Comisia Europeană cere platformelor online să identifice clar conţinutul generat de inteligenţa artificială
Autor: Antonia Popescu
Data publicării:
Comisia Europeană cere platformelor online să identifice clar conţinutul generat de inteligenţa artificială
Comisia Europeană cere platformelor online să identifice clar conţinutul generat de inteligenţa artificială
Comisia Europeană intenționează să impună platformelor online obligația de a identifica în mod transparent conținutul generat de inteligența artificială (AI), inclusiv imagini, sunete și texte, în efortul de combatere a riscurilor asociate dezinformării, a anunţat luni vicepreşedinta executivului UE pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova, potrivit AFP.

Reprezentanta Comisiei Europene a transmis această solicitare către semnatarii codului de bune practici al Uniunii Europene pentru combaterea dezinformării, în cadrul unei întâlniri desfășurate luni la Bruxelles. Codul, care nu are caracter obligatoriu din punct de vedere legal, adună voluntar aproximativ 40 de organizații, inclusiv platforme importante precum Facebook, Google, YouTube și TikTok, în timp ce Twitter a părăsit recent acest grup.

''Semnatarii care integrează AI generatoare în serviciile lor precum Bing Chat pentru Microsoft şi Bard pentru Google, ar trebui să integreze garanţiile necesare pentru ca aceste servicii să nu poată fi utilizate de către actori răufăcători care generează dezinformare'', a declarat Vera Jourova.

Pe de altă parte, a adăugat reprezentanta CE, semnatarii care au servicii susceptibile de a difuza dezinformare generată de inteligenţa artificială ar trebui să pună în practică o tehnologie pentru a recunoaşte acest conţinut şi a-l indica în mod clar utilizatorilor.

Începând cu 25 august, cele mai mari platforme, reunind peste 45 de milioane de utilizatori activi în UE, vor fi supuse unor obligaţii în cadrul legislaţiei privind serviciile digitale (DSA). Această reglementare prevede ''recurgerea la un marcaj vizibil'' pentru a garanta că ''un conţinut audio sau video generat sau manipulat este recognoscibil''.

Însă Comisia Europeană vrea punerea în aplicare a acestei etichete ''imediat'' în cadrul codului de bune practici contra dezinformării.

Printre altele, Uniunea Europeană negociează o legislaţie specifică privind inteligenţa artificială, ce prevede obligaţii de transparenţă pentru generatorii de conţinuturi editoriale de tip ChatGPT, însă aceste discuţii între statele membre şi eurodeputaţi încă trenează.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...


pixel