Comerțul mondial a scăzut ca urmare a conflictelor armate din Marea Roșie

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Transportor maritim / Sursa: flickr.com
Transportor maritim / Sursa: flickr.com
Ca o consecință a intensificării atacurilor militanților Houthi asupra vaselor transportoare de pe Marea Roșia, o rută importantă între Orient și Occident, comerțul mondial a fost semnificabil afectat.

Comerțul mondial a scăzut cu 1,3% în perioada noiembrie-decembrie 2023, în condițiile în care atacurile militanților Houthi asupra navelor comerciale din Marea Roșie au dus la o prăbușire a volumelor de mărfuri transportate în această regiune cheie, a anunțat joi un institut economic german, conform Reuters.

În prezent, aproximativ 200.000 de containere sunt transportate zilnic prin Marea Roșie, în scădere față de aproximativ 500.000 pe zi în noiembrie, a precizat institutul IfW Kiel.

Devierile, venite ca răspuns la atacurile armate, au dus la prelungirea cu până la 20 de zile a călătoriilor între centrele de producție din Asia și consumatorii europeni, a declarat Julian Hinz, directorul centrului de cercetare în domeniul politicii comerciale al IfW Kiel.

"Acest lucru se reflectă, de asemenea, în cifrele comerciale în scădere pentru Germania și UE, deoarece bunurile transportate sunt acum încă pe mare și nu au fost deja descărcate în porturi, așa cum era planificat", a declarat Hinz într-un comunicat.

Giganți ai transportului maritim, precum Maersk și Hapag-Lloyd, și-au trimis navele în călătorii mai lungi și mai costisitoare în jurul Capului Bunei Speranțe din Africa de Sud.

Militanții Houthi din Yemen, susținuți de Iran, au intensificat în ultimele luni atacurile asupra navelor din regiunea Golfului pentru a-și arăta sprijinul față de gruparea islamistă palestiniană Hamas care luptă împotriva Israelului în Gaza.

Pe regiuni, indicatorul comercial al IfW Kiel pentru luna decembrie a arătat că exporturile dinspre și importurile către Uniunea Europeană au scăzut cu 2% și, respectiv, 3,1%. Statele Unite au înregistrat o scădere de 1,5% a exporturilor și o scădere de 1% a importurilor, deși ruta comercială de la Marea Roșie este mai puțin crucială pentru această țară.

Comerțul Chinei a contrazis tendința, cu o creștere de 1,3% a exporturilor și de 3,1% a importurilor. Institutul a declarat că acest lucru s-a datorat probabil Anului Nou chinezesc care se apropie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ilie Bolojan

Premierul Bolojan a cerut înlocuirea directorului EximBank

Premierul Ilie Bolojan a anunţat, marţi seara, că a...

Donald Trump / Foto: Casa Albă
BVB

Zboruri Wizz Air, relocate de pe Aeroportul Băneasa

Anunţ important pentru cei care urmează să călătorească...

Freepik.com
Freepik.com
Baterii / Foto: Freepik

ANRE a eliminat dubla taxare a energiei stocate

ANRE elimină dublarea tarifelor pentru energia electrică...

Ilie Bolojan, discuţii cu premierul ucrainean, Denys Shmyhal

Premierul României, Ilie Bolojan, a avut, marţi seară,...

Donald Trump
Foto: Arhiva. Protest BNS în Piața Victoriei
freepik.com
La Cocoș
Schimb valutar / Foto: Pexels
Contabili / Foto: Freepik
TAROM are un nou director / Foto: Arhivă
Ghișeu
ANAF / Foto: Oana Pavelescu
Banca Naționala a României
Vagon de tren

Transportul călătorilor cu trenul, luat la puricat de ANPC

Calitatea transportului pe calea ferată a intrat în...

OMV Petrom
Leva / Foto: DCBusiness
Președintele Donald Trump face declarații pentru jurnaliști
RCA
Consiliul Fiscal, nu foarte optimist privind reducerea deficitului
Florin Barbu

pixel