Comerțul pe Marea Neagră, distrus. Disperare în Turcia. Decizie a ministrului Transporturilor

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Turcii au decis cum să rezolve asigurările navelor comerciale
Turcii au decis cum să rezolve asigurările navelor comerciale
Transporturile navale comerciale pe Marea Neagră sunt grav afectate din cauza războiului declanșat de Rusia în Ucraina. Cel mai grav lucru fiind că marile companii de asigurări nu mai asigură navele pentru astfel de curse.

Pe lângă Ucraina, probabil că cea mai afectată este Turcia de măsurile companiilor de asigurări care nu mai vor să riște pierderi pentru nave care aproape sigur pot fi distruse ori de minele care plutesc în derivă, fie de atacurile navelor militare.

Astfel că Turcia trece la măsuri radicale și toate navele comerciale ale acestei țări care se îndreaptă spre porturile maritime din Rusia și Ucraina vor primi garanții de asigurare din partea Ministerului Transporturilor în cazul riscurilor care pot apărea din cauza războiului declanșat de Rusia împotriva Ucrainei.

Centrul special de gestionare a riscurilor va emite asigurări, a scris ziarul Yeni Safak, relatează agenția TASS din Rusia .

Potrivit publicației, garanțiile de asigurare se aplică și pentru aeronavele care zboară spre ambele țări.

"În conformitate cu legea privind asigurările, navele civile și aeronavele care efectuează zboruri către Ucraina și Federația Rusă, precum și pasagerii și echipajele, mărfurile și vehiculele în sine vor primi garanții de asigurare", scrie ziarul.

Publicația notează că Ministerul Transporturilor din Turcia a trimis o scrisoare tuturor structurilor relevante și organizațiilor private, în care se precizează că reprezentanții sectorului naval pot contacta centrul de gestionare a riscurilor pentru garanții de asigurare.

Citește și: Explozie a asigurărilor navelor care ajung în Marea Neagră

Costul asigurării navelor comerciale care navighează spre porturile din Marea Neagră a scăpat de sub control, devenind un obstacol uriaș în calea transportului de mărfuri rusești din regiune.

Asigurătorii percep până la 10% din valoarea corpului unei nave - practic valoarea navei ca activ - pentru ceea ce se numește primă suplimentară pentru risc de război, potrivit a patru persoane implicate pe piață. Unii cotizează pur și simplu pentru a acoperi prețuri despre care știu că vor fi refuzate. Înainte de război, costurile erau aproape zero.

Înseamnă că asigurarea depășește acum, probabil, costul de închiriere a navei în sine. Un petrolier de 50 de milioane de dolari, cu o vechime de cinci ani, care transportă o încărcătură rusească standard de 1 milion de barili, ar avea nevoie de 5 milioane de dolari doar pentru primele de asigurare - aproximativ 1,5 milioane de dolari peste costul de închiriere a transportatorului.

Principala preocupare a asigurătorilor este avarierea navelor, fie în urma unor atacuri cu rachete sau prin coliziunea cu posibile mine. Când a izbucnit războiul, cel puțin cinci nave au fost aruncate în aer. O lună mai târziu, o mină a fost descoperită în jurul strâmtorii Bosfor din Turcia, un coridor maritim vital pentru orice portavion care intră sau iese din Marea Neagră. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Horațiu Potra / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Plan cadastral / Foto: Freepik
Napolact
Bogdan Chiritoiu / Foto: Oana Pavelescu
Fusion for Energy (F4E) și centru de cercetare CERN au semnat un acord strategic
Alexandru Nazare
Despădurire / Foto: Freepik
Inflația golește buzunarele românilor / Ilustrație DCBusiness
Dealerii Dacia vor promova noul logo al mărcii de la începutul anului viitor, iar primele mașini care vor primi noua emblemă vor apărea pe străzi din a doua jumătate a anului 2022. 
Bursa de Valori București
Inflatie. Foto: Pexels.com
Documente. Freepik.com
Plata POS. Freepik.com
Unul dintre sediile băncii Unicredit / FOTO: Unsplash

UniCredit, blocată la Roma dar în plin avânt financiar

Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...

Raiffeisen / Foto: Salech Hcelas

Două bănci occidentale fac profituri record în Rusia

După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...

Nimic nu stimulează optimismul investitorilor
Internet. Freepik.com

Rusia anunţă că îşi face propriul Starlink, pe modelul lui Elon Musk

Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...

Dmitri Peskov, umbra președintelui rus
BMW electric
TikTok. Freepik.com
Robert Redford

Ce avere a lăsat în urmă Robert Redford după moartea sa

Robert Redford, actorul și regizorul american care a...

Benzinarie / Foto: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Bolojan, mesaj de ultimă oră despre tăieri și cheltuieli

Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...

NUntă / Foto: Freepik

Șeful ANAF, precizări despre taxarea darului de nuntă

Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...

Bani
Labubu

pixel