Comerțul pe Marea Neagră, distrus. Disperare în Turcia. Decizie a ministrului Transporturilor

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Turcii au decis cum să rezolve asigurările navelor comerciale
Turcii au decis cum să rezolve asigurările navelor comerciale
Transporturile navale comerciale pe Marea Neagră sunt grav afectate din cauza războiului declanșat de Rusia în Ucraina. Cel mai grav lucru fiind că marile companii de asigurări nu mai asigură navele pentru astfel de curse.

Pe lângă Ucraina, probabil că cea mai afectată este Turcia de măsurile companiilor de asigurări care nu mai vor să riște pierderi pentru nave care aproape sigur pot fi distruse ori de minele care plutesc în derivă, fie de atacurile navelor militare.

Astfel că Turcia trece la măsuri radicale și toate navele comerciale ale acestei țări care se îndreaptă spre porturile maritime din Rusia și Ucraina vor primi garanții de asigurare din partea Ministerului Transporturilor în cazul riscurilor care pot apărea din cauza războiului declanșat de Rusia împotriva Ucrainei.

Centrul special de gestionare a riscurilor va emite asigurări, a scris ziarul Yeni Safak, relatează agenția TASS din Rusia .

Potrivit publicației, garanțiile de asigurare se aplică și pentru aeronavele care zboară spre ambele țări.

"În conformitate cu legea privind asigurările, navele civile și aeronavele care efectuează zboruri către Ucraina și Federația Rusă, precum și pasagerii și echipajele, mărfurile și vehiculele în sine vor primi garanții de asigurare", scrie ziarul.

Publicația notează că Ministerul Transporturilor din Turcia a trimis o scrisoare tuturor structurilor relevante și organizațiilor private, în care se precizează că reprezentanții sectorului naval pot contacta centrul de gestionare a riscurilor pentru garanții de asigurare.

Citește și: Explozie a asigurărilor navelor care ajung în Marea Neagră

Costul asigurării navelor comerciale care navighează spre porturile din Marea Neagră a scăpat de sub control, devenind un obstacol uriaș în calea transportului de mărfuri rusești din regiune.

Asigurătorii percep până la 10% din valoarea corpului unei nave - practic valoarea navei ca activ - pentru ceea ce se numește primă suplimentară pentru risc de război, potrivit a patru persoane implicate pe piață. Unii cotizează pur și simplu pentru a acoperi prețuri despre care știu că vor fi refuzate. Înainte de război, costurile erau aproape zero.

Înseamnă că asigurarea depășește acum, probabil, costul de închiriere a navei în sine. Un petrolier de 50 de milioane de dolari, cu o vechime de cinci ani, care transportă o încărcătură rusească standard de 1 milion de barili, ar avea nevoie de 5 milioane de dolari doar pentru primele de asigurare - aproximativ 1,5 milioane de dolari peste costul de închiriere a transportatorului.

Principala preocupare a asigurătorilor este avarierea navelor, fie în urma unor atacuri cu rachete sau prin coliziunea cu posibile mine. Când a izbucnit războiul, cel puțin cinci nave au fost aruncate în aer. O lună mai târziu, o mină a fost descoperită în jurul strâmtorii Bosfor din Turcia, un coridor maritim vital pentru orice portavion care intră sau iese din Marea Neagră. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mașină electrică / FOTO: Freepik
Unilever / FOTO: Freepik

Unilever vrea să renunțe la o serie de produse alimentare

Este o manevră care face parte din planurile de...

foto: pexels.com
O colaborare de succes
Bună dimineața! Să aveți o zi minunată!
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Foto: pexels.com
Mașină electrică / sursa: Freepik.com
Bitcoin / Foto: Freepik
Jeff Bezos și Elon Musk
La volan, fără griji! FOTO: Freepik
Bentley

Bentley spune „nu încă”: ce ascunde strategia Beyond100+

Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...

Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels

pixel