Criză iminentă la CFR Călători: Riscăm să rămânem fără trenuri în 2025!
CFR Călători trage un semnal de...
Numărul fără precedent de avioane blocate la sol din cauza coronavirusului, care la un moment au reprezentat două treimi din flota mondială, a provocat o explozie a numărului de probleme raportate pe măsură ce companiile aeriene le reintroduc în serviciu.
Potrivit Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), numărul de aterizări cu probleme a crescut exploziv în acest an. Alarmate de datele IATA, companiile de asigurări au început să adreseze întrebări companiilor aeriene dacă piloţii lor fac o pregătire suplimentară cu accent pe aterizări, a spus Gary Moran, director pentru Asia la borkerul de asigurări Aon PLC. "Vor să ştie care sunt circumstanţele în care se desfăşoară această pregătire", a spus Moran.
ACESTE PENSII se recalculează în 2021. Urmează SCHIMBĂRI MAJORE
Însă pregătirea piloţilor nu este singura îngrijorare. Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a raportat o "tendinţă alarmantă" cu privire la numărul de rapoarte cu privire la date incorecte cu privire la viteză şi altitudine furnizate de senzorii avioanelor cu prilejul primului zbor al unui avion care a stat mai mult timp blocat la sol. Au existat cazuri în care procedurile de decolare au trebuit să fie abandonate iar avionul a revenit la bază.
În majoritatea cazurilor problemele s-au datorat unor insecte care şi-au făcut cuiburi în tubul pitot, un senzor care transmite date computerelor de la bordul avioanelor. În luna iunie, un comandant al unui avion Wizz Air a fost nevoit să abandoneze procedura de decolare după ce senzorul care măsoară viteza avionului arăta zero. La o examinare ulterioară a avionului a fost descoperit un cuib de insecte în unul dintre tuburile pitot, după ce avionul fusese parcat la sol timp de 12 săptămâni înaintea zborului.
Insectele care au blocat tubul pitot au contribuit la prăbuşirea unui avion Birgenair în 1996, o catastrofă care a provocat decesul a 189 de persoane la bord.
Kate Seaton, partener la firma de avocatură HFW, spune că echipajele avioanelor trebuie să fie conştiente de posibilele defecte care este posibil să nu fie identificate corect în momentul în care avioanele au fost reintroduse în serviciu după o perioadă fără precedent de blocare la sol. "Suntem într-o situaţie fără precedent iar industria trebuie să ia măsuri pentru a diminua riscurile şi să fie pregătită pentru ceva neaşteptat", spune Kate Seaton.
Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a spus luna trecută că printre problemele semnalate la avioanele care au fost blocate la sol pentru o perioadă prelungită se numără oprirea unui avion în timpul zborului, diminuarea presiunii în sistemul de frânare şi descărcarea bateriilor de urgenţă.
Companiile aeriene susţin că au pus la punct programe de pregătire pentru piloţii care reintră în serviciu, programe care variază de la cursuri de teorie până la şedinţe în simulator şi verificări în timpul zborurilor, în funcţie de durata absenţei lor de la lucru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
În urma zvonurilor privind o...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...
Strategie Grains şi-a...
Sindicaliștii Metrorex...
Prețul petrolului a crescut cu...
Directoratul Național de...
Deficitul de cont curent a...
Leul s-a depreciat vineri, 13...
Un economist cu profil...
Programul Rabla Auto 2025...
Rusia susține că a testat cu...
PFA-urile din România vor plăti...