Companiile de transport maritim, lovite de pierderi masive. Cozi de nave cargo în porturile asiatice
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Vapoarele cardo stau la coadă la intrarea în Strâmtoarea Singapore / Foto: Rob Hurson / Flickr
Vapoarele cardo stau la coadă la intrarea în Strâmtoarea Singapore / Foto: Rob Hurson / Flickr
Navele cargo umplute până la refuz cu containere așteaptă în porturile asiatice, în timp ce comercianții cu amănuntul se străduiesc să scape de  stocurile excedentare.

Vara care se apropie de sfârșit, a fost una lentă pentru rutele de transport maritim din Asia către Europa și dincolo de aceasta - iar speranțele unui tradițional sezon de vârf, când se importă comenzile de sărbători, se topesc.

Pe măsură ce firmele care produc bunuri, de la îmbrăcăminte la electronice, păstrează stocuri excedentare, există o cerere mai mică pentru  expediere. Acest lucru înseamnă că unele nave așteaptă în porturi din cauza unor curse care au fost "blanchetate" sau anulate.

MSC, cea mai mare companie de transport de containere din lume, a anulat săptămâna trecută călătoria navei MSC Deila, cu o lungime de 366 de metri, din Asia spre nordul Europei, din cauza "încetinirii cererii" pe această rută, a precizat aceasta pe site-ul său.

Masivul vapor poate transporta 14.000 de containere maritime de 6 metri, iar voiajul său a fost, de asemenea anulat cu o săptămână înainte. "Organizăm un plan de urgență cu servicii alternative", a adăugat MSC. La sfârșitul lunii iulie, compania a anulat și o navigație programată a navei MSC Topaz pe o rută similară.

Experții spun că transportatorii vor face ... 'managementul capacității', ceea ce înseamnă că opresc navele. Cei care sosesc pe calea aerului la Singapore, vor vedea toate aceste nave în afara portului. Multe sunt ancorate acolo așteptând până când vor exista randamente mai bune.

Navigațiile în gol vin în contextul în care ultimele câștiguri ale marilor companii de transport maritim s-au prăbușit. Luna trecută, CMA CGM a declarat că EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) pentru al doilea trimestru a scăzut cu 73%, la 2,6 miliarde de dolari, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce EBITDA din primul semestru al Hapag-Lloyd a scăzut la 3,8 miliarde de dolari, de la 10,9 miliarde de dolari pentru aceeași perioadă din 2022.

Maersk a raportat o scădere bruscă a profitului înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare în trimestrul al doilea, de 2,91 miliarde de dolari, mult sub nivelul record de 10,3 miliarde de dolari înregistrat în același trimestru din 2022.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Tendinţe pe piaţa criptomonedelor. Analiză

Aprilie a fost o lună dificilă pentru piața...

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Cinébébé, o companie UNICĂ în Europa și extrem de prețioasă

Realizarea de filme cu nou-născuți este strict...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...


pixel