Cine poate solicita pensia neîncasată din luna decesului pensionarului?
Sumele rămase neîncasate de către pensionarul decedat se acordă soțului supraviețuitor, copiilor, părinților sau, în lipsa acestora, moștenitorilor legali și/sau, după caz, celorlalți moștenitori testamentari, în condițiile dreptului comun.
Care sunt documentele necesare achitării sumelor rămase neîncasate de către pensionarul decedat?
Actele necesare în vederea acordării acestor sume sunt, după caz:
De ce acte am nevoie pentru a obţine ajutorul de deces?
Ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente:
Ajutorul de deces se achită unei singure persoane, care dovedeşte cu documente că a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care poate fi, după caz:
a) soţul supravieţuitor;
b) copilul;
c) părintele;
d) tutorele;
e) curatorul;
f) oricare altă persoană.
Sursa: Casa Naţională de Pensii Publice
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Indicatorul de Încredere...
Sindicatul inginerilor de la...
Un studiu publicat de Banca...
În această dimineață vă aducem o selecție cu cele mai...
Guvernul României urmează să...
Agenția Națională pentru...
Ministerul Dezvoltării,...
Larry Fink, CEO al companiei de...
Curs valutar, 22 ianuarie 2025.
Președinta Comisiei Europene,...
China a stabilit un nou record...
Deficitul bugetar al României crește, contrar tendinței...
Ilie Bolojan a anunţat planul...
Bursele și moneda Chinei sub...
Cifre oficiale de la INS despre producţia de cărbune a...
Revolut lansează o nouă...
Dolarul crește ușor pe fondul...
Agenția Națională de...