrol / FOTO: Freepik
Bani. Freepik.com
Fondul Monetar Internațional / Foto: Banca Mondială / Flickr

FMI taie drastic prognoza de creștere a economiei României

FMI a revizuit în scădere estimările privind evoluția...

Guvern. Foto: Mihai Ciobanu
Schimb valutar / Foto: Unsplash

Curs BNR. Leul stabil iar aurul urcă la un nou maximum

Leul s-a menținut stabil marți, 14 octombrie, în fața...

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Scutere / Foto: Unspash

Te gândești să începi o afacere de închiriere scutere?

Mulți antreprenori sunt interesați de afaceri în care...

Alexandru Petrescu, șeful ASF
Apple a pierdut un proces major / Foto: Unsplash

Apple, investiţie în România

Energia care alimentează Apple: România devine parte din lanțul verde al...

Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik

pixel