ANAF și Vama, ofensivă totală în 2026: controale cu camere video și amenzi uriașe
Controale mai dure, camere...
Măsura este prevăzută de un proiect de lege pentru modificarea Codului muncii, care a primit votul final al Camerei Deputaților. Proiectul, care fusese adoptat de Senat în septembrie 2019, merge acum la promulgare.
Concret, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua anumite activități de HR de la angajatorii care se află fie în insolvență, fie în faliment, fie în lichidare. Aceștia vor fi obligați să elibereze salariaților, la cerere, adeverințe de vechime, adică documente care să ateste activitatea desfășurată, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate.
Dosarul de PENSIE. Documentul care te scapă de multă BĂTAIE DE CAP
Totodată, administratorul sau lichidatorul judiciar se vor mai ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă ale salariaților și de raportarea încetărilor în Revisal. În mod normal, aceste activități sunt îndeplinite de personalul de resurse umane al companiei.
„În cazul în care angajatorul se află în procedură de insolvență, faliment sau lichidare conform prevederilor legale în vigoare, administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul judiciar este obligat să elibereze salariaților un document care să ateste activitatea desfășurată de aceștia (...), să înceteze și să transmită în registrul general de evidență a salariaților încetarea contractelor individuale de muncă”, prevede proiectul.
În expunerea de motive a propunerii legislative, inițiatorii scriu că eliberarea adeverinței de vechime de către administratorul sau lichidatorul judiciar este o măsură necesară în contextul în care dispariția unui angajator poate dă mari bătăi de cap salariaților care vor să obțină documentul.
„În contextul economic dinamic din ultimii ani, sunt din ce în ce mai dese cazurile în care persoanele care au muncit în cadrul unor societăți care au fost falimentate, lichidate sau radiate întâmpină probleme în obținerea adeverințelor de vechime în câmpul muncii. Desființarea fostului angajator dă bătăi de cap angajaților care nu știu cine le-ar mai putea furniza actele necesare pentru dovedirea vechimii în muncă, astfel încât să poată beneficia de dreptul la pensie”, motivează inițiatorii. Totuși, nu există nicio justificare a parlamentarilor pentru celelalte activități de HR pe care ar urma să le îndeplinească administratorul sau lichidatorul judiciar.
Potrivit Codului muncii, înființarea unui registru general de evidență a salariaților este o obligație pe care o are orice angajator. În cazul încetării activității angajatorului, registrul trebuie depus la autoritatea publică competentă în raza căreia se află sediul angajatorului, potrivit avocatnet.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Controale mai dure, camere...
Piața muncii din România intră...
Investitorii individuali din...
Românii nu mai cred în...
Directoratul Național de...
Curs valutar BNR, 16 decembrie...
Numeroase obligaţii fiscale...
Averea netă a miliardarului...
Compania saudită Midad Energy a devenit unul dintre...
ANAF a dat publicităţii...
România se poziționează în...
Vânzarea bunurilor personale...
Kaufland România anunță programul de funcționare al...
Decalajul de încasare a TVA a...
Președintele României a semnat...
Anunţul momentului de la Casa...
Negocierile de pace dintre...
Programul Rabla Auto 2025 se...
Ford reduce drastic gama de vehicule electrice.
Un investitor în bitcoin vrea...
Fermierii români vor beneficia de un sprijin financiar...
Producătorul german Quantum...
Bruxelles ia în calcul...