Cine poate solicita pensia neîncasată din luna decesului pensionarului?
Sumele rămase neîncasate de către pensionarul decedat se acordă soțului supraviețuitor, copiilor, părinților sau, în lipsa acestora, moștenitorilor legali și/sau, după caz, celorlalți moștenitori testamentari, în condițiile dreptului comun.
Care sunt documentele necesare achitării sumelor rămase neîncasate de către pensionarul decedat?
Actele necesare în vederea acordării acestor sume sunt, după caz:
De ce acte am nevoie pentru a obţine ajutorul de deces?
Ajutorul de deces se acordă, după caz, pe baza următoarelor documente:
Ajutorul de deces se achită unei singure persoane, care dovedeşte cu documente că a suportat cheltuielile ocazionate de deces şi care poate fi, după caz:
a) soţul supravieţuitor;
b) copilul;
c) părintele;
d) tutorele;
e) curatorul;
f) oricare altă persoană.
Sursa: Casa Naţională de Pensii Publice
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
BNR avertizează că, în ciuda...
Autoritatea de Supraveghere...
Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată...
Crescătorii de porci și păsări...
Finanțele vor să reducă...
Datele publicate de INS arată...
Putin: SUA fac „eforturi...
Cursul valutar anunțat de Banca...
În şedinţa de joi a Guvernului...
Guvernul modifică programul de...
Guvernul pregătește adoptarea...
Bursa de Valori București a deschis joi în scădere pe...
România poate evita recesiunea...
Camera de Comerț și Industrie a...
Creșterea salariilor brute...
Deficitul de cont curent al...
Guvernul vrea să elimine...